Başbakan Yardımcısı Bekir Bozdağ’ın kısa bir süre önce açıkladığı Yozgat’a “Çağrı Merkezi” kurulacağı yönündeki açıklamalar nihai adımların atılması ile somutlaştı. Kentteki işsiz kapasitesini ciddi manada azaltacak yatırımın sahipleri Callpex firması yetkilileri dün Yozgat’a gelerek müjdeli açıklamayı yaptılar.
    Valilik Toplantı Salonunda Belediye Başkanı Yusuf Başer, Ticaret ve Sanayi Odası Başkanı Metin Özışık, ilçe kaymakamları, Callpex yöneticisi ve ortaklarından Birkan Babakol ve Genel Koordinatör Mustafa Özkan'ın katılımı ile bir toplantı düzenleyen Yozgat Valisi, yaptığı konuşmada, Yozgat'a kurulacak çağrı merkezinin ilin ekonomisine ve istihdamına yönelik büyük katkılar sağlayacağını belirtti.
    Vali, uzunca bir süredir Yozgat'a bir çağrı merkezi kurulması yönünde çalışmaların devam ettiğini belirterek, "İlimize kurulacak çağrı merkezi için Sayın Meclis Başkanı Cemil Çiçek Bey'in, Başbakan Yardımcısı Bekir Bozdağ Bey'in, milletvekillerimiz ve benim riyasetimde devam etmekteydi. Yakın bir tarihte olumlu bir cevap aldık. Bu konuyla ilgili dün ulaştırma bakanımızla görüştük. Meclis Başkanımız Sayın Çiçek, çağrı merkezinin Yozgat'a kurulmasının kararlaştırıldığını, telefonla beni arayarak yaptığımız konuşmada bana bildirdi. Bunun için yer bulunması yönünde talimatları oldu. Ulaştırma bakanımızla yaptığımız telefon görüşmesi neticesinde sayın bakanımız böyle bir merkezin ilimize kurulması halinde, gerekli her türlü kolaylığın sağlanacağını ifade etti. " dedi.
    Çağrı merkezi olarak kullanılacak yer temini için Yozgat kapalı fuar alanının belirlendiğini ifade eden Vali, "Fuar alanının belirlenmesinde Yozgat belediye başkanımız, Ticaret ve Sanayi Odası başkanımız ve valiliğimizin ortak kararı ile çağrı merkezinin buraya daha uygun olabileceğini düşündük. Çünkü fuar alanımız yılda bir iki defa kullanılıyor, diğer aylarda boş bir mekan olarak kalıyordu. Biz de yaptığımız görüşmeler neticesinde bura üzerinde karar kıldık. Çağrı merkezinde ilk 3 ay içerisinde 200 kişiye istihdam sağlanacak. Daha sonra bu sayı bin kişiye yükselecek. İlimiz açısından çok ciddi bir istihdam kaynağıdır. Kurulduğu yerleşim yerine ekonomik katkı sağlamanın yanında o yerleşim yerinde istihdama da büyük ölçüde katkı sağlar. Yani bulunduğu yerin ekonomisini canlandırır, büyümesini sağlar. Sabancı Holding'den Ali Sabancı, Turgut Gürsoy, Kemal Cılız, Demiroğlu Holding ve Haluk Demiroğlu, bu Callpex firması ortaklarındandır. Dünya ölçeğinde bankacılık, haberleşme, sağlık hizmetleri ve sayamayacağımız yüzlerce hizmet, bu çağrı merkezleri aracılığı ile yürütülmektedir. " diye konuştu.
    Ekim ayında, personel belirleme ve eğitim programlarının başlamasının planlandığını kaydeden Vali, şöyle devam etti: "İş-Kur Müdürlüğü ile yaptığımız görüşmelerde ilimizde, burada çalışacak özelliklere sahip 3 bin civarında eğitimli, fakat işsiz durumda olan gencimiz var. Bu rakamı dikkate aldığınız zaman ve bunun binine iş bulunduğunu hesap ettiğiniz zaman, işsizliğin en az üçte birini, yüzde 33'ünü çözmüşsünüz demektir. Bu da çok önemli bir gelişmedir. İnşallah ilimizin gelişmesine ve kalkınmasına bu yönde katkı sağlanır. "
    Callpex Yöneticisi Birkan Babakol da Türkiye'de yaklaşık 50 bin kişinin çağrı merkezlerinde çalıştığına dikkat çekti. Babakol, "Bu tür yeni yatırımları yapacak firmalar, genelde Anadolu'da ve Güneydoğu'yu tercih ediyorlar. Çünkü İstanbul, belli bir kapasiteye eriştiği için biz İstanbul'daki tesislerimizin dışında Bingöl'e bir çağrı merkezi açtık. İlk etapta orada da 50 kişi ile başladık. Şu an orada 500 kişiye istihdam sağlandı. Burada da açılacak merkezimizde sayın valimiz ve belediye başkanımızın da destekleri ile burası çağrı merkezi açısından daha uygun bir ilimizdir. Ayrıca, burada personel bulma yönünden sıkıntı yaşamayacağımıza da inanıyoruz. Merkezimizde çalışacak personellerimize de işin niteliğine göre asgari ücret ve daha üzerinde bir maaş verilecektir. " şeklinde konuştu.

Editör: TE Bilişim