Yozgat İmam Hatip Lisesi Mezunları, İmam Hatip Lisesi Mezunları vakfının daveti üzerine bir araya geldiler. Vakıf kongresini tamamlarken Yozgat İmam Hatip Lisesi Mezunları da hasret giderdiler. Bu vesileyle bende eski bir İmam-Hatip olarak toplantının yapılacağı Yozgat İmam-Hatip Lisesi salonuna geçtim.
    Her yıl yaşadığım bu güzel buluşmanın tatlı anısıyla arkadaşlarımdan limleri görebilirim diye salona girer girmez konukları süzdüm. Tanıdıklarımın yanı sıra tanımadıklarım da çoğunluktaydı. Yaşlanmış bedenlerde, ağarmış saçların ve geçmiş yılların hüznü vardı. Ne mutlu ki tüm gözler heyecanla bakıyor. Ateş böceğinin çevreye saçan kıvılcımı gibi kıvılcım saçıyorlardı. Gözlerde o heyecanı, o mutluluğu yaşadım.
Bu okulda benimde yüzlerce anım vardı. Büyük bir heyecanla başladığım, okul hayatımın en güzel yılları burada geçmişti. Ama sıkıntılarla, çilelerle, yokluklarla… O sıkıntıları anlatan dostlarımız bizi ağlattılar.
    Anılarını anlatan Mustafa Türkmen hocam öğle yemeğinde üç-beş kişi bir araya gelir kimin evinde ekmek bulursak onu yedik deyince gözlerimden iki damla yaş dökülüverdi. O sıkıntılı günleri hatırladım. Biz de günlerce ekmek bulamadığımız olur, bu halimizi komşularımıza bile anlatmaya utanırdık.
    Karşımda okul yıllarımın dostu Mevlüt Ayhan kardeşim oturuyordu. (Kendisi şimdiki Yukarısarıkaya Beldesi’nin başkanlığını yapıyor.) Güldü; “ Ekmek nerede, yatacak yerimiz, ısınacak kömürümüz bile yoktu!” deyince hep birlikte gülümsedik ve “Allah’a şükür biz o günlerden geldik!”dedik.
    Konuşmacılar hem anılarını anlatıyor hem de yaralarımızı deşiyorlardı. İmam-Hatip’ler Türkiye’nin bir gerçeğidir. Bir dönem onlara karşı savaş açıldı ama, Allah’a şükür ki o dönemi sabırla atlattık. Rahmetli Adnan Menderes yad edildi. ( İmam-Hatip Liselerini kuran ve açan) Başbakan Tayip Erdoğan, Başbakan Yardımcısı Cemil Çiçek yad edildi, bir İmam Hatipli yöneticiler olarak.
İmam Hatip’ler bu ülkenin gerçeği
    Başarılarını kanıtlamış, imin cevheri ile dolu, vatan-millet aşkıyla yanan ve hayatına bir idealizm kazandıran İmam-Hatipliler Türkiye’nin bir markası, gerçeği oldular. Onları inkara kalkışmak, yok saymak, onlara baskı uygulamak insanlığa yakışmaz. Hayatımın her alanında ihtiyacımızın olduğu bu güzel insanları saymak insani borcumuz olmalı. Maneviyatsız hayatın anlamı olur mu? İmansız bedenin kıymetsiz oluşu gibi.
    Gözüme ilk takılan dostların masasına oturmuştum. Sıcak bir dost muhabbetiyle selamlaştık. Sağa-sola, arkama, yanıma bakıp kimleri tanıyorum diye göz gezdirdim. Tanıdığım bir çok dostum varı orada. Gördüklerimi gözünle selamladım. Yaşlanmış, yıpranmış bedenlerde yaşayan pırıl pırıl bir umut ışığı gördüm. Bedenler eski ama umutların ve çabaların bitmeyeceğini gözlerden okumaya çalıştım. İdealist adamların gözlerinde ki umut pırıltısı sanırım hiç bitmiyor. Bu okullar Hatip yetiştiren okullar. Kürsüye çıkan dostlarımız güzel ve gür sesiyle hitap ediyor, hatiplik sanatını sergiliyorlardı. Gerçektende imam hatip demek hem imam hem de hatip (hitabet ustası insan) demektir. İmam-Hatip’lerden yüzlerce hatiplerin yetiştiğini biliyoruz. İmam-Hatipli olmak ideal insan olmaktır. İmam Hatip bedene verilen ruh gibidir. Hayatın anlamını bilen bu anlamı insanlarla paylaşan kişilerdir onlar.
    Yozgat İmam-Hatip Lisesi Vakfının emektar insanı Ahmet Muti Güneşer Hocam! Yaşlanmış bedenine rağmen dimdik ayakta, o güzel heyecanı yaşıyordu. Kendisine saygı duyduğumuz, sevdiğimiz değer verdiğimiz o güzel insan… Vakfı çekip çeviriyorlar, fakirlere kol-kanat oluyor, okuyan öğrencilere ağabeylik-babalık yapıyor. Bunu çok iyi biliyoruz. Osman Erdem Bey, ona yardımcı olan tek kardeşimiz. Milli Eğitim’de ki görevine rağmen vakfın kadrolu elemanı gibi çalışan, vakfa büyük emekleri dokunan kıymetli dostumuz, kardeşimiz. Emeklerine, gönüllerine, alın terlerine sağlık diyor, Allah’tan uzun ömürler temenni ediyorum. Güzel insanlar var olun!
    Yozgat-İmam-Hatip-Lisesi Mezunlar buluşmasına birkaç yıldır katılıyorum. Gördüğüm güzel bir olay daha var. Konya Selçuk Üniversitesi’nde görevli hemşerimiz Prof. Dr.Orhan Çeker Hoca bir toplantıya katılıyor ve büyük bir emek veriyor. Emeğini, çabasını, gayretini takdir ettiğimizi ifade ediyorum. Allah Sizlerden razı olsun güzel dostlarım. Hep bu güzellikte var olmaya devam edin inşallah…
    İmam-Hatiplilik Ruhu bir ülkede yaşamalı, en başarılı, en aktif, en çalışkan öğrenciler İmam-Hatip’den yetişmeli. Bu ülkenin imanlı, idealist, vatansever gençlere, insanlara çok ama çok ihtiyacı vardır. Kim ne derse desin İmam-Hatipler bu ülkenin gerçeği, geleceği ve umududur. İmam-Hatiplerle uğraşanlar ülkenin geleceğine balta vurmaya çalışan zavallıdırlar.
    Yozgat İmam Hatip Lisesi Mezunları Vakfı beni geçmişime taşındı. Öğrencilik yıllarımın tüm hatırasını hatırlattı. Dostlarımla, arkadaşlarımla kokusuyla o güzel anuları paylaştık. Bu vesileyle Ahmet Muti Güneşer Hocama ve ona sadık bir dost olarak tüm İmam Hatiplilere hizmet eden Osman Erdem kardeşime başarılar diliyor, emeklerine alınterlerine duyduğum saygıyı ifade ediyorum…