<span style="font-size: 11px;"><span style="font-family: Tahoma;"><!--[if gte mso 9]><xml> <w:WordDocument> <w:View>Normal</w:View> <w:Zoom>0</w:Zoom> <w:HyphenationZone>21</w:HyphenationZone> <w:PunctuationKerning /> <w:ValidateAgainstSchemas /> <w:SaveIfXMLInvalid>false</w:SaveIfXMLInvalid> <w:IgnoreMixedContent>false</w:IgnoreMixedContent> <w:AlwaysShowPlaceholderText>false</w:AlwaysShowPlaceholderText> <w:Compatibility> <w:BreakWrappedTables /> <w:SnapToGridInCell /> <w:WrapTextWithPunct /> <w:UseAsianBreakRules /> <w:DontGrowAutofit /> </w:Compatibility> <w:BrowserLevel>MicrosoftInternetExplorer4</w:BrowserLevel> </w:WordDocument> </xml><![endif]--><!--[if gte mso 9]><xml> <w:LatentStyles DefLockedState="false" LatentStyleCount="156"> </w:LatentStyles> </xml><![endif]--><!--[if gte mso 10]> <style> /* Style Definitions */ table.MsoNormalTable {mso-style-name:"Normal Tablo"; mso-tstyle-rowband-size:0; mso-tstyle-colband-size:0; mso-style-noshow:yes; mso-style-parent:""; mso-padding-alt:0cm 5.4pt 0cm 5.4pt; mso-para-margin:0cm; mso-para-margin-bottom:.0001pt; mso-pagination:widow-orphan; font-size:10.0pt; font-family:"Times New Roman"; mso-ansi-language:#0400; mso-fareast-language:#0400; mso-bidi-language:#0400;} </style> <![endif]--> </span></span> <p class="MsoNormal"><span style="font-size: 11px;"><span style="font-family: Tahoma;">Yıllardır muayene olmak isteyen Anadolu insanının sabahın kör saatinde hastane yollarına düşüren çağ dışı sisteme dur denildi. Devlet Hastanesi ve Ağız ve Diş Sağlığı Merkezi’nde muayene olmak isteyen hastalar 182 MHRS Çağrı Merkezi’ni arayarak istedikleri hastane ve hekimden randevu alabilecekler.</span></span></p> <p class="MsoNormal"><span style="font-size: 11px;"><span style="font-family: Tahoma;">4 Temmuz 2011 tarihi itibari ile Yozgat Devlet Hastanesi ve Ağız ve Diş Sağlığı Merkezi’nde hayata geçen randevu yani 182 MHRS Çağrı Merkezi Sistemi, muayene olmak için hastane koridorlarında saatlerce sıra bekleyen insan manzaralarına Yozgat’ta da bir son verecek.</span></span></p> <p class="MsoNormal"><span style="font-size: 11px;"><span style="font-family: Tahoma;"> Özellikle Devlet Hastanesi ve Bozok Doğum ve Çocuk Bakım Evi’nde muayene olmak isteyen hastalar sabahın ilk ışıkları ile birlikte hastaneye gelerek sıraya giriyor, saatler süren bir kuyruk çilesi yaşıyordu. Özel hastanelerde uygulanırken devlet hastanelerinde insanları mağdur eden bir yara olarak duran bu çağ dışı duruma dur diyen Sağlık Bakanlığı’nın Merkezi Hastane Randevu Sistemi (MHRS) olan 182’yi arayan Yozgatlılar karşılarına çıkan canlı operatörden muayene olmak istedikleri hastane ve doktor için muayene randevusu alabilecekler.</span></span></p> <p class="MsoNormal"><span style="font-size: 11px;"><span style="font-family: Tahoma;"> Yozgat’ta bu sistemden yararlanmak isteyenlerin telefona çıkan görevliye TC kimlik numaralarını vermeleri yeterli olacak.</span></span></p> <p class="MsoNormal" style="text-align: center;"><strong><span style="font-size: 11px;"><span style="font-family: Tahoma;">MHRS NEDİR?</span></span></strong></p> <p class="MsoNormal"><span style="font-size: 11px;"><span style="font-family: Tahoma;"> MHRS; vatandaşların Yozgat İl merkezi ve İlçe Hastaneleri ile Ağız ve Diş Sağlığı Merkezleri için 182 MHRS Çağrı Merkezini arayarak canlı operatörlerden kendilerine istedikleri hastane ve hekimden randevu alabilecekleri bir uygulamadır.</span></span></p> <p class="MsoNormal" style="text-align: center;"><span style="font-size: 11px;"><strong><span style="font-family: Tahoma;">MHRS’NİN AMAÇLARI</span></strong></span></p> <p class="MsoNormal" style="text-align: center;"><strong><span style="font-size: 11px;"><span style="font-family: Tahoma;"> NELERDİR?</span></span></strong></p> <p class="MsoNormal"><span style="font-size: 11px;"><span style="font-family: Tahoma;"> Hastanelerde daha iyi bir kaynak planlanması (iş gücü ve teçhizat kullanımının etkin ve verimli planlanması) yapılarak vatandaş/hasta memnuniyetinin artırılması, hastanelerde kuyrukların azaltılması.</span></span></p> <p class="MsoNormal"><span style="font-size: 11px;"><span style="font-family: Tahoma;"> Hastanelerde kaynak kullanımının ve dağıtımının ölçülmesi (iş gücü, makine ve teçhizat kullanımının etkin ve verimli uygulanması)suretiyle; sağlık hizmetleri sunumunun, verim ve kalitesinin artırılması. MHRS verileriyle, sağlık politikaları geliştirilmesine yardımcı olunması.</span></span></p> <p class="MsoNormal" style="text-align: center;"><strong><span style="font-size: 11px;"><span style="font-family: Tahoma;">MHRS PİLOT UYGULAMASI</span></span></strong></p> <p class="MsoNormal"><span style="font-size: 11px;"><span style="font-family: Tahoma;"> MHRS; pilot uygulama kapsamında Erzurum ve Kayseri illerinde uygulanmaya başlamıştır. Pilot uygulama boyunca gözlem yapılacak ve ardından tüm Türkiye’ye yaygınlaştırma süreci başlayacaktır. Bu kapsamda 1 Haziran 2010’da Yalova, 1 Temmuz 2010’da da Eskişehir, 26 Temmuz 2010’da Bilecik, Çanakkale, Edirne, Kırklareli, Sakarya ve Tekirdağ illerinde MHRS uygulamasına başlanılmıştır.</span></span></p> <p class="MsoNormal" style="text-align: center;"><strong><span style="font-size: 11px;"><span style="font-family: Tahoma;">RANDEVU NASIL ALINIR?</span></span></strong></p> <p class="MsoNormal"><span style="font-size: 11px;"><span style="font-family: Tahoma;"> Ev, iş, ankesör ve cep telefonlarından 182 numaralı Sağlık Bakanlığı MHRS Çağrı Merkezi aranır.</span></span></p> <p class="MsoNormal"><span style="font-size: 11px;"><span style="font-family: Tahoma;"> 182 numaralı telefonu arayan vatandaş tarafından çağrıyı karşılayan asistana (canlı operatör) randevu talebinde bulunulan vatandaşın T.C. Kimlik Numarası verilir. Asistan vatandaş bilgilerini doğrular.</span></span></p> <p class="MsoNormal"><span style="font-size: 11px;"><span style="font-family: Tahoma;"> Vatandaş Yozgat ilinde randevu talebinde bulunduğu hastane, poliklinik ve hekim bilgilerinden en azından hangi polikliniğe gideceğini asistana bildirdikten sonra, asistan uygun tarih ve saat dilimlerini vatandaşa iletir.</span></span></p> <p class="MsoNormal"><span style="font-size: 11px;"><span style="font-family: Tahoma;"> Vatandaş seçimini yaparak randevusunu alır.</span></span></p> <p class="MsoNormal" style="text-align: center;"><strong><span style="font-size: 11px;"><span style="font-family: Tahoma;">RANDEVU NASIL</span></span></strong></p> <p class="MsoNormal" style="text-align: center;"><strong><span style="font-size: 11px;"><span style="font-family: Tahoma;">İPTAL EDİLİR?</span></span></strong></p> <p class="MsoNormal"><span style="font-size: 11px;"><span style="font-family: Tahoma;"> Ev, iş, ankesör ve cep telefonlarından 182 numaralı Sağlık Bakanlığı MHRS Çağrı Merkezi aranır. Bu arama randevu zamanından önce yapılmalıdır. 182 numaralı telefonu arayan vatandaş tarafından çağrıyı karşılayan asistana randevu talebinde bulunulan vatandaşın T.C. Kimlik Numarası verilir. Asistan vatandaş bilgilerini doğrular. Vatandaş iptalini istediği randevusunun, tarih ve zamanını asistana iletir. Asistan tarafından ilgili randevu iptal edilir.</span></span></p> <p class="MsoNormal"><span style="font-size: 11px;"><span style="font-family: Tahoma;"><br /> </span></span></p> <p class="MsoNormal"><span style="font-size: 11px;"><span style="font-family: Tahoma;"> </span></span></p>