Yozgat Belediyesi şehir içindeki otopark alanlarına yönelik bir dizi değişiklikler gerçekleştirdi.
Özellikle şehir merkezinde oluşan araç yığınlarının önüne geçmek ve kaldırımları genişleterek, yayalara ferah mekanlar oluşturmak gayesiyle yapıldı bu çalışmalar.
Birçok otopark alanı kapatıldı ve yerine yenileri açıldı.
Her taraf ücretli otopark ilan edildi ve araçlara ücret tarifesi uygulanmaya başlandı.
Gelinen süreçte şöyle bir bakıyorum da bu ücretli otopark alanlarının abartıldığını düşünüyorum.
İnsanlar ücretli alanlardan yıldı ve aracına binmeye çekinir oldu.
Şehrin her tarafı parsel parsel ücretli alan ilan edildi.
Halk ailesiyle hafta sonu aracına binerek çarşıya inmeye çekinir oldu.
Akaryakıt istasyonundan 10 Liralık yakıt alıp, üstüne 5 Lira otopark ücreti ödemek zoruna gider oldu.
Odun Pazarı’ndan, Sungurlu Caddesi’ne, SGK binasından terminal civarına ve Sivas Caddesi ile Ankara Caddesi’ne kadar şehrin her tarafı ücrete tabi oldu.
Kapitalizmden dertlenen vatandaşa bir anda Komünizm uygulamak gibi bir uygulamaya dönüştü ücretli otoparklar.
Denge sağlanamadı…
Yozgat Belediyesi otoparklardan gelir elde ettikçe yeni ücretli otoparklar icat etmeye koyuldu.
Geçtiğimiz günlerde şehir içi halk otobüslerinin Cumhuriyet Alanı’ndan kaldırılacağı haberi yer aldı kamuoyunda.
Önceleri sevindik ve şehir merkezinin trafik hususunda bir nebze rahatlayacağını düşündük.
Özellikle meslekte büyüğümüz Seyfi Çelikkaya Cumhuriyet Alanı’na biriken otobüsleri gündeme taşımıştı her ne kadar yanlış anlaşılsa da…
Gelinen noktada şehir içi halk otobüsleri Cumhuriyet Alanı’ndan gitmediği gibi yanında diğer dolmuşları da Cumhuriyet Alanı’na getirdi.
Çünkü belediye onların durağını da ücretli otopark ilan etti.
Hamamcıoğlu Cami önünde şehirlerarası otobüsler, şehir içi halk otobüsleri, işçi servisleri hepsi uluslar arası E88 yolunda yolcu indiriyor.
Şehir merkezinde trafik rahatlamadı, halk aracına binemez oldu.
Özetle belediyenin otopark politikası kendisine gelir kaynağı, vatandaşa git gide külfet oldu.