TÜRK Milleti’nde demiryolu ve trenlerin ayrı bir yeri ve önemi vardır.
Aslında tüm dünyada demiryolu önemli bir yere sahiptir.
Lakin bizim tarihimizde bıraktığı izler nedeniyle, demiryolu ve trene duygusal bakışımız da söz konusudur.
Milli Mücadele döneminde demiryolunun önemini iyi kavradık ve elimizden geldiğince demiryolunu kullanarak savaştık.
Yunanlıları memleketten kovmak için Kütahya, Eskişehir, Afyon bölgelerindeki demiryolu hatlarının stratejik önemini iyi gördük.
Onlar da çekilme yaparken, peşlerinden gidemememiz için, demiryollarımızı tahrip ettiler.
Gök Sultan Abdulhamid Han ise bütün ümmetin kıblesine demiryolu döşetti.
Müslümanların yönünü çevirdiği mukkades topraklara, demiryolunun da yönünü dönmesi gerekiyordu.
Bu nedenle Hicaz Demiryolu Projesi’ne ömrünü adadı.
Tamamlandığında bir Müslüman trene binerek, hac görevini yerine getirmek için, mukaddes topraklara yola çıkacaktı.
Demiryolu, kutsal topraklara serildiğinde, gıcırtısından Peygamber Efendimiz(SAV)’in mübarek ruhu incinmesin diye, demirin üstünü keçeyle kaplatmıştı.
Tren Anadolu insanı için gurbetti, hasretti, ayrılıktı…
Kimi kara tren ile yârini askere yolladı.
Kimi erini Almanya trenlerine bindirdi, gurbette yolladı.
Sitem etti: “Kara tren gecikir, belki hiç gelmez!” dedi.
Merak etti: “Trene bindi de savuştu mu ola/ Erzurum dağlarını aştı mı ola?” diyerek.
Lakin üç ilçemizden geçen bu kara tren, ilimize maalesef uğramadı.
Şimdi yüksek hızlı olanını bekliyoruz.
Zor, büyük ve önemli bir projedir.
Kolay ve basit değildir.
Gecikmeler söz konusudur lakin inşallah sonunda tamamlanacaktır.
AK Parti Yozgat Milletvekili Bekir Bozdağ da, projenin coğrafi ve teknik nedenlerle uzadığını, başka nedeni olmadığını beyan etmiş.
Eğer öyleyse inşallah o zorlu coğrafyalar da aşılır ve tren ilimize gelir.
Ben, hızlı tren projesini havaalanı projesinden daha fazla önemseyenlerdenim.
Keşke havaalanına harcanan para, bu projenin bitirilmesi için harcansa.
Neden mi?
Türkiye’nin idari yapısına göre, her ilin bağlı, bağımlı olduğu büyük iller vardır.
Yozgat bu anlamda Ankara ve Kayseri’ye bağlıdır.
Sınavlar için Ankara’ya gideriz.
Hastane için Ankara’ya gideriz.
Resmi işlerimiz için Ankara ve Kayseri’ye gideriz.
Öyleyse bu vilayetlerle gelişmiş ulaşım ağımızın olması şart değil midir?
Oysa yıllarca sadece otobüslerle bu durumu çözmeye çalışıyoruz.
Geçen hafta otobüsten inen bir vatandaş Ankara’dan Gaziantep’e 90 liraya giderken, Ankara’dan Yozgat’a 60 liraya geldiğini söyleyerek sitem etti, otobüs fiyatlarının yüksekliğinden dem vurdu.
Demem o ki havaalanından ziyade, hızlı trene ihtiyacımız var.
Yozgat’tan bin, bir saatte Ankara’ya in.
Devamında uluslararası Esenboğa Havalimanı’ndan hangi ülkeye uçacaksan uç.
Hızlı tren projesinin devreye girmesiyle birlikte ilçelerdeki vatandaşlarımız da il merkezinden biniş yapacaklar.
Böylece ilçelerle il merkezinin ulaşım ağı da düzene girecek.
İlçelerimizle bağlarımız güçlenecek.
İlçedeki vatandaşlarımız il merkezinin ticaretine katkı sunacak.
İnşallah hızlı trenin düdüğünü öttürdüğünü görürüz.
Haydi selametle…