İşte o gün yüce Atam, Zübeyde'nin oğluydu.
Geldiği yol istiklalin, hürriyetin yoluydu.
Nur alem nur içinde ruhun şadolsun Atam.
Tüm Bozok Yaylasından size sevgiler Atam.
Bandırma vapuruyla açılırken denize,
Egemenlik sevgisi doğmuştu kalbimize.
Ey Atam gelişiniz değimlidir mucize?
Nur alem nur içinde ruhun şadolsun Atam.
Tüm Bozok Yaylasından size sevgiler Atam.
Karanlık gecelerin aydın mehtabı oldun.
Harab olmuş yurdumun üsdat mimarı oldun.
Hürriyet müşgülünün tabip lokmanı oldun.
Nur alem nur içinde ruhun şadolsun Atam.
Tüm Bozok Yaylasından size sevgiler Atam.
Biliriz canlılara hayat veren güneşi.
Vatana hayat verdin oldun güneşin eşi.
Yaşamaya yetmiyormu meşalenin güneşi.
Nur alem nur içinde ruhun şadolsun Atam.
Tüm Bozok Yaylasından size sevgiler Atam.
Açıldı ellerimiz şükreder Yaradana.
Ersin hak muradına seni doğuran ana.
Kahraman Türk adıyla ibret oldun cihana.
Nur alem nur içinde ruhun şadolsun Atam.
Tüm Bozok Yaylasından size sevgiler Atam.
Ayyıldızlı bayrağımız eseriniz değimli?
Kan verilir can verilir, fakat o verilirmi?
İstiklal marşımız var bayraksız söylenirmi?
Nur alem nur içinde ruhun şadolsun Atam.
Şair Gülbahçe'den size bu bir yadigar Atam.
Salim GÜLBAHÇE/ YOZGAT
NİYE YAKTIN BAĞRIMDA
Ela gözlerine kurban olduğum,Bu ateşi niye yaktın bağrımda..?
Ağlayarak geldim işte kapında,
Bu ateşi niye yaktın bağrımda..?
Dümdüz eder şu dağları bakışın,
Yüreğime sular gibi akışın.
Ceylan gibi ürkek,ürkek kaçışın,
Bu ateşi niye yaktın bağrımda..?
Kaşların yay gibi,kipriklerin ok,
Sol yanıma batar,sancılarım çok.
Sanırmısın bu garibin canı yok.!
Bu ateşi niye yaktın bağrımda..?
Madem girdin yüreğimde kal artık,
Gönül ile yapılmazki pazarlık.
Haydi gir koluma göster bir varlık,
Bu ateşi niye yaktın bağrımda..?
Sanma ki ben seni silip atarım,
Avcı sensin,ben yaralı ceylanım.!
Kaçar sanma hep yoluna yatarım,!
Bu ateşi niye yaktın bağrımda..?
Yapma ela gözlüm,çektiğim yeter,
Söylesene bu hasret ne zaman biter.?
Bu garib her daim boynunu büker,
Bu ateşi niye yaktın bağrımda..?
DURAK’ın derdini yoktur ki soran,
Perişan hallerim,tipi ve boran.
Çek ipimi öldür,yada ver aman,!
Bu ateşi niye yaktın bağrımda..?
Durak YİĞİT/ .KOCAELİ
DÜŞÜNDÜN MÜ GİDREKEN?
Sen hiç düşündünmü giderken ;Ben ardında nasıl kalacağım?
Ateş düşecek bağrıma ,
Bir çam fidanı gibi kor olup yanacağım.
Sahillerde dolanıp;enginlere bakarak,
Günleri tek, tek sayacağım,
Uzaaktan bir gemi görünecek;
Ben güvertede seni arayacağım.
Bir el etsen bana gel desen,
Can simidi gibi yanına koşacağım.
Sen hiç düşündünmü giderken;
Ben ardında nasıl kalacağım?
Issız bir tren garındaki;
Bekçi gibi yalnız olacağım.
Kalbim vagonlarla gidecek,
Ben istasyonda kalacağım.
Belki bir sonraki trenle dönersin diye,
Şaşkın ve amaçsız rayları sayacağım.
Sen hiç düşündünmü giderken;
Ben ardında nasıl kalacağım?
Bir yol kenerına oturup;
Kimsesizler gibi gelene geçene bakacağım.
Bir araba dursa yanımda ,
Sen ineceksin diye teleşlanacağım.
Başka sevgililer kavuşacak,
Boş gözlerle onları seyre dalacaım.
Şarkılar şiirler gelecek dilime,
Söyleyip ağıtlar yakacağım.
İşte böyle canımın içi;
Ben sensiz mecnun gibi,
dağılmış ve sersefil olacağım.]
Nuran SEVİM