YOZGAT il merkezinde yıllardır trafik sorununu çözemiyoruz.
Bu konuda gerek belediye, gerekse diğer ilgili kurumlar zaman zaman çalışmalar yapıyor.
Gelinen noktada meseleyi çözebilmiş değiliz.
Nasıl çözeceğimizi de bildiğimizi zannetmiyorum.
Önceki yıllarda şehrin içinden geçen E-88 Karayolunun durumunu yazıyorduk.
Yolun her tarafının yama olduğundan şikayet ediyorduk.
Tüm bunların sonunda Karayolları Bölge Müdürlüğü tarafından, Yozgat şehir geçişinde bir dizi çalışmalar başladı.
Özellikle tıkanmaların yaşandığı Adliye Kavşağı’ndaki sıkıntının çözüleceği söylendi.
Bu kapsamda o bölgedeki duvarlar yıkıldı, kaldırımlar söküldü, yeni kavşak ve yol inşa edildi.
Günlük hayatta bizler her gün o yolu kullananlar olarak, yolda bir genişleme göremedik.
Genişletilen alan sadece dört arabadan ibaret olduğu için, trafik akışında bir rahatlama ve ferahlama söz konusu değil.
Adliye bölgesinde sağa tarafa dönmek isteyen araçlar, mecburen yine Ankara istikametine gidecek araçları beklemek zorunda kalıyorlar.
Çünkü sağ şeritte bir genişleme söz konusu değil ki.
Sadece ışıkların dibindeki alanda genişleme söz konusu, o da belirttiğim gibi en fazla beş aracın rahat dönüşünü sağlıyor.
Buna karşın Anadolu Lisesi bölgesindeki trafik ışıklarının sökülmesi, akışı kolaylaştırırken, bazı sürücülerin de süratli araç kullanımına vesile oluyor.
ZARURİ OLDU
Şehir merkezindeki trafik yoğunluğunun nedeni doğuyu batıya bağlayan yolun ilimizin tam ortasından geçiyor olması.
Hal böyle olunca ister istemez söz konusu bölgelerde yığılma ve yoğunluk söz konusu oluyor.
Bunun için bir çevre yoluna ihtiyaç duyduğumuz muhakkak.
Çevre yolu projesinin hazırlandığı lakin henüz hayata geçirilemediğini görüyoruz.
Çevre yoluyla ilgili bir kısmımız olumsuz düşünüyor ve şehre zarar vereceğini söylüyor.
Gerekçe olarak tüm araçların çevre yolundan dolanıp, şehir merkezine uğramayacağını söylüyorlar.
Bu durumun ilimiz ekonomisine zarar vereceğini belirtiyorlar.
Söylediklerinde ne kadar haklılar, açıkçası emin değilim…
Bildiğim şey ise mevcut yol ağımızda herhangi bir dinlenme tesisi bulunmuyor.
Petrol istasyonlarımıza giriş yapan kaç tane otobüs firması mevcut onu da bilmiyorum.
Lakin ilin ortasından geçen yolun, ilimize ekonomik manada katkı sağladığını zannederim pek söyleyemeyiz.
Tabi ki iyi niyetli olarak dile getirilen bu hususların tespitinin doğru yapılması ve ona göre adım atılması şarttır.
Ancak öyle ya da böyle Yozgat’a muhakkak çevre yolu gerektiği de açık ve nettir.
Bu belki önümüzdeki 10 sene içerisinde, belki daha erken gerek duyulan bir ihtiyaçtır.
NEDEN KULLANILMIYOR
Karayollarından çıkıp, şehir içi trafiğine gelecek olursak…
Belediye tarafından kapalı otopark inşa edildi lakin kullanan yok.
Ben 2014 yılında seçim öncesi halk ile röportajlar yaptığımda bir numaralı talep kapalı otopark, iki numaralı talep ise kapalı pazar yeri projesiydi.
Şu anda faal durumda olan kapalı otoparkın boş durduğunu görüyoruz.
Vatandaşların alışkanlıklarını değiştirmek zorundayız.
Belediye, bir dönem bunları kural, ceza ve zorlamayla yaptı ve başarılı da oldu.
Yollara konulan kapanlar, ters yön uygulamaları, cezai işlem, çekiciyle araçların çekilmesi gibi caydırıcı tedbirlerle bir parça sonuç alınabildi.
Siz trafiği düzene koymak, kuralları işlevsel hale getirmek istiyorsanız, yukarıda saydığım özendirici, teşvik edici, yeri geldiğinde zorlayıcı çare ve uygulamalara girmek zorundasınız.
Burada herkes aracını alışveriş yapacağı dükkanın önüne koymak, bir alt sokağa aracıyla inmek istiyor.
Bu alışkanlıklar değişmediği sürece şehir merkezindeki tıkanıklığı da çözmek zor görünüyor.
Haydi selametle…