Valilikten yapılan uyarıda, aşırı tonajın hem can güvenliğini tehlikeye attığı hem de karayollarında ciddi hasarlara yol açtığı vurgulandı.
Yozgat Valiliği tarafından yapılan açıklamada, karayollarının güvenli şekilde kullanılabilmesi ve ulaşım altyapısının korunması amacıyla aşırı tonajlı araçlara yönelik denetimlerin kararlılıkla sürdürüleceği bildirildi.
Valilik, sürücülerin ve taşımacılık sektöründe faaliyet gösteren işletmelerin yasal yük sınırlarına uymalarının hem trafik güvenliği hem de kamu kaynaklarının korunması açısından büyük önem taşıdığına dikkat çekti.

"Aşırı Tonajlı Araçlara Kesinlikle İzin Verilmeyecek"
Yapılan açıklamada, aşırı yükle trafiğe çıkan araçların sadece kendi sürücülerini değil, trafikte bulunan diğer vatandaşların can ve mal güvenliğini de riske attığı ifade edildi.
Valilik, denetimlerin artırılarak devam edeceğini belirterek, yasal tonaj sınırlarını aşan araçlara gerekli idari işlemlerin uygulanacağını ve bu konuda taviz verilmeyeceğini vurguladı.
Yol Ömrünü Kısaltıyor, Kaza Riskini Artırıyor
Açıklamada, aşırı tonajlı araçların neden olduğu olumsuzluklara da dikkat çekildi. Valilik tarafından yapılan değerlendirmede, yasal sınırların üzerinde yük taşıyan araçların;
Karayollarının daha kısa sürede yıpranmasına ve bozulmasına neden olduğu,
Trafik kazası riskini önemli ölçüde artırdığı,
Fren mesafesini uzatarak sürüş güvenliğini olumsuz etkilediği,
Trafik akışını aksattığı ve ulaşımda sorunlara yol açtığı belirtildi.
Yetkililer, aşırı tonaj nedeniyle bozulan yolların onarımı için önemli miktarda kamu kaynağı harcandığını, bu durumun hem ekonomik kayıplara hem de ulaşım hizmetlerinde aksamalara neden olduğunu ifade etti.

Valilikten Sürücülere Çağrı
Yozgat Valiliği, tüm sürücüleri ve taşımacılık sektöründe faaliyet gösteren kişi ve firmaları yasal tonaj sınırlarına titizlikle uymaya davet etti.
Açıklamada, "Yollar hepimizin ortak malıdır. Hem kendi güvenliğimiz hem de diğer yol kullanıcılarının güvenliği için trafik kurallarına ve yasal tonaj sınırlarına mutlaka uyulmalıdır." mesajına yer verildi.
Valilik, güvenli ulaşımın sağlanması ve yol altyapısının korunması amacıyla denetimlerin ilgili kurumlarla koordineli şekilde sürdürüleceğini belirterek, vatandaşlardan da kurallara duyarlılıkla uymalarını istedi.




