Akıl akıl olsaydı adı gönül olurdu
    Gönül gönlü bulsaydı bozkırlar gül olurdu..
    Diyor Üstat Necip Fazıl Kısakürek.
    Şair ruhlu insanlara oldum olası saygı duymuşumdur.
    Bana göre şairin kalbinden söküp attığı her harfin hayata dair önemli sırları yaşıyor.
    O sırlar ki, insanın kişiliğine, yaşantısına, inançlarına, varlığına, kalbinde duyduğu aşka yol verir.
    Doğru yerden bakıldığı vakit şair ruhtan dökülenlerin toprağa düşen tohum misali başak açacağını bilenlerdenim.
    Kıyısından kenarından da olsa bir zamanlar şiire ilgim vardı.
    Özellikle lise yıllarında kaleme aldığım şiirlere beni kafiyelere, sonra hayata, ardından dünyaya bakışıma tesir etmişti.
    Daha sonraları şiire olan merakıma neşter vurulsa da her zaman şiire ve sanatçıya hayran oldum, saygı duydum.
    Şair ruhlu insandan kötülük gelmez.
    Şair insan sanatı sever, insanı sever, dünyasını sever.
    Sanatçı olur da baharın gelişiyle sararıp solan yapraklarda bulmaz mı kendini?
    Arif olana anlatacak bir kelamı varsa insanın, emin olun tırpanı derinden keser.
    Konuştuğu her kelime de sır vardır tıpkı Yavuz'un atının yelesindeki sır misali.
    Yozgat'ın şair ruhlu bir valiye sahip olmasını kentimiz adına büyük şans olarak görüyorum.
    Ruhunda şairlik varsa insanın, emin olun güzelliklerden feyz almasını bilir.
    İlla ki şiir yazması, resim yapması veyahut bir şeyler üretmesi gerekmez sanata dair.
    Sanatçı ruhlu insan, şairine saygı duyar, ressamını sahiplenir, müzisyeninde bulur Yozgat'ı…
    Şair ruhluysa vali, ozanın tezenesindeki satırlarda bulur Yozgat'ın meramını.
    Yüreği yanık anaların ağıtlarında tadar insanımın kalbindeki özlemi.
    Benim valim şair ruhluysa, konuşmadan anlar insanımı.
    Göz bebeğinde görür Yozgat'ı…
    İşte bu yüzden Yozgat'ı şanslı görüyorum.
Sanatçı ruhlu, şair bir Vali Sayın Necati Şentürk.
    Önceki Valimiz Sayın Amir Çiçek de sanata ve sanatçılara destek verir, sanatsal faaliyetlerde mutlaka yer alırdı.
    Sayın Şentürk'ün de bu bağlamda sanatı bizzat icra etmesi hakikaten bir şans insanım adına.
    Ulu Önder Mustafa Kemal Atatürk'ün Yozgat'a teşriflerinin 86. yıl dönümüne özel kaleme aldıklarını okuyunca ortaya çıkan duyguda bir valinin bakış açısını görmek hakikaten büyük şans.
    Yozgat kır ata benzer
    Şahlanmış ata benzer
    Köpürmüş ağzıyla
    Dicle Fırat'a benzer
    Kızılırmak koyunda, ebedi Türk yurdudur
    Cennet değildir amma sanki Cennete benzer
    Dizeleriyle Yozgat'a merhaba demişti bundan 5 ay önce Sayın Şentürk.
    Aslında Yozgat'a olan sevgisini değil, yaşadığı vatan toprağının her karışına aşık olduğunu ifade etmişti o gün bu satırlarla Sayın Şentürk.
        Dün Cumhuriyet Meydanı'nda Atatürk'e olan sevgisini, saygısını ve bir Türk'ün bakış açısını ortaya koydu Yozgat Valisi.
    Bir valinin kalbinden Ata'ya olan sevgisi böyle yansıdı Cumhuriyet Meydanı'ndan 86. yıl öncesine:
    Bozok Süvarileri, Şanlı Esat'a benzer
    Süvarinin fıtratı Aslan fıtrata benzer
    Türkmen süvarileri serapa dehşet, heybet
    Cengü cihat ederler Sami Serat'a benzer
    Kartal başlı yiğitler, ceylan bakışlı taylar gerilmiş yaylar gibi rüzgar kanata benzer
    Bu anlamlı satırlara Üstad'ın şu satırları ile finale erdirelim isterseniz:
    Aç kapıyı haber var,
    Ötenin ötesinden.
    Dudaklarda şarkılar,
    Kurtuluş bestesinden.
    Biz geldik, bilen bilsin.
    Gönül gönül girilsin.
    İnsanlar devşirilsin,
    Sonsuzluk destesinden.