Yerel basında yer alan bilgilere göre, Malezya Kamu Hizmeti Departmanı tarafından yapılan açıklamada, yeni çalışma modelinin Bakanlar Kurulu tarafından onaylandığı bildirildi. Uygulamanın, kamu hizmetlerinde verimliliği artırmak, dijital dönüşümü desteklemek ve daha esnek bir çalışma sistemi oluşturmak amacıyla hazırlandığı ifade edildi.
1 Ağustos'ta Uygulamaya Giriyor
Yeni çalışma düzeni, 1 Ağustos 2026 tarihinden itibaren yürürlüğe girecek. Düzenleme kapsamında kamu çalışanları haftada iki gün görevlerini evlerinden yerine getirirken, haftanın kalan üç gününde ise kamu kurumlarında mesailerine devam edecek.
Yetkililer, görevin niteliği nedeniyle uzaktan çalışmanın mümkün olmadığı birimlerde ise alternatif çalışma merkezlerinin oluşturulacağını ve hizmetlerin aksamaması için gerekli planlamaların yapılacağını belirtti.

Kamu Hizmetlerinde Yeni Dönem
Hibrit çalışma modelinin, kamu yönetiminde başlatılan kapsamlı reform programının önemli adımlarından biri olduğu vurgulandı. Yeni sistemle birlikte iş süreçlerinin dijitalleşmesi, personelin çalışma verimliliğinin artırılması ve kamu hizmetlerinin daha modern bir yapıya kavuşturulması hedefleniyor.
Uzmanlar, esnek çalışma modellerinin dünya genelinde giderek yaygınlaştığını, dijital altyapının güçlenmesiyle birlikte kamu sektöründe de benzer uygulamaların artabileceğine dikkat çekiyor.
Türkiye'de de Gündemde
Türkiye'de de son yıllarda özellikle dijitalleşme süreciyle birlikte uzaktan ve hibrit çalışma modelleri farklı sektörlerde uygulanmaya başlandı. Kamu kurumlarında ise zaman zaman bu yönde değerlendirmeler yapılırken, şu an için memurları kapsayan benzer bir düzenleme bulunmuyor.
Uzmanlar, teknolojik altyapının gelişmesi ve dijital kamu hizmetlerinin yaygınlaşmasıyla birlikte ilerleyen dönemde farklı çalışma modellerinin daha fazla gündeme gelebileceğini değerlendiriyor.




