Lise caddesinde gezinirken bir gurup genç kendi araların konuşuyorlardı, Yozgat’a ilk defa geldim çok küçük şehir hiç gelişmemiş diyerek. İnanın onların konuşmasını duydum bir Yozgatlı olarak beni çok üzdü.
Yaşanan onca olumsuzluklar yıllardır sürüp gidiyor, kimsenin nedense sesi çıkmıyor.
Herkes bir dedikodunun içinde onu bunu çekiştirmekten başka bir şey yapmıyor.
Kimse bu memleket için, Yozgat için kafa yormuyor, mücadele etmiyor.
Varsa dedikodu, yoksa dedikodu…
Kimse kimsenin iki olmasını, büyümesini istemiyor…
Varsa hasetlik, yoksa çekememezlik…
Bilmiyoruz ki olandan kimseye zarar gelmez.
Benim yok, onun olmasın mantığını nedense hepimizin içine işlemiş.
Birkaç gün önce birisi çıkıştı bana:
“Yozgat’ın sorunlarını siz yaza yaza, biz okuya okuya bıktık. Bırakın başka şeyler yazın artık!”
Evet gerçekten de okuyucumuz haklı…
Bu memlekette ne olur? Nereye gider?
Başka iller sürekli gelişip büyüyor, Yozgat maalesef küçülüyor.
İşte tüm mesele bu.
YOZGAT GÖÇ VERİYOR
Türkiye’nin nüfusu 72.183 milyonu geçmiş. Yozgat’ın nüfusu ise bir önceki yıla göre 3 bin 159 kişi artarak fazla bir atış göstermemiştir.
Şehir merkezindeki nüfusumuz ise 72 binden 3 binin üzerinde artış göstererek 75 bine yükselmiştir.
İşte Yozgat’ın küçüldüğünün en güzel tespiti…
Komşu illerin nüfusları yüzde 1015 artarken, Yozgat’ınki sadece yüzde 1,5 artıyor.
Neden Yozgat insanını, köyünü kentini, bırakın göçüp gidiyor gurbet ellere?
Hiç kafa yormaya, araştırıp sormaya gerek var mı?
Elbette iş ve aş için…
Yozgat’ta iş alanları yok, sanayi yok.işsizlik hat safada şöyle Yozgat’ın şehir merkezindeki bütün cadde ve sokaklarını gezin bazı esnaf dükkanının camına asmış bu iş yeri devren kiralık, devren satılık,kapatıyoruz,dağıtıyoruz yazıları asılı hemen hemen her caddede rastlamak mümkün. Bu neye işaret?
Dolayısıyla yeni nesil Yozgat’i terk edip gidiyor, bu gidişle de terk etmeye devam sürecek.
“Yozgat’a yatırım yaptırıyoruz, gelişip büyüyoruz, göçü tersine çevireceğiz” diyen son 30 yıldır Yozgat’ı idare eden seçilmişlerimizin kulakları çınlasın!
Yozgat’ta 6 milletvekili çıkarırken, bu düşen nüfusumuzla ikiye, Üçe düşeceğiz belki de...
yakın bir gelecekte küçüle küçüle bir ilçe konumuna geleceğiz.
Bu göçün nasıl duracağını herkes biliyor ama nedense bu konuda kimse kılını kıpardatmıyor.
Bir kere Yozgat’in geleceğinin üniversite ve termal turizmden geçtiğini bizi yönetenler de çok iyi biliyor artık.
O zaman yapılacak tek şey bunlara yönelip, bütün gücümüzü bu alanlarda marka olmak için iş adamlarımızın millet vekillerimizin yozgatın gelişmesi için var güçleriyle seferber etmek olmalı.
O zaman inanıyorum’ki yozgatımız gelişir, yatırımlar artar göç önlenir. Bu Memleket hepimizin….
Kalın sağlıcakla…