Gurbetçi şair Ahmet Yıldız izne gelmişti. Yozgatlı Aşıklar-ozanları bir arada görmeyi dilemiş. Sorgun Ozanlar Derneğininde daveti üzerine Ahmet Yıldız beyin çiğ köfte partisinde bir araya geldik. Muradımız bir değil bir kaç konu üzerine yoğunlaşınca çif köfte partisi şölene dönüşüverdi. Sorgun Ozanlar derneğinde cem olduk. Muhabbet ettik, helalleştik.
Yozgat’tan ben, Nuh Şahin, Reyhan Tataroğlu, Salim Gülbahçe, Yusuf koç, Yaşar Yiğitsoy ve Osman Yüksel, Songun’dan Er Ozan, Abdullah Erol, Aşık Derdiyar, Şah Ozan, Mehmet Şahin, Murat Erciyes, Aşık İsmail Özbek, Aşık İdris Gümüş, Ahmet Yıldız, (Gurbetçi Şair), Garip Demir ve Hafız İsmail Taştekin (Emekli imam) katılımcılar arasındaydılar. Davetliler arasında Sorgun’dan katılan genç delikanlılarda vardı.
Sorgunlu Ozanların ve Gurbetçi Şair Ahmet Yıldız’ın daveti üzerine Sorgun ilçemize geçtik. Akşam saatlerinde Sorgun Ozanlar Derneğinde buluştuk. Hazırlıklar tamamlanmış, çif köfte yapımı noktalanmış, herşey misafirlerin hizmetine sunulacak hale gelmiştir.
Buradaki buluşmamızda iki güzel amacımız vardı. Birincisi Ahmet Yıldız kardeşimizin davetine icabet edip hasret gidermek, ikincisi de Aşıklara-Ozanlara veda edip helallik islemek.
Çif köfte programı - Emekli İmam Hafız İsmail Taştekin hocanın Kur’an ziyafeti ile başladı. Okunan Kur’anı Kermin ardından davetlilere ayran ve çiğköfte ikramında bunuldu. Uzun yıllar Almanya’da çalışan ve şiirleri ile yakınen tanıdığımız Gurbetçi Şair ahmet Yıldız bir konuşma yaparak katılımcılara teşekkür etti ve bir araya gelmesinden dolayı duydukları memnuniyeti dile getirdiler.
İkramın ardından şiirler okundu, atışmalar yapıldı. Aşık Derdiyarın sazlı-sözlü dinletisi oldu. Aşıklar- Ozanlar birlik beraberlik mesajında bulundular. Birlikte olmanın gereğini vurguladılar. “Biz birlikte varız, biz birlikte güzeliz, biz birlikte ses getiren çalışmalar da bulunuyoruz.!”Mesajını yüksek sesle dile getirdiler.
Son derece samimi ortamda gerçekleşen bu programda aradaki kırgınlıkların giderilmesi konusunda temennide bulunanlar da oldu. Sürmeli Festivali şiir şölenleri ve Halil Baba yayla şenlikleriyle Yozgat’ın tanıtımına katkıda bulunulduğunu belirten konuklar, bu çalışmalarımız Yozgatlı Aşıkları- Ozanları Türkiye’ye taşıdı dediler. Birlik beraberlik konusunda söz ve akitte bulunan aşıklar: “Biz birlikte hareket ettiğimiz sürece çok daha güzel organizasyonlarda buluşuruz ve ses getiren programlar yaparız” dediler.
Sorgun programına giderken aklımda arkadaşlarımızla helalleşmek de vardı. Mevla nasip etti. Cenabı hakkın emri ile kutsal yolculuk için izin çıktı. O güne kadar ölmezsek, Allah’ın izni ile eşimle birlikte bu yolculuğa çıkacağımız için dostlarımızla görüşüp vedalaşmaya-helallik istemeye karar vermiştim.
Okuyucularımızın da bildiği gibi, uzunca bir süredir Aşık-Ozan-Şair arkadaşlarımızla muhatap olduk, birlikte çalıştık, birlikte yedik-içtik ki, önce onlarla hellalleşelim. Sorgun çiğköfte buluşmasını da vesile edip arkadaşlardan helallik istedik ve haklarını helal etmelerini rica ettik.
Birbirimize hakkımız-hukukumuz geçti. İstedik ki, önce onlarla helalleşelim. Sorgun çiğköfte buluşmasınıda vesile edip arkadaşlardan helallik istedik ve haklarını helal etmelerini rica ettik. Allah razı olsun hepside “Hakkımız helal olsun!” O kutsal mekanlara Yozgatlı Ozanların - Aşıkların da selamını söyle dediler.
Üzerimize ağır bir yük yüklediler, biz de inşallah bu dostlarımızın selamını söyleyeceğiz, tabi ki, Mevla nasip eylerse...
Okurlarımızla ne zaman vedalaşacağız? Sanıyorum Eylül ayının sonunda... Kısa bir süre için hem izin isteyeceğiz, hem de helallik dileyeceğiz. Helalleşmenin sünnet ve hak olduğunu biliyorsunuz. Birileri omzumuza başkalarının yükünüde yüklemeye çalışıyor. Biz kendi günahlarımızdan sorumluyuz. Başkalarının hesabını nasıl verelim? Bir şirketin içinde bulunduk amenna, ama herkes gibi o şirkette bizde ortaktık ve bizde çok şeyimizi kaybettik.
Birilerinin öyle ulu orta konuşmasını ben de Allah’a havale ediyorum ne diyebilirim ki?..
Evet konudan dışarı taştık galbia?.. Sorgunlu Ozanlar çiğköfte programına emeği geçenlere teşekkür ediyoruz. Sorgunlu arkadaşlarımıza teşekkür ediyoruz. Gurbetçi Şair Ahmet Yıldız kardeşimize teşekkür ediyoruz. Emeklerine, yüreklerine, alın terlerine sağlık... Teşekkürler dostlar! Hakkınızı helal etmeyi unutmayın. Mevla nasip ederse yine güzel programlarda bir araya geleceğiz inşallah...