Yeni sistem kapsamında vatandaşlar, depozitolu ambalajları belirlenen iade noktalarına teslim ederek her bir şişe için 1 lira kazanabilecek.
Çevre, Şehircilik ve İklim Değişikliği Bakanı Murat Kurum, Sıfır Atık Hareketi kapsamında hayata geçirilecek uygulamanın hem çevrenin korunmasına hem de ülke ekonomisine önemli katkılar sağlayacağını belirtti.

Her Şişe İçin Dijital Cüzdana 1 Lira Yüklenecek
Bakan Kurum'un verdiği bilgilere göre, Türkiye'nin 81 ilinde kurulacak Depozito Yönetim Sistemi'ne ait DOA makinelerine teslim edilen depozitolu ambalajlar karşılığında vatandaşların dijital cüzdanlarına her şişe için 1 lira yüklenecek.
Toplanan cam, plastik ve diğer uygun ambalajlar geri dönüşüm sürecine dahil edilerek yeniden üretimde kullanılacak. Böylece hem atık miktarının azaltılması hem de doğal kaynakların daha verimli kullanılması hedefleniyor.
Sadece Vatandaşları Değil İşletmeleri de Kapsıyor
Yeni sistem yalnızca bireysel kullanıcılarla sınırlı kalmayacak. Market zincirleri, süpermarketler, bakkallar, büfeler, oteller, restoranlar ve kafeler de Depozito Yönetim Sistemi'nin önemli paydaşları arasında yer alacak.
Bu sayede ambalajların daha düzenli şekilde toplanması ve geri dönüşüm zincirine kazandırılması amaçlanırken, ülke genelinde yaygın ve sürdürülebilir bir geri dönüşüm altyapısının oluşturulması planlanıyor.
Depozito Yönetim Sistemi ile her yıl yaklaşık 25 milyar adet ambalajın geri dönüşüme kazandırılması hedefleniyor. Bakan Kurum, sistem sayesinde ekonomiye yıllık yaklaşık 30 milyar liralık doğrudan katkı sağlanmasının beklendiğini ifade etti.
Yetkililer, uygulamanın yalnızca ekonomik kazanç sağlamayacağını, aynı zamanda atık miktarını azaltarak çevrenin korunmasına ve döngüsel ekonominin güçlendirilmesine de önemli katkılar sunacağını belirtiyor.
Sıfır Atık Hareketi'nin Yeni Adımı
Bakan Murat Kurum, Depozito Yönetim Sistemi'nin, Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan'ın eşi Emine Erdoğan'ın himayelerinde yürütülen Sıfır Atık Hareketi'nin önemli aşamalarından biri olduğunu belirterek, uygulamanın israfın önlenmesi, doğal kaynakların verimli kullanılması, çevre bilincinin artırılması ve sürdürülebilir kalkınma hedeflerine katkı sağlayacağını vurguladı.
1 Temmuz itibarıyla başlayacak uygulamayla birlikte vatandaşlar hem geri dönüşüme katkı sunacak hem de teslim ettikleri her depozitolu şişe karşılığında dijital cüzdanlarına 1 lira yüklenerek ekonomik kazanç elde edecek.






