Aslına bakarsanız konuya başlamadan biraz zorladım hafızamı nasıl bir başlık olabilir diye.
    E, mevzu bahis Yozgat, verilen sözlerde Yozgat’la ilgili olunca daha dikkat çekici, en afilisinden albenisi bol bir başlık atmak gerekirdi.
    Çok dikkat çekmeli ki, çok insan okusun!
    Traj değil dert, ne kadar çok insan yazılanları okursa o kadar çok verilen sözlere vakıf olur.
    Verilen her söz Yozgat nazarında verildiği için haliyle sahip çıkması da bize Yozgatlı’ya düşer.
    İşte bu yüzden Yozgat’ın geleceği adına atılan, atılacağı söylenen her adımın takipçisi olmak önce vatandaşlık, sonra bir vebal borcu.
* * *
    Gelelim mevzu bahse…
    Ustası Bozdağ’dan başlayalım isterseniz.
    Malumunuz olduğu üzere Başbakan Yardımcısı olmasının ardından Sayın Bekir Bozdağ Yozgat’ı mesken tuttu.
    Bayram da dahil imkan buldukça yoğun gündemine rağmen Yozgat’ta olmaya özen gösteriyor.
    Bir eli Somali’de bir eli Yozgat’ta olabiliyor.
    Kolay değil o tempoya dayanmak, hakikaten büyük fedakarlık isteyen bir durum.
    Cuma akşamı Kent Park’ta Sayın Bozdağ, Milletvekilleri Ertuğrul Soysal ve Yusuf Başer’in ile Belediye Başkanı Yusuf Başer ve İl Başkanı Fahri Açıkgöz’ün de katıldığı bir akşam yemeğinde basınla bir araya geldi.
    Toplantıya kravatsız katılan Bozdağ’ın resmiyetten uzak tavrı, basınla hasbihal mahiyetinde bir buluşma olduğu izlenimini ta başından belli ediyordu.
    Zaten kendisi de sohbet amaçlı bir buluşma olduğunu söyledi.
    Yozgat gündemine dair son yorumları almak, Yozgat’taki durumu değerlendirmek ve bakış açısını tahlil etmek adına düşünülmüş en doğru toplantıydı aslında bakarsanız.
    Basın mensuplarının bir bölümü trafik kazası nedeni ile toplantının yarısında ayrılmak zorunda kalsa da birkaç arkadaşımla ben Yozgat adına verimli bir sohbet yaptık.
    En azından ben verimli olduğunu düşünüyorum.
    Yardımların koordinesi başbakan adına şahsına verildiği için konuya Somali’deki son durumu değerlendirerek başlayan Bozdağ, Ak Parti’nin ustalık dönemi ile devam etti.
    Samimi bir ortamda yapılabilecek en doğal açıklamalar gelmeye başladı Bozdağ’dan.
    Madem Ak Parti’nin ustalık dönemi o halde Yozgat bundan ziyadesiyle faydalanacak demeye getirdi konuşmasının başında Bozdağ.
    Ustalık döneminin ustalarından nede de olsa Bozdağ.
    Başbakan için de, hükümet, devlet için de, Yozgat için de önemli, olmazsa olmaz siyasetçilerden.
        Başbakan Yardımcılığı gibi bir görevde bulunması beklentileri sıra dağlar misali biriken Yozgatlı gözünü Bozdağ’a dikiyor haliyle.
    Daha önce de konuştuk bunları.
    Fazla detaya inmeye gerek yok aslında.
    Ben bulunduğumuz ortamda konuşulanları sizlere farklı bir perfektiften aktarmak istiyorum.
    Bozdağ anlattıkça biz büyük bir iştahla not ettik, büyük bir heves ve arzu ile dinledik her sözü.
    Kolay mı, sırasıyla geliyor; Çamlığı kurtarma çalışmaları, modern devlet hastanesi, savunma sanayi, Çağrı Merkezi, THK Meslek Yüksek Okulu ve daha neler neler…
    Bunların her biri kentin ciddi manada çehresini değiştirecek şeyler. Haberimize konu olmayan birkaç projeyi henüz kesinleşmediği için sizlerle paylaşmadığımızı ayrıca belirtmek isterim.
    Bozdağ’ın anlattıkları bu güne kadar konuşulanlardan çok farklıydı aslına bakarsanız.
    Eskiden Başbakan da toplu konut, adalet sarayı, duble yol…derdi, milletvekilleri de…
    Ama bu kez toplu konut, adalet sarayı, duble yol tekrarı duymadık…
    Ricacı makamdan (Yani milletvekilliğinden) icracı makama geçmek böyle bir şey demek ki.
    Buna bir de Bozdağ’ın Yozgat’a bakış açısını ekleyince ortaya projeler, yatırımlar çıkıyor.
    Her şeyden önce şunu çok iyi tahlil ettim, Bozdağ kararlı ve Yozgat’a ciddi yatırımlar kazandırma noktasında ısrarcı.
    Makamının verdiği imkanların farkında ve bunu Yozgat adına kullanma noktasındaki isteğine destek bekliyor.
    Konuştukları havanda su dövmekten çok ama çok uzakta. Her ifadesi somut projeler. 
    Mesela bir Çağrı Merkezi, kabul edildi ve valilik yer arıyor.
    Mesela Türk Hava Kurumu Meslek Yüksek Okulu ve THK Eğitim Merkezi kabul edildi, Çalatlı civarında yer aranıyor.
    Mesela Çamlığı kurtarma çalışmaları 12 milyon liralık ödeneği hazır, dahası da gelebilir.
    Modern hastane için her şey hazır, temel atmak için gün sayılıyor.
    Bu ve bunun gibi adımları atılmış bir çok yatırım.
    Dahaları da vardı ama Bozdağ netleşmediği için ifade etmenin doğru olmayacağını düşündü.
    Bu düşünce dahi işin ne kadar sıkı tutulduğunun (bana göre) bir göstergesi.
    Mesela Savunma Sanayi’nin Yozgat’a kazandırılması.
    Milli Savunma Bakanı Sivas’ta konuyu açıklarken ne dedi; “Sivas ve Yozgat’ı birlikte düşünüyoruz” dedi.
    Bu da gösteriyor ki işin bir ucundan Yozgat sıkı sıkıya tutmuş.
    Bozdağ’ın konuşmaları netti.
    O yüzden bu gün ben de o sözlerin altına imza olacak bir yazı yazmaktan zerre sakınca duymadım.
    Sayın Bozdağ, Ak Parti’nin Ustalık döneminde Yozgat’ın sessiz bir değişime uğrayacağını söyleyebilecek kadar iddialı.
    O iddialar biz sahip çıktıkça anlam kazanır.
    Bu gün bu satırlar tarihe not düşecek, sahiplenme adına Yozgatlı’ya vesika olacak türden.
    Ustası Bozdağ, inşaatı Yozgat olan bir şehrin değişimini birlikte takip edeceğiz.

YOZGAT RÜZGARI

Bir tek teşviki konuşmadık

Başbakan Yardımcısı Bekir Bozdağ’ın basınla yemekli sohbetinde Yozgat adına pek çok şeyi konuştuk.
    Yeni projelerden, planlardan Yozgat’ın geleceğinden bahsettik.
    Ama bir şeyi unuttuk.
    O da Teşvik Yasası…
    Madem birileri Organize Sanayi Bölgesi’ni yanlış yere yerleştirmiş.
    Bu gün Organize Sanayi denilen yer; yüzde 24’lük kapasitede tıkanmış kalmış bir mezbelelik haldeyse o halde yenisini bakmak lazım.
    İkinci bir OSB yapamayız belki ama Teşvik Yasası’nı Yozgat’a yararlı bir hale getirebiliriz.
    Yozgat’a hitap eden,
    Yozgat gerçekleri ile hazırlanmış,
    Bölge insanını, yatırımcısına, işletmecisine can suyu olabilecek,
    Milletin parsanı peşkeş çekmeyecek teşvik edecek yeni bir model.
    Biz bu kısmı konuşmadık ama hükümetin bununla ilgili hazırlığı var diye haber alıyorum.
    En kısa zamanda bu konuyla ilgili Başbakan Yardımcısı Bozdağ’ın fikirlerini öğrenmek, Yozgat adına neler yapılacak, ya da yapılması gerekiyor kamuoyuna açmak gerektiğini düşünüyorum.