Ak Parti’de temayül sonuçları ilk defa Yozgat’ta açıklanacak (mış)…
    Daha önceki temayüllerde oylar sandıktan çıkarılmadan Ankara’ya götürülürdü yangından mal kaçırır gibi.
    Düşüne biliyor musunuz, yüzlerce insan partisinin Yozgat’taki geleceğine doğrudan etki edecek,
    Yozgatlı’ya vekillik edecek isimleri belirlemek için sandık başına gidecek.
    Bir çoğu ilçelerden gelen bin 500 delege demokrasinin gereğini yerine getirecek,
    Ama sonucunu Yozgat basını dahi bilmeyecek.
    Vay böyle demokrasiye…
    Demokrasinin atar damarı, kalbi; siyasi partiler, maalesef demokrasinin savunuculuğu noktasında görevlidirler ama parti içi demokrasi bir türlü işlemez.
    İsterse tek başına iktidarın sahibi olsun.
    Ve bu güne kadar da temayülde çıkan sonuçla genel merkezden, parti genel başkanından gelen liste bir birini tutmamıştır.
    Ha şu var ki, delegenin takdiri milletvekili adayının belirlemede geçerli olan birkaç kriterden bir tanesidir.
    Tek başına delegenin takdiri ile milletvekili adayı belirlenmemektedir.
    Lakin delegenin takdir noktasında ortaya koyduğu tercih genellikle iç edilmekte, görmezden gelinmektedir.
    Ak Parti bir temayül yoklamasının daha arefesinde.
    Ve bu kez temayül sonuçlarının Yozgat’ta aynı gün açıklanacağı söyleniyor.
    Eğer bu bilgi doğru çıkar, sonuçlar Yozgat’ta açıklanırsa lütfen ortaya çıkan listeyle genel merkezin bizlere doğrudan gönderdiği listeyi karşılaştırın ve bir muhasebe yapın.
    Parti içi demokrasiyi kangrene çeviren bu tezatlık aslında sadece Ak Parti’nin sorunu değil.
    Siyasi partilerde gerek genel başkan diktası, gerek partinin işleyişine yön veren söz sahipleri bir gelenek, bulaşık hastalık misalidir.
    Ben Ak Parti’nin bu kez ki temayülünün azıcık da olsa belirleyici rol üstlenmesini,
    Bir Pazar gününü ayırmaya değer bir kaideyle genel merkezden şekil bulmasını temenni ediyorum.
    Aksi takdirde Ak Parti, bir kere daha demokrasi sınavını Yozgat’ta geçememiş olur.
    Yerel yöneticilerin bunda bir dahili olmadığı aşikar.
    Zaten tabandaki seçmenin de en büyük şikayeti değil midir ithal aday!
    Gidin hangi partiye sorarsanız sorun mutlaka şikayetçidir tepeden inme milletvekili adayından.
    Bakın Türk siyasi tarihine, tepeden inme milletvekili adaylarını seçmene dikta etmelerinin cezasını çekiyor bu gün birçoğu.
    Bu gün Ak Parti’de her ne kadar bir Recep Tayyip Erdoğan rüzgarı esse de, tabanın, seçmenin sesi dinlenmeli, demokrasinin gereği yerine getirilmelidir.
    Mevcut milletvekilleri de dahil olmak üzere 35 milletvekili aday adayı da bir birinden değerli, farklı projeleri ve vizyonları olan isimler.
    Her biri Yozgat evladı…
    Her biri Yozgat’ı seviyor.
    Bırakalım demokrasi yani halk belirlesin milletvekili adayını.
    Yozgat’ı daha çok kim seviyor,
    Yozgat için hangi aday daha faydalı olur,
    Hangi aday Yozgat’ın vekili olabilir emin olun Yozgatlı daha iyi biliyor.

Her neyse konuyu fazla dağıtmaya gerek yok.
    Nihayetinde yarın Ak Parti için temayül günü.
    Aday adaylarını büyük bir heyecanın saracağı gün.
    Nasıl heyecanlanmasın ki insan…
    Temayül demek aday adayının kendini boy aynasında göreceği bir platform.
    Sandıktan çıkacak oylar 30 milletvekili aday adayının en azından kendini tanıma adına bir fırsatı olacak.
    Belki bir çoğunun morali bozulacak ama en azından anlayacak ne olup ne olmaması gerektiğini.
    Yozgat’ı sevmek için milletvekili olmanın gerekmediğine,
    Yozgat’a hizmet etmek için TBMM rozetine ihtiyaç duyulmayacağına,
    Ve her şeyden önemlisi temayülde çıkan en kötü sonucun dahi olumsuzluk olarak algılanmaması gerektiğini öğrenmeleri gerekecek.
    Gerek temayülde çıkan sonuç gerekse adayların  kesinleşmesinin ardından 35 aday adayının yapması gereken bir şey var; hakikaten Yozgat’ı sevdiklerini göstermek.
    Bu nasıl mı olur?
    Unutmamakla olur.