Malezya hükümeti, kamu hizmetlerinde çalışma düzenini yeniden şekillendirecek önemli bir karara imza attı. Alınan yeni kararla birlikte memurların haftanın iki günü uzaktan, üç günü ise ofiste çalışacağı hibrit sisteme geçileceği açıklandı.
Yerel basında yer alan ve Kamu Hizmeti Departmanı (Public Service Department-PSD) kaynaklarına dayandırılan bilgilere göre, düzenleme Bakanlar Kurulu kararıyla yürürlüğe girdi.

1 Ağustos’ta başlıyor
Yeni uygulamanın 1 Ağustos itibarıyla hayata geçirileceği belirtilirken, memurlar haftanın iki günü evden ya da idare tarafından onaylanan alternatif çalışma noktalarından görevlerini sürdürebilecek. Kalan üç gün ise kamu kurumlarında mesai yapılacak.

Kamu yönetiminde dönüşüm hedefi
Yetkililer, söz konusu düzenlemenin yalnızca çalışma saatlerine yönelik bir değişiklik olmadığını, aynı zamanda kamu hizmetlerinde verimliliği artırmayı ve çalışma kültürünü modernize etmeyi hedefleyen geniş kapsamlı bir reform sürecinin parçası olduğunu ifade etti.
Hibrit çalışma modelinin, kamu çalışanlarının iş-yaşam dengesine katkı sağlaması ve hizmet kalitesini artırması bekleniyor.




