Bu köşeden artık okurlarımız ile insana dair
Anlar paylaşacağım.
Abilerim, ablalarım, hatta emekli amcalarım kadar olamasamda
Belki bende birşeylerden haberdar olduğumu
Kendi üslubumca anlatmaya çalışacağım.
Bahsedeceğim şeyler
Ne gece rüyamda gördüklerim
Ne de geçmişimde yaşadığım olaylar olmayacak.
Yeni yetme bir gazetecinin aklında yer eden
Herkesin yaşadığı,
Ya da yaşayabileceği,
Fakat farkedemediği,
Okuduğunda kendinden bir şeyler bulabildiği,
Gündeme dair yaklaşımlar olacak köşemde.
Bazen bir çocuğun Atatürk heykelini derin derin izleren düşündükleri,
Bazen şehit annesinin boğazına düğümlenen nameler.
Kimi zaman bu şehrin yabancısına olan tavrı,
Kimi zaman ise yabancının, kabuğunu kıramamış olan bu şehre tavrı.
Kimin, neye, neden tavır koyduğunun yanı sıra
Kimin, neden, nelere tavır koydurduğununda konuşulduğu.
Her zaman görünenin değil gösterilmeyenlerinde görüşüldüğü
Köşesine çekilmiş bir yazar tarafından değil
Yazısının yeri köşe olan
Çömez bir yazarın bakış açısından izlenimler okunacak.
Bu bakışım çamlıktan yada nohutludan değil
İnsanların yaşadığı yerden,
Halkın arasından olacak.
Bu yazıyı, dostum, düşmanım deil
Tüm okurlarımız okuyacak.
Bu köşeden göndermeler deil,
Çözümler, mevcut karmaşalar okunacak.
Kimine alaycı, kimine savurgan gelecek belki ama
Bu köşede mizah olacak
Kimse bu köşeye kırılmayacak
Ama bu köşede okunanlar bir çoğumuzu düşündürecek.
Tabiki uyarılar, özeleştiriler olacak
Fakat herkes kendisini bu köşede bulacak . . .
Bu camiada yeni olmama rağmen,
Bana böyle bir imkanı sağlayan
Öncelikle Mükremin Kayhan,
Seda Erkılıç, Erhan Kayhan ve bana hep Destek olan Tarık Yılmaz’a
Teşekürü bir borç biliyorum.
Ve ilk kez tecrübe ettiğim köşemde
Beni bugüne hazırlayan, üzerimde emeği olan herkese teşekür ederim
Haftanın belirli günlerinde bu köşede
Görüşmek dileği ile. . .
İlk köşemden, doğmadığım ama büyüdüğüm şehrime selam olsun . . .