Artık araç sahipleri, plaka işlemleri için notere gitmek zorunda kalmayacak. Yeni sistemle birlikte plaka yenileme, kayıp plaka başvurusu gibi işlemler tamamen e-Devlet üzerinden yapılabilecek.
DİJİTAL ORTAMA TAŞINAN PLAKA İŞLEMLERİ
Resmi Gazete’de yayımlanan yeni yönetmelik ile plaka işlemlerinde dijital bir döneme geçildi. Daha önce noterlerde gerçekleştirilen plaka yenileme ve kayıp plaka başvuruları, artık e-Devlet üzerinden yapılabilecek. Bu değişiklik sayesinde, vatandaşlar uzun kuyruklar ve bürokratik işlemlerden kurtulacak, noterlerin iş yükü de azalacak.
Yeni düzenlemeye göre, kaybolan bir tescil plakası için yeniden basım talep belgesi oluşturulması, iletişim bilgilerinin güncellenmesi ve araca ait özet tescil bilgileri raporunun hazırlanması işlemleri e-Devlet üzerinden yapılabilecek.
ESKİ SİSTEMDE NE YAPILIYORDU?
Eski düzenlemede, kaybolan plaka için öncelikle notere gidiliyor, ardından Trafik Şube Müdürlüğü'ne başvurularak gerekli belgeler onaylatılıyordu. Son olarak, Şoförler Odası’na başvurularak yeni plaka alınması sağlanıyordu. Bu uzun ve yorucu süreç, yeni düzenleme ile tarihe karıştı.