Ticaret Bakanlığı, teknik çalışmaların tamamlanabilmesi amacıyla sistemin 1 Temmuz yerine 1 Ekim 2026'da devreye alınacağını duyurdu.
Ticaret Bakanlığı, taşınmaz satışlarında güvenli ödeme sisteminin uygulamaya alınacağı tarihin ertelendiğini açıkladı.

Bakanlıktan yapılan yazılı açıklamada, alıcı ve satıcıların dolandırıcılık, hırsızlık ve sahtecilik risklerinden korunması, kayıt dışılığın azaltılması ve para transferlerinin güvenli şekilde gerçekleştirilmesi amacıyla Taşınmaz Ticareti Hakkında Yönetmelik'te değişiklik yapıldığı hatırlatıldı.

Yapılan düzenlemeyle, taşınmaz satışlarında ödemenin tamamının veya bir kısmının nakit, havale ya da elektronik fon transferiyle yapılması halinde, satış bedelinin taşınmaz mülkiyetiyle eş zamanlı el değiştirmesini sağlayan güvenli ödeme sistemi üzerinden gerçekleştirilmesi zorunlu hale getirilmişti.
Açıklamada, yönetmelikle Ticaret Bakanlığı'na sistemin devreye alınma tarihini üç aya kadar erteleme yetkisi verildiği belirtildi.

Bakanlık, güvenli ödeme sisteminin eksiksiz şekilde hayata geçirilebilmesi amacıyla Tapu ve Kadastro Genel Müdürlüğü ile diğer paydaşlarla teknik çalışmaların sürdüğünü bildirdi.
Bu kapsamda, sisteme ilişkin teknik süreçlerin ve entegrasyonların tamamlanabilmesi için yönetmeliğin verdiği yetki kullanılarak güvenli ödeme sisteminin yürürlüğe giriş tarihi üç ay ertelendi. Buna göre sistem, 1 Temmuz yerine 1 Ekim 2026 tarihinde zorunlu olarak uygulanmaya başlanacak.




