Ali Saydam, 14 Aralık 1946 tarihinde Ankara’da doğdu. Saydam, Türkiye’nin iletişim dünyasına katkıları ve iletişim yönetimine getirdiği özgün yaklaşımlarla tanınan bir isim.
EĞİTİM VE İLK YILLAR
1965 yılında İstanbul Erkek Lisesi’nden mezun olan Ali Saydam, aynı yıl Bern Üniversitesi’nde kimya eğitimine başladı ve 1974 yılına kadar burada öğrenimini sürdürdü. Eğitimi sırasında ideolojilerle tanışan ve dünya görüşünü geliştiren Saydam, iletişim alanındaki fikirlerinin temellerini de bu dönemde attı. Aynı zamanda Goethe Enstitüsü’nde Almanca öğretmenliği eğitimi aldı ve “Yabancı Dil Olarak Almanca Öğretmenliği” diploması kazandı.
GAZETECİLİK KARİYERİ
Ali Saydam, 1978 yılında Türkiye’ye döndükten sonra gazeteciliğe Milliyet gazetesinin magazin bölümünde başladı. Daha sonra Hey dergisinde muhabirlik yaptı ve medya sektöründe çeşitli yönetim görevlerinde bulundu. 1982-1986 yılları arasında Karacan Yayınları’nda Genel Müdürlük ve Yönetim Kurulu Üyeliği yaptı. Bravo ve Playboy Türkiye gibi yayınların da yönetiminde bulundu.
1986-1988 yılları arasında Sabah Gazetesi Dergi Grubu Genel Müdürü, ardından 1988’de Güneş Yayınları’nın kurucu ortağı ve Genel Müdürü oldu.
BERSAY’IN KURULUŞU VE İLETİŞİM DANIŞMANLIĞI
1990 yılında Bersay İletişim Danışmanlığı’nı kuran Saydam, Türkiye’de iletişim danışmanlığı alanında öncü çalışmalara imza attı. Bersay, kuruluşundan itibaren halkla ilişkilerden kurumsal iletişime kadar birçok alanda stratejik danışmanlık hizmetleri sundu.
AKADEMİK ÇALIŞMALAR VE KİTAPLARI
Ali Saydam, 10 yıl boyunca İstanbul Üniversitesi İletişim Fakültesi’nde lisans ve yüksek lisans dersleri verdi. Şu anda Bahçeşehir Üniversitesi’nde Özel Müşteri İlişkileri Yönetimi ve Silahlı Kuvvetler Yüksek Sevk ve İdare Akademisi’nde Algılama Yönetimi dersleri vermektedir.
Saydam, aynı zamanda birçok kitaba imza atmıştır:
Algılama Yönetimi (2005)
Eş ve Müşteri Nasıl Kaybedilir? (2010)
Vazgeçmek Özgürlüktür (2011)
İktidar Yalnızlıktır (2012)
Kitapları İngilizce ve Almanca gibi dillere de çevrilmiş olan Saydam, iletişimde “ortak ruhi şekillenme” kavramına ve iletişimin yerli-milli boyutuna vurgu yapmaktadır.
GAZETECİLİK VE TELEVİZYON ÇALIŞMALARI
2002 yılında Sabah Gazetesi’nde köşe yazarlığına dönen Saydam, daha sonra Akşam Gazetesi’nde ve halen Yeni Şafak Gazetesi’nde yazılarını sürdürmektedir. Ayrıca Marketing Türkiye ve TİM Report gibi dergilerde yazılar kaleme almaktadır.
ÖDÜLLER VE ONURLANDIRMALAR
2018 yılında İstanbul Üniversitesi, Saydam’a iletişim sektöründeki 40 yıllık katkılarından dolayı “İletişime Adanmış 40 Yıl Beratı” takdim etti.