( Araştırma ve Alıntılar: Prof. Dr. Fahri Kayadibi- Kaliteli Eğitimin Üretime Katkısı)
 “ Eğitimde kaliteye ulaşmanın gerekli şartlan yerilmeden başarı elde edilemez.. Kaliteli meslek, kaliteli hizmet ve kaliteli ürüne ulaşabilmenin temelinde eğitimin  kalitesi yatmaktadır. Başarılı  olma Kaliteli  eğitimle başlar, kaliteli eğitimle biter. Eğitim sürecinin en önemli boyutu eğitim kalitesidir. Eğitim kalitesi ise eğitime tabi tutulmuş kişilerin, kendi eğitimleri ile ilgili bilgi, beceri ve davranışlarıyla toplumun ihtiyaç ve isteklerine beklenen düzeyde ve derecede cevap verebilmesidir.
İyi eğitilmemiş, kaliteli meslek sahibi olmamış insan gücüyle kaliteli hizmet ve kaliteli mal üretmek mümkün değildir. İyi yetişmemiş bir teknik personelle herhangi bir  fabrikada kaliteli mal üretmek mümkün mü? İyi yetişmemiş bir sağlık personeli ile hangi kaliteli sağlık hizmeti sunulabilir? Buna benzer konularda misaller daha da çoğaltmak mümkündür. Günümüzde bütün dünya eğitimde kaliteyi yakalamak için yoğun bir çaba sarf etmektedirler. Çünkü eğitimde en iyi kaliteyi yakalayan milletler  kaliteli gelişmeyi de yakalamış demektir.
Toplam Kalite Yönetiminde hedeflere ulaşmanın ve başarının temelinde eğitim yatmaktadır. Başlangıçtan sonuna kadar kalite yönetimi zincirinin esasisini iyi eğitilmiş personel oluşturmaktadır. İşi doğru ve sağlam yapacak, hatayı ortaya çıkmadan önleyecek, ürünü sıfır hata ile üretecek eğitilmiş insandır.
Eğitim süreci içerisinde öğrencilere bilimsel araştırıcılık, mesleğinde yenilikler kazanma ve kendisini devamlı ilerlemeye iten hamleci bir ruh verilmelidir. Bu hamleci ruh ilerlemenin, eğitim, ürün ve hizmetlerde kaliteye ulaşmanın itici gücüdür.
Eğitimde başarının ve kalitenin baş aktörü öğretmendir. Verimlilik öğretmenin niteliği ile orantılıdır. Nitelikli öğretmen yetiştirmek kaliteyi yakalamak isteyen ülkelerin öncelikli işi haline gelmiştir. Eğitimde kalite, verimlilik ve etkinlik profesyonel öğretmen kadrosunda, öğretmenlikte profesyonel meslek kalitesi ise bilimsel esaslara dayalı öğretmen yetiştirme modelinde düğümlenmektedir. Çünkü her alanda hizmet kalitesinin yükseltilmesi, mesleki kalitenin yükseltilmesine bağlıdır.
Öğretmenlik formasyonunu tam alamamış bir öğretmen öğrencinin ruh dünyasına nüfuz ederek kafasına gerekli bilgileri yerleştirmesi mümkün değildir. Bunun için öğretmenin, psikoloji, sosyoloji, eğitim tarihi, eğitim psikolojisi, eğitim sosyolojisi, ölçme, değerlendirme, eğitim metotları, eğitim programlan, eğitim teknolojisi, psikolojik danışma ve rehberlik gibi pedagojik formasyon derslerini yeterince almış olmaları gerekir.               Toplumsal ideali, kültürlü, mesleğinde yeterli, araştırıcı ruhlu ve ahlaklı insan yetiştirmede öğretmen bir numaralı etken kişidir. Fakat bunun için önce öğretmenin kendisi iyi yetişmeli ve mali yönden tatmin edici ücret verilerek kendisini tamamen mesleğine vermesi sağlanmalıdır. Öğretmenin tek düşüncesi eğitim olmalıdır. 
Öğretmenlik mesleği cazip bir meslek haline getirilmelidir, öğretmen yetiştirme düzeni lisans sonrası eğitim akademileriyle mesleki eğitimleri verilmek üzere yeniden yapılandırılmalıdır. Öğretmen ve öğretim üyelerinin sayı ve nitelikleri artırılarak, başarılı ve üstün yetenekli öğrencilerin bu alana yönlendirilmesi sağlanmalıdır. 
Öğretmenin kendini tamamen eğitime verebilmesi ve mesleği ile ilgili yayınları temin edebilmesi için yeterli bir ücret alabilmelidir. Aynı zamanda yeterli ücret öğretmenin toplumdaki sosyal statüsünü de koruyacaktır. Geçim sıkıntısı nedeniyle ek işler peşinde koşan öğretmen mesleğine kendisini tamamen veremediği gibi toplumdaki saygınlığım da yitirmektedir. Buna dayalı olarak zeki ve öğretmenliğe kabiliyetli öğrencilerin meslek seçiminde öğretmenlik mesleğine tercih edilmeye zorlanması şarttır. (Devamı var)