BU işte bir terslik var. Bana öyle geliyor, sizleri bilemem. Zira karayollarında yapılan düzenlemeler, kalitenin artırılması, yolların genişletilmesi gibi daha bir çok çalışma yapılırken, birbiri ardına yaşanılan kazaları 'Kaza' deyip, geçiştirdiğimiz süre içerisinde, hergün yenilerine şahit olmaktan öteye gidemeyiz. Önlem alınmalı...
Yozgat'ta geçtiğimiz ayın son günlerinde Uluslararası E-88 Karayolu'nun Sarıhacılı kesiminde meydana gelen iki ayrı trafik kazasından ilkinde 5 kişi, ikincisinde ise 7 kişi yaralandı. Aynı karayolunun Şehir Merkezi Adliye Kavşağı'nda meydana gelen kazada 3 kişi yaralandı. Bu hafta sonunda aynı karayolunun Akdağmadeni kesiminde meydana gelen kazada ise 1 kişi öldü, 6 kişi de yaralandı. Maddi hasarlı kazaları hesaba katmıyoruz. 21 Kişinin yaralandığı bir kişinin yaşamını yitirdiği bu olayları 'Kaza' deyip geçiştirdik. Kazaların neden kaynaklandığı konusunda bir fikrimiz yok. 'Sürücü hatası, dikkatsizlik' şeklinde raporlara işlenmiştir, muhtemelen. Ama evraktaki 'Kaza Neden' bölümüne 'Dikkatsizlik' veya 'Sürücü hatası' yazmış olmak, sorunu çözmüyor, sorunu çözmeye yetmiyor...
İncelenmesi gerekir. Yolda kazalara sebibiyet verebilek bir eğilim, yıpranma, parlama, çukur veya sürücülerin gözüne yansıma yapıp, görüş mesafesini daraltan yol kenarına konulmuş bir tabela olabilir. Bilmiyorum. Aklıma ilk gelen nedenlerin sıraladım sadece. Daha farklı, daha önemli nedenler de olabilir. Eğer bu neden iyi tespit edilirse, kazaları önlemek için daha net tedbirler alınabilir. Yoksa, trafik cezaları yazmakla, kazaların önüne geçemeyiz. Sadece sürücü hatalarını biraz asgariye indirmiş oluruz. Ötesi yok...