Konuya ilikin yapılan yazılı açıklamada, 2013-2014 eğitim öğretim yılı için bütün resmi okulların 1. ve 5. sınıflarına öğrenci kayıtlarının, çocukların MERNİS bilgileri esas alınarak ikametgahlarına en uygun okula,  herhangi bir başvuru olmaksızın, ''e-Okul Yönetim Bilgi Sistemi'' üzerinden yapıldığı duyuruldu. Yozgat'ta eğitim öğretime ilkokul birinci sınıftan başlayacak öğrenciler ile 5'inci sınıfa devam edecek öğrencilerin de kayıtlarının sistem üzerinden yapıldığı hatırlatarak, öğrenci velilerinin Milli Eğitim Bakanlığı'na ait ''http://www.meb.gov.tr'' internet adresinde yer alan ''Veli Bilgilendirme Sistemine'' giriş yaparak, çocuklarının TC kimlik numaralarını yazmak suretiyle, çocuklarının yerleştirildiği okulu ve okulun iletişim bilgilerini öğrenebilecekleri belirtilirken, herhangi bir nedenle kaydı yapılmayan çocukların velilerinin ise bulundukları yerleşim birimindeki Milli Eğitim Müdürlüğüne başvuruda bulunmaları istendi..
Uygulama ile veliler, herhangi bir kırtasiyecilikle uğraşmadan, zaman kaybetmeden, belge temin etmeden, başvuru ücreti, kayıt parası, zorunlu bağış gibi tartışmalara girmeden çocuklarının kayıtlarını gerçekleştirebilecekleri belirtilerek, ''Doğum tarihleri 2008 Nisan-Eylül aylarında bulunan ve dolayısıyla kayıtları veli isteğine bağlı çocuklar da ikametgahlarına en uygun ilkokullara geçici olarak yerleştirildi. Bu yaş grubundaki çocuğunu birinci sınıfa göndermek isteyen velilerin okula yazılı istekte bulunmaları okula kesin kayıtları için yeterli olacak'' uyarısı yapıldı.
Aynı şekilde ilk okulu tamamlayan tüm öğrencilerin, ortaokul 5. sınıfa kayıtları da MERNİS üzerinden adres uyumlu olarak yapıldığının altı çizilerek, ''Özel eğitime ihtiyacı olan bireyler ile şehit ve muharip gazilerin çocuklarının kayıtları, velilerinin istemeleri ve durumlarını belgelendirmeleri halinde, 2013-2014 eğitim öğretim yılı başında, istedikleri resmi okula yapılacak'' denilerek, açıklamada şu görüşlere yer verildi:
''Kayıt işlemi tamamlandıktan sonra görev yeri değişen kamu görevlileri ile ikamet adresi  değişen vatandaşların çocuklarının kayıtları, müracaatları halinde, yeni adreslerine en uyumlu okullara sistem tarafından otomatik olarak yapılacak. Herhangi bir nedenden dolayı hiçbir okula kaydı yapılmamış çocukların velilerinin, öncelikle ilçe nüfus müdürlüğüne giderek adres kontrolü yaptırmalarının ardından ilçe milli eğitim müdürlüğü yetkililerini bilgilendirecek. Özel okullara, konservatuarlara ve imam hatip ortaokullarına adrese dayalı kayıt işlemi yapılamadığından, e-okul işlemleri açıldığında, çocuklarını özel okul, konservatuar veya imam hatip ortaokullarına kaydettirmek isteyen velilerin doğrudan bu okullara başvurmaları yeterli olacak.  Bu okulların yöneticileri, başvuran velilere gerekli kolaylıkları sağlayarak kayıt ve nakil işlemlerini gerçekleştirecektir.''

Editör: TE Bilişim