Yetkililerden çağrı merkezi hakkında bilgi alan Vali Yurtnaç, çağrı merkezinin büyük bir fabrika kadar istihdam sağladığını söyledi.
Bu sektörün özellikle Türkiye gibi nüfusu genç ülkelerde hızlı bir şekilde büyüdüğünü belirten Vali Yurtnaç, “Dünya üzerinde genellikle bankacılık, haberleşme, sağlık, GSM operatörleri ve birçok hizmet bu çağrı merkezleri aracılığıyla yürütülüyor. İlimizde de birden fazla şirket bu çağrı merkezinin içinde faaliyetlerini devam ettiriyor. İstihdam açısından da önemli bir yatırım. Yozgat’ta kurulduğu zaman 200 kişi istihdam eden çağrı merkezi, bu gün bu sayıyı 470’e çıkarmış. Ben inanıyorum ki önümüzdeki yıllarda bu sayı daha da artacaktır” dedi.
Vali Yurtnaç’a bilgi veren firma yetkilileri ise, Türkiye'deki sektörde yaklaşık 60 bin civarında kişi çalıştığını kaydederek, “Biz önümüzdeki yıllarda bu sayının katlanarak artacağına inanıyoruz. Firmalar, özellikle dış kaynak kullanımı için çağrı merkezlerini kullandıkları zaman Anadolu'yu tercih ediyorlar. Doğu ve Güneydoğuda yatırımlara ağırlık veriyorlar. Telefon firmaları, bankalar Anadolu'ya bu yatırımlarını yapıyorlar. Çünkü artık büyük şehirlerde belli bir kapasiteye erişildi. Yozgat’ta da hedefimiz daha fazla istihdam sağlamak” diye konuştu. 


 

Editör: TE Bilişim