NÜFUSUNUN yüzde 70’inden fazlasının tarım ve hayvancılık ile geçimini temin ettiği Yozgat’ta, atıl bırakılan tarım alanlarının üretime kazandırılması amacıyla birden fazla adımlar atıldı, projeler hazırlandı. Aynı şekilde, ulaşım sorunuyla ilgili gerçekleştirilen etüt çalışmaları sonrasında ‘olumsuz’ raporlar hazırlandı. 
1999 yılında bu alanlardaki çalışmalar bir kez daha gündeme taşındı. Kasım ayı içerisinde Yozgat’a gelen Tarım Bakanı Hüsnü Yusuf Gökalp, çiftçinin ürettiğini satamadığını belirterek, tarımda yeni bir reform paketi hazırlıklarının devam ettiğini söyledi. Ulaştırma Bakanı Enis Öksüz de demiryolu ulaşımında İpekyolu Demiryolu projesi için alt yapının hazırlandığını bildirdi. Devlet Bakanı Şuayip Üşenmez ise Yozgat’ın sorunlarının çözümlenmesi konusunda üzerlerine düşen görevi yapmaya çalıştıklarının altını çizdi. 

YATIRIM ALANLARINI 
GEZDİLER
Devlet Bakanı Şuayip Üşenmez, Ulaştırma Bakanı Enis Öksüz, Tarım Bakanı Hüsnü Yusuf Gökalp, ilin genel sorunlarını yerinde görmek ve yarım kalmış tesislerle ilgili bilgi almak üzere geldikleri Yozgat'ta, Organize Sanayi Bölgesi, Et ve Süt Entegre Tesisleri, Havaalanı sahasını gezip, ilgililerden bilgiler aldılar. Vali Hüseyin Önal, Belediye Başkanı Mehmet Erdemir ve MHP İl Başkanı Ahmet Güner'i makamlarında ziyaret eden bakanlar Sarımbey köyünde de halı-kilim kursunu ziyaret ettiler. Devlet Bakanı Şuayip Üşenmez buralarda yaptığı konuşmalarda ilin beklentileri ve sorunları hakkında bilgiler verdi. Ulaştırma Bakanı Enis Öksüz, Türkiye'nin 2000 yılındaki projelerini anlattı. Tarım Bakanı Hüsnü Yusuf Gökalp ise, tarım sektörüne yapılan devlet desteğinin yeterli olmadığını ileri sürdü, yeni bir tarım reformu için hazırlıkların devam ettiğini kaydetti.

ÇİFTÇİYE TAPU
Yerköy ilçesine bağlı Hatip köyünde gerçekleştirilen törende Bakanlar Kurulu kararı ile 65 çiftçi ailesine dağıtımı uygun görülen toplam 4 bin 549 dekar arazinin tapuları hak sahiplerine dağıtıldı. Tarım Bakanı Hüsnü Yusuf Gökalp, burada yaptığı konuşmada, Türkiye nüfusunun yüzde 40'ının kırsal bölgelerde yaşadığını, şehirlerde yaşayan nüfusun ise büyük çoğunluğunun tarım ve hayvancılıkla uğraştığını söyledi. Gökalp, "Yaratan insanoğlunun rızkını topraktan vermiştir. Bu toprağın kıymetini bilmemiz gerekir. Bugün buğdayımız var olduğu için dostlarımız da çok. Buğdayımız olmasın da o zaman kaç dostumuz kalıyor görelim" dedi.

TARIMI YOK SAYAMAYIZ
Bakan Gökalp, sanayileşmenin devam edeceğini, turizmin gelişmesi yönünde tedbirlerin alınacağını, bunun yanı sıra tarım sektörünün kesinlikle ihmal edilemeyeceğini de vurguladı. Tarım Bakanı Gökalp, daha sonra sözlerine şöyle devam etti:
"Tarımı yok sayarsak başkalarının buğdayına muhtaç oluruz. O zamanda bağımsızlığımız bile tartışılır hale gelir. Avrupa sanayide gelişirken, tarımını da ihmal etmiyor. Türkiye'de 1983/84 yıllarında tarım reformu adı altında yapılan çalışma sonucunda köylümüz bu hale geldi. Benim köylüm şimdi ürettiğini satamıyor. Bu sorunların üstesinden gelebilmemiz için yeni bir tarım reformu hazırlıyoruz. Önümüzdeki günlerde bakanlar kurulumuzun gündemine getireceğiz ve daha sonra TBMM genel kuruluna inecektir. Bu reform paketiyle öncelikle üreticimizin pazarlama sorununun çözeceğiz, ihracat kapılarını açacağız, üretimi sanayiye aktaracağız. Bu hazırlanan tarım reformu paketi bakanlar kurulunda görüşülürken, eğer çiftçimizin alın terinin karşılığı verilmezse, bu reform paketinin altına ben imzamı atmam. Tarım sektörüne çok fazla destek veriliyor, bu yüzdende bütçe açık veriyor deniliyor. Bunu söyleyenler gelsinler, çiftçilik yapsınlar onları da destekleyelim. Bugüne yapılan destekler benim çiftçimin alın terinin karşılığı bile değil..."
Tarım Bakanı Gökalp, buğday paralarının ödendiğini belirtirken, ofisi 500 trilyon borçla devraldıklarını, bu yıl 450 trilyonluk yeni bir alım yapıp, bunu da geçte olsa ödediklerini sözlerine ekledi.

HIZLI TREN
Ulaştırma Bakanı Enis Öksüz de, Havaalanı sahasını gezerken yaptığı açıklamada, Yozgat'tan geçecek olan Balışeyh-Yıldızeli Demiryolu projesinin 1997 yılında yaptırılan etüt çalışmasının olumsuz çıktığını, 1999 yılında yeni bir çalışma daha yaptırdıklarını kaydetti. Bakan Öksüz, "Son etüt çalışma raporu olumlu olmasına karşılık, DPT bunun ihalesine izin vermedi. Bunun üzerine yeni bir proje başlattık. İstanbul tüp geçit projesi için 10 yıl ödemesiz bir kredi bulduk. İhale yapıldı. Boğazın altından trenlerimizi geçireceğiz. Bu proje içerisinde Yozgat'tan geçecek olan Balışeyh-Yıldızeli demiryolu projesi de bulunacaktır. İstanbul tüp geçit projesiyle İpekyolu Demiryolu projemizi de başlatmış oluyoruz" dedi. 
Bakan Öksüz, ‘Her ile bir hava alanı projesi’ sözünün erken söylenmiş bir söz olduğunu da vurguladı ve "Geçmiş yıllarda bu söz söylendi ve yatırımlara geçildi. Ama bakıldı ki bu yatırımlar işe yaramayacak çoğundan vazgeçildi. Her ile bir havaalanı projesi değil, her ilçeye bir havaalanı projesinden yanayız. Ancak, öncelikle refah seviyesinin yükseltilmesi ve halkımızın ekonomik yönden gelişmesi gerekir. O zaman her ilçeye bir havaalanı projesi gündeme kendiliğinden gelecektir. Çünkü, ekonominin önemli faktörlerinden birisi de zamandır, zamanla yarıştır" diye konuştu...

YOZGAT'A 
HAVAALANI
Ulaştırma Bakanlığı Devlet Havalimanları İnşaat Genel Müdürlüğü'nce görevlendirilen harita mühendisleri Yozgat'a geldi. Yozgat Valiliği tarafından görevlendirilen Tapu ve Kadastro teknik ekipleriyle birlikte çalışmalara yeniden başlanıldı. Havaalanı sınırlarını belirleme çalışmalarını sürdüren ekip, Musabeyli köyü yakınlarında yapılması planlanan 1000X30, Stol havaalanı ve 2000X30 meydanın sınır belirlenme işi tamamlanarak hazır hale getirilecek.
Yozgat Valisi Hüseyin Önal, "1986 yılında Yozgat'ta kurulması planlanan stol tipi havaalanı projesinden vazgeçilerek, uluslararası havaalanı projesine geçildi. Bilindiği gibi, OHAL kapsamında bulunan ilimizde sanayi yatırımları hızla artmaktadır. Bunun dışında Hattussaş ve Kapadokya bölgesinin tam ortasında yer alan ilimizde de önemli tarihi ve turistik yerler bulunmaktadır. Bu özelliklerinden ötürü havaalanının önemi de büyüktür. Ulaştırma bakanlığı bunu göz önünde bulundurarak, stol tipi havaalanından vazgeçerek, uluslararası havaalanı projesini uygun buldu. Bakanlık tarafından görevlendirilen DHL İnşaat Genel Müdürlüğü ve Valiliğimizce görevlendirilen Kadastro elemanlarından oluşan ekip bölgede alan tespit çalışmalarını yürütmektedir. İlk etapta toprak sıyrılması yapılacak, zemin sıkıştırılacak. Bilahare altyapı teşkil edebilir. Şu anda havaalanının sınırlarını belirleniyor" dedi...