YOZGAT, yol konusunda ciddi sıkıntıları olan bir il. Yıllardır yazıyoruz, fırsat verilen her ortamda konuyu dillendirmeye çalışıyoruz. Ama gelin görün ki; sorun sorun olmaya hem de katlanarak devam ediyor. Kimileri çıkıp, 'daha ne istiyorsunuz! Hiç yapmasalardı daha mı iyi!' gibisinden kendince savunma mekanizması geliştirmeye çalışıyor. Ama aynı sorunu kendisi de yaşayıp, içten isyan ediyor...
Sanmayın ki, konu bugünün konusu. Konu yıllar öncesine dayanıyor. En azından yaşım itirabiyle, aklımın yettiği dönemi kapsayan, mesleki çalışmam ışığında öyle sanıyorum. Sorunun kaynağı coğrafi konum itibariyle aynı bölgede yer aldığımız Kayseri'den kaynaklanıyor. Bakınız 'öyle düşünüyorum' diyerek, lafı dolandırmıyorum. Direk söylüyorum, sorunun kaynağı Kayseri'dir. Biz bölge olarak bu ile bağlı olduğumuz süre içerisinde işinin ehli yüklenici firma Yozgat'a gönderilmeyecektir. İşinin ehli firma Yozgat'a geldiğinde ise ödeneklerde sorun çıkmaktadır/çıkacaktır. Bu dert bitmeyecektir...
Dönemin Maliye Bakanı Lütfullah Kayalar, o yıllarda Erciyes Üniversitesi'ne bağlı olan Yozgat'taki iki fakültenin ihtiyaçlarının karşılanmasına yönelik olarak ödenek çıkarttırdı. Erciyes Üniversitesi Rektörlüğünün  talep ettiği bütçe dışında aktarılan ödeneğin önemli bölümü Kayseri'deki fakültelere harcandı. Yozgat'a çerez parası verildi. Bunun üzerine Yozgat'taki fakültelerin ihtiyaçlarının karşılanmasına yönelik Valilik bütçesine para aktarılmak zorunda kalındı. Aynı şey, Karayolları'nda da yaşandı. O dönemde  Karayolları Genel Müdürü, Akdağmadeni ilçesinde toplantı yaptı. Kayseri Bölge Müdürü'nden birifing aldıktan sonra, 'ben size Yozgat'taki yollar için ek ödenek gönderdim, ne yaptınız?' sorusunu yöneltti. Bölge Müdürü, 'daha acil yollar için kullanmak zorunda kaldık' karşılığını verip, Kayseri'deki yolların iyileştirilmesi için kullandıklarını ifade ettiğinde, basın kapı önüne kondu...
Bunlara ve benzer durumlara istinaden söylüyorum. Yozgat'ın iş ve işlemleri Kayseri bölgesiden yürütüldüğü süre içerisinde sorunlarının çözümlenmesi mümkün değildir. Karabıyık Köprüsü gözler önünde. Başka bir örnek. Yozgat'taki tarihi yapıların restoresiyle ilgili projelerin onayı ortada. Hangi birisini sayayım. Hepsi sıkıntılı. Karayollarındaki çalışmaları da sıkıntılı...
Uluslararası E-88 Karayolu'nun Yozgat Şehir Merkezi'nden geçen bölümü. Geçen yıl yapıldı. Bu yıl söküldü, yeniden yapılıyor. Önümüz kış. Yağışlar başladığında ne olacak halimiz? Düşünmek bile korkunç. Yolun asfaltlanıp, ulaşıma açılması yetmiyor. Yaya kaldırımları, kenar düzenlemeleri, refüjler de başlı başına bir sorun. Şimdilik kısmen bunu hissediyoruz. Yağışlar sonrasında sorun tepemizden akacak. Esentepe bölgesindeki çalışmalar zorlamayla tamamlanıp, yol ulaşıma açıldı. Kenar düzenlemeleri bir türlü ilerlemiyor. Yani kışa bitirilmesi mümkün görülmüyor. Mesai saatlerinde çalışma ile bitmesi de mümkün değil...

DÜNDEN BUGÜNE, BUGÜNDEN YARINA
-YİMPAŞ KENDİNİ TANITTI...

MERKEZİ Yozgat’ta bulunan Yimpaş Holding, İstanbul, Kocaeli, Çankırı, Ankara ve Yozgat’ta bulunan tesislerini 15 Ekim 2003 tarihinde basına tanıttı. Tanıtım gezisinin sonunda bir basın toplantısı düzenleyen Holding Başkanı Dursun Uyar, 2004 yılında 21 yeni tesisin daha açılışını yapacaklarını söyledi.