Çevre yoluna duyulan ihtiyaçtan trafik lambalarının düzensizliğine kadar birçok konuya değinen Bakıcı, kademeli eğitim ve otopark yatırımlarının da elzem olduğunu belirtti.
“YOZGAT’A ÇEVRE YOLU ŞART!”
Öncelikle Yozgat’ın çevre yoluna ihtiyacı olduğunu söyleyen Yozgat Şoförler ve Otomobilciler Odası Başkanı İlhami Bakıcı, Çevre yolu sorununu sürekli olarak dile getirdiğini ifade ederek; “Her fırsatta Yozgat’a çevre yolunun şart olduğunu söylüyoruz. Ancak karayollarından bu konu ile ilgili bir geri dönüş alamıyoruz. Çevre yolu olmadan olmaz ” ifadelerini kullandı.
TRAFİK LAMBALARI VE EĞİTİM SAATLERİ TRAFİĞİ ZORLAŞTIRIYOR
Üniversite ve lise öğrencilerinin ders saatlerinin aynı olmasının trafik sıkışıklığına neden olduğunu ve kademeli eğitime geçilmediği sürece trafik sorununun çözülmeyeceğini iddia eden Bakıcı: “İçerideki trafik lambaları çok düzensiz ve ayarsız. Şehrin bir tarafından diğer tarafına geçebilmek için 7 tane lambadan geçiliyor. Bu lambalardan bazıları az, bazıları çok yanıyor. Yeşil dalga projesine uyulmuyor. Böyle olunca da trafik içinden çıkılmaz bir hal alıyor. Özellikle sabah ve mesai saatlerinde öğrenci servislerimiz, öğrencileri okula yetiştirebilmek için çok büyük sıkıntılar yaşıyor. Üniversite öğrencilerimiz de sıkıntı yaşıyor. Çünkü bütün okulların giriş ve çıkış saatleri aynı. Buradan yetkililere sesleniyorum. Bu sıkışıklığın önüne geçilmesi için Yozgat’ta kademeli eğitim sistemine geçilmesi lazım. Örneğin bütün fakülteler ve liseler sabah saat 08.00’de başlıyor derse. Dolayısıyla Yozgat’ta yaklaşık 15-20 bin öğrenci olduğu söyleniyor. Bu sayıyı biz aynı saatte 100 tane otobüsümüz olsa yine götüremeyiz. Ancak öğrenciye sorulduğunda, öğrenci ulaşımla alakalı sıkıntı var diyor. Kademeli eğitim sistemine geçilmediği sürece bu ulaşım sorununu çözemeyiz” dedi.
“YOZGAT’A BOL MİKTARDA OTOPARK YAPILMASI LAZIM”
Yozgat’ın araç park yeri noktasında da eksiği olduğunu belirten Bakıcı: “Ayrıca park sorunu var. Yozgat’a bol miktarda otopark yapılması lazım. Güney, Kuzey ve şehir içi çevre yolu yapılması lazım. Genel çevre yolundan ziyade, şehir içi çevre yolu lazım. Örneğin bir önceki dönemde Yurt Caddesi dediğimiz yere çevre yolu niteliğinde bir yol yapıldı. Bu yol Yozgat Merkez’deki yolun yoğunluğunu bir nebze azalttı. Örneğin Üniversite’den gelen ve o bölgeye giden taşıtlarımız o yolu kullanıyorlar. Total Kavşağı’ndan, Et Balık Kurumu’ndan, Yurt Caddesi’nden, Şehir Hastanesi’ne ulaşıyorlar. Bu yolun aynısının kuzeye de yapılması lazım. Orası da TOKİ’den başlayan yol. Orada da belediyemiz çalışmalarını başlattı. Onlara da teşekkür ediyorum. Çok isabetli ve uygun bir çalışma. Oranın da devam etmesini ve askeriye alayının altından, Fatih Mahallesi’nden oradan da Elmalık diye tabir ettiğimiz yere bir viyadük atılarak Bahçeşehir Mahallesi’nden, Esentepe ve Erdoğan Akdağ Lisesi’nin oradan anayola birleştirmek şartıyla kuzey çevre yolu olması lazım” ifadelerine yer verdi.
“YOZGAT BU ŞEKİLDE GELİŞMEZ”
Yapılması istenen çevre yollarının planlamasının belli olduğunu ifade eden İlhami Bakıcı: “Güney çevre yolunun zaten yerleri tespitli fakat ödenek sıkıntısından veya gerekli girişimlerin yapılmamasından dolayı yapılmıyor ve elzem değil diyorlar. Fakat şehir gelişmez bu şekilde. Örneğin üniversite gelişinde total kavşağında 3 lambada geçemiyor insanlar. Cep yaptırıp geçilmesini istiyoruz, karayolları yapmıyor. Örnek olarak stadyum tarafında olan kavşakta dönüş serbest ve yoğunluk azalıyor” ifadelerini kullandı.
“HIZLI TREN ULAŞIMI ALTERNATİF YOLLARLA DESTEKLENMELİ”
Hızlı trene ulaşımda vatandaşların sıkıntı yaşadığını ve hızlı trenin merkeze uzak kaldığını belirten Bakıcı; “Bildiğiniz gibi şehrimize hızlı tren geldi fakat biraz uzak kalıyor. Terminalden 13.5 km gidişi var. 8 tane lamba geçiyoruz. Alternatif yollar olması gerekiyor. Eskiden birinci TOKİ’den yol gidiyordu. O yol disipline edilerek oraya bağlanabilir. Bir tünel açılacağı söyleniyor. Esentepe çocuk trafik bölgesinde olan bir yol geçiyor oradan. 3 veya 4 km bir yol oluyor. Oradan geçiş sağlanabilir. Bunların hepsi yeniden yapılacak EBK tarafında olan yol yeniden yapılmaya başlandı” dedi.
KAZALARIN YOĞUN OLDUĞU BÖLGEYE ÖNLEM ÇAĞRISI
Türkiye’de en çok kaza yaşanan ikinci yerin Yağlı yol ayrımından Yerköy şehir merkezine kadar olan yol olduğuna dikkat çeken Bakıcı, bu güzergahta tehlikenin büyük olduğunu belirterek acil müdahale gerektiğini vurguladı. “Milletvekillerimiz Yozgat için çalışıyor, şehirlerin çevre yollarına doğru gelişmesi önemli, çevre yolu kesinlikle şehri geliştirir,” dedi.