Yozgat Valiliği, 112 Acil Çağrı Merkezi ve Yozgat İl Milli Eğitim Müdürlüğü iş birliğiyle yürütülen çalışma hakkında bilgi verirken vatandaşları da 112 Acil hattını gereksiz meşgul edilmemesi konusunda uyarıldı.
Projenin amacı hakkında açıklama yapan Yozgat Valiliği, “Acil 112 telefon hattının doğru ve etkili bir şekilde kullanılmasını sağlamak ve bu bilinci yaygınlaştırmaktır. Eğitimler kapsamında broşür ve içerikli interaktif materyaller sunulmakta ve ayrıca acil durum senaryoları üzerinden uygulamalı eğitimler gerçekleştirilmektedir” ifadelerini kullandı.
İÇİŞLERİ BAKANLIĞI BİLGİLENDİRDİ
İçişleri Bakanlığı Acil Çağrı Merkezi tarafından 112 Acil hattı ile ilgili yapılan bilgilendirmede şu ifadelere yer verildi: “Ülkemizde yardım talep ve ihbarları çeşitli kurumlara ait 155-156-158-110-112-177 ve benzeri acil yardım telefonlarına yapılmaktadır. Ancak acil yardım numaralarının muhtelif ve çok sayıda olması nedeniyle uygulanmasında zorluklar çekildiği bilinmektedir. Ayrıca karşılaşılan olayın hangi kurumu veya kurumları ne derecede ilgilendirdiği veya önceliğin hangisinde olduğu hususunda tereddüde düşülmesi ve birkaç kurumu ilgilendiren bir olay karşısında tüm irtibat telefonları bilinse bile, ayrı numaralar aranmak durumunda kalınması nedeniyle, zaman ve kaynak israfı ile birlikte can ve mal kayıpları da yaşanabilmektedir. Batı ülkelerinde emniyet, sağlık ve yangın gibi acil yardım hizmetleri tek merkezden koordine edilmekte olup Avrupa Birliği'ne üye ülkelerde 112 Amerika'da 911 numarası acil yardım hattı olarak kullanılmaktadır. Avrupa Birliği, 29 Temmuz 1991 tarihli kararı ile birlik çatısı altındaki tüm ülkelerde 112 hattının ‘Tek Avrupa Acil Çağrı Numarası-Single European Emergency Call Number’ olarak kullanımını öngörmüştür. Avrupa Birliği’ne uyum sürecinde, ülkemizde ‘Tek Acil Çağrı Numarası’ oluşturma çalışmalarına; 2003 yılında, Hollanda Hükümeti ile T.C. İçişleri Bakanlığı’nın işbirliği ile MATRA Projeleri kapsamında başlanmış, 06 Nisan 2005 tarihinde Antalya Pilot İl olarak belirlenmiştir.
12 acil çağrı merkezi sisteminin iki temel amaç ve işlevi vardır;
Acil durum çağrısı yapma halinde vatandaşlarımızın birden çok numara yerine tek bir numarayı öğrenmeleri.
Acil yardım çağrısı alındıktan sonra en kısa sürede olay mahalline ya da acil durumdaki kişiye ulaşabilme.”