YOZGAT CHP Milletvekili Ali KEVEN geçtiğimiz günlerde TBMM Bütçe görüşmeleri sırasında Meclis Başkanlığına bir teklifte bulunarak;

Yozgat Organize Sanayi Bölgesi ile Yerköy istasyonu arasına yük taşımacılığına yönelik demiryolu yapılması yönündeki talebini Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Sn. Adil Karaismailoğlu’na sundu. Yozgat'ta üretim yapan Kobiler ve yatırım yapmayı düşünen firmalara büyük avantaj sağlayacağı, 1997 yılında kurulan Organize Sanayi Bölgesi'nin 15 kilometrelik bu demiryolu talebi Yozgat OSB'de ki Kobilerin işini hızlandıracağı, yatırım yapmak isteyen firmaların da olumlu karar vermesine katkı sağlayacağını belirtti.

Bu öneri Yozgat gazetelerinde haber olarak yer alsa da, Yozgat halkı bu talebin önemini kavrayamadı. 1937 yılında Avrupa ülkelerinden gelen bir grup Arkeologla birlikte Büyüknefes, Boğazkale, Hattuşaş ve Alaca höyüğü ziyaret edenler arasında Ulus Gazetesi yazarlarından Yaşar NABİ Beyde vardır. 

Gittiği her yerde notlar alan NABİ, 9-10-1937 tarihli yayınlanan Ulus gazetesinde manşetten yayınlayarak izlenimlerini aktarır, zamanın hükümetine bir takım önerilerde bulunur.

Boğazköy’deki  tarihiyle baş başa geçirdiğimiz harikulâde istifadeli ve enteresan günün alışını saat beşte Yozgat’a gelmek üzere otomobillerimize binerek çok ıslaha muhtaç olan yolların toz bulutları içinde dönerken buranın İç ve dış turizm bakımından ne ideal bir merkez olabileceğini düşünüyordum. Bugün, hele tek başlarına gezmek isteyecek meraklılar için, bu seyahatin hakikaten göze alınamayacak kadar güç ve aynı azmanda pahalı olacağını saklamaya lüzum yoktur. 

Yerköy'den Boğazköy’e kadar uzayan bu yüz kırk kilometrelik yolun pek az yeri muntazam denilebilecek bir haldedir. Yozgat ve Çorumda değerli Valilerimizin hizmetiyle başlamış olan imar hareketinin bu harabelerin turistik bakımdan değerlendirilmesi esası her şeyden önce gözetmesi çok faydalı olacaktır. Üzerinde otomobil ve otobüslerin rahatça seyahat edebilecekleri muntazam bir şose, Alaca höyükle Boğaz. köyü mutlaka demiryoluna bağlamalıdır Sonra, toplu seyahatlerde Yozgad ve Alaca’da gecelemeyi lüzumsuz kılacak küçük fakat konforlu bir otelin Höyük veya Boğazköy mevkiinde inşa edilmesi neden mümkün olmasın. Fakat bence, bütün bu imkanlar mevcut farz edilse de yalnız harabeleri görmek üzere İstanbul tarikiyle gelecek ecnebi seyyahlar için, aşılması lâzım gelen yol, gene çok uzun görünecektir. Acaba bu mahzuru tayyare gideremez mi? 

İstanbul’dan kalkacak bir tayyare buraya Üç saate rahat rahat gelebilir. Bogazköy’de bunun için vücuda getirilecek küçük bir tayyare meydandan başka da bir tesise ihtiyaç yoktur. Tabi tayyarelerin buraya muntazam seferler yapması düşünülemez. Ancak, Boğazköy ve Alaca civarını propaganda eden broşürler neşredilse ve nakil, otel, bütün masraflar dahil olmak üzere İstanbul’dan tayyare ile Eti harabelerinde iki günlük bir seyahat için muayyen ücretler tespit edilse bu kadar kolaylaştırılacak bir gezintinin pek çok meraklılara, hiç olmazsa bir çok tarihçilere çok cazip görüneceğini tahmin ediyorum, Burada  yeni gayretlerle her gün yeni bir kısmı daha toprakların altından çıkırarak genişleyen ve herhalde bize daha pek çok sürprizler saklayan muazzam siteler karşında bulunuyoruz. En ehemmiyetsiz, değersiz tarih yadigarlarını reklam vasıtasıyla istismar etmesini bilen bir dünya önünde, bu eşsiz tarih servetlerine malik olan Türkiye’nin onları layıkıyla değerlendirmek ve bütün dünyaya tanıtmak için yapacağı hiç bir şey fazla olmayacaktır. 

Boğazköy veya Alaca höyüğü gördünüz mü sualine yabancı memleketlerde değil, kendi aramızda bile omuz silkecekler ne kadar çoktur. Fakat bunlar, bu muhteşem abideleri gözleriyle gördükleri zaman ne kadar yanıldıklarını anlayacaktır. Ancak görebilmeleri içinde daha önce inanabilmeleri gerekir. Burada, propaganda bahsine temas ediyoruz”. Demekte

Maalesef biz bu treni kaçırdık, Hattuşaş’ı ve Boğazkale’yi Çorum’a verdik. 

Ali Keven Beyin önerisi oldukça yerinde fakat bize daha fazlası lazım. 

Yozgat il sınırları içerisinde bulunan farklı medeniyetlere ait tarihi yapılar gün yüzüne çıkarılarak, Büyük NefesTavium”, Boğazkale, Hattuşaş, Kazankaya, Çekerek Kızlar Kayası, Saraykent, kaleler kenti Akdağmadeni ilçesi, Sarıkaya kaplıcaları, Kerkenez harabeleri ve Yozgat merkezini de içine alan turistik gezi hattı oluşturularak yeni bir çalışma başlatılmalı, bu çalışma Bozok Üniversitesi'yle birlikte proje haline getirilmelidir.  

Seksen üç yıl önceki imkanları düşündüğümüzde, gerçekleşmesi hiçte hayal değil.