Şahin, akıllı saatler, cep telefonları, tabletler, bilgisayarlar ve motosikletler gibi ürünlerdeki vazgeçme hakkının sona erdiğini belirtti.
Yönetmeliğin tüketicilerin aleyhine olduğunu vurgulayan Şahin, şunları söyledi: "Uzaktan satışlarda uzun zamandır tüketicilerin iade hakkı vardı. 15 gün içinde sebep göstermeksizin ürün iade edilebiliyordu. Ancak 1,5 yıl önce, kamuoyu ve uzman görüşleri dikkate alınmadan yapılan bu değişiklikle, akıllı saatler, cep telefonları, tabletler, bilgisayarlar ve motosikletler gibi ürünlerde vazgeçme hakkı kaldırıldı. Yani, bu ürünleri aldıysanız 15 gün içinde iade etme şansınız olmayacak."
Yeni düzenleme ile tüketicilere ek yük getirildiğini ifade eden Şahin, "Artık, tüketici ürünü geri göndermek isterse kargo ücretini kendisi ödeyecek. Bu, batı ülkelerinde çok daha geniş haklarla korunurken, bizim tüketicilerimize yeni bir yük bindiriyor," dedi.
Birleşik bir tepki olarak, Şahin'in Tüketiciler Birliği olarak 1,5 yıl önce yönetmeliğin iptali için dava açtığını, ancak yargı sürecinin henüz sonuçlanmadığını belirtti. Şahin, "Yargı süreci devam ederken, tüketicilerin mağduriyetleri devam ediyor. Yargı bu konuda hızlı ve adil bir karar vermelidir. Aksi halde, 1 Ocak'tan sonra yaşanacak mağduriyetlerin telafisi mümkün olmayacak," diye konuştu.
Yeni düzenlemeyle iade hakkı tamamen kaldırılan ürünlerde yaşanacak olası mağduriyetleri de dile getiren Mahmut Şahin, “Telefon siparişi verdiniz, ancak oyuncak telefon geldi. Artık bunun iadesi yok. Paranızla rezil oluyorsunuz ve dava açmak zorunda kaldığınızda yıllarca süren bir süreçle karşılaşıyorsunuz. Bu durum, sahtekâr satıcıların işine yarayacak ve tüketiciyi mağdur edecek,” şeklinde konuştu.
Tüketicilerin haklarının daha fazla korunması gerektiğini vurgulayan Şahin, yönetmelik değişikliğinin, hem satıcıları hem de sahtekârları koruyacak şekilde düzenlendiğini, bunun ise ciddi mağduriyetlere yol açabileceğini belirtti. Tüketiciler Birliği olarak tepkilerini dile getirmeye devam edeceklerini söyledi.