Ancak son günlerde sosyal medyada dolaşan videolar, bu uygulamalar aracılığıyla dolandırıcılığa uğradığını iddia eden vatandaşların dramatik hikâyelerini gün yüzüne çıkardı. Özellikle, uzun yıllardır sektörde yer alan bir büyük bankanın müşterileri, hesaplarından izinsiz para çekildiğini öne sürerek paniğe neden oldu.
İddialara göre, dolandırıcılık olayları saat 1 ile 7 arasında gerçekleşti. Sosyal medya platformlarında yayılan videolar, mağduriyetlerin boyutunu gözler önüne serdi.
Kullanıcılar, kendi bilgileri olmadan hesaplarından para aktarıldığını ve kendi adlarına yüksek miktarda kredi çekildiğini belirterek bankanın müşteri hizmetlerine ulaşmakta zorluk çektiklerini ifade ediyor. Birçok kişi, banka ile iletişim kurmaya çalışırken yaşadıkları yoğunluk nedeniyle müşteri hizmetlerinin adeta kilitlendiğini belirtti.
BANKA YETKİLİLERİ İDDİALARI REDDETTİ
Yaşanan bu gelişmelerin ardından bankadan yapılan açıklamada, tüm iddiaların asılsız olduğu savunuldu. Banka, sistemlerinde güvenlik açığı bulunmadığını ve veri sızıntısı iddialarının yalan olduğunu öne sürdü. Ancak bu açıklama, mağdurların endişelerini gidermekte yetersiz kaldı. Sosyal medya üzerinde mağdurlar, yaşadıkları olumsuzlukları paylaşmaya devam ederken, banka bazı hesapların kapatılmasına yöneldi.
TÜKONFED Hukuk Komisyonu üyesi Avukat Fevzi Doğan, Ekol TV’ye verdiği röportajda, "Bu tür dolandırıcılık eylemlerinin gerçekleşmesi, tüketicinin en savunmasız olduğu bir noktada oluyor. Banka, bu tür olayları önlemek için üzerine düşen sorumlulukları yerine getirmeli" dedi. Doğan, ayrıca "Tüketici burada haklı; maksimum 50 bin lira kredi çekme limiti varken, bir anda 500 bin lira hesabından kredi çekiliyor. Bu durumun nasıl mümkün olduğunu bankanın açıklaması gerekiyor" diyerek bankanın şeffaf bir iletişim kurması gerektiğini vurguladı.
MAĞDURLAR NE YAPMALI?
Uzmanlar, mobil bankacılık kullanıcılarını dolandırıcılık vakalarına karşı dikkatli olmaları konusunda uyarıyor. Müşterilerin, hesap hareketlerini düzenli olarak kontrol etmeleri, tanımadıkları kaynaklardan gelen mesaj ve aramalara karşı dikkatli olmaları gerektiği belirtiliyor. Ayrıca, dolandırıcılık olaylarına maruz kalan vatandaşların, yaşadıkları mağduriyetleri belgeleyerek yetkili mercilere başvurmaları gerektiği tavsiye ediliyor.
Bu olaylar, mobil bankacılığın güvenilirliğine yönelik önemli bir soru işareti doğururken, mağdurların seslerinin duyulup duyulmayacağı ve bankaların bu durumla nasıl başa çıkacağı ise merak konusu olmaya devam ediyor. Mağdurların yaşadığı sorunlar, toplumda ciddi bir güvensizlik yaratırken, bankaların güvenlik önlemlerini artırması gerektiği düşünülüyor.