Toplam 20 farklı toz deterjanın test edildiği çalışmada, 900 adet yıkama gerçekleştirildi. Sonuçlar, yüksek fiyatın her zaman yüksek kalite anlamına gelmediğini bir kez daha gözler önüne serdi.

Deterjan 22

EN YÜKSEK PUAN MARKET MARKALARININ

Testin galibi, Almanya'nın önde gelen perakende zincirlerinden dm'nin Denkmit markası ve Lidl'ın Formil toz deterjanı oldu. Her iki ürün de “İyi (1,6)” notuyla zirvede yer aldı. Onları, Rossmann'ın Domol markası “İyi (1,7)” derecesiyle takip etti. Bu ürünlerin, hem günlük lekelerde hem de zorlu kirlerde etkili olduğu belirtildi.

ÜNLÜ MARKALAR HAYAL KIRIKLIĞI YARATTI

Tüketicilerin sıklıkla tercih ettiği bazı ünlü markalar ise bekleneni veremedi. Persil’in Power Bars ürünü, yıkama başına 34 cent gibi yüksek maliyete rağmen “Yeterli (4,4)” notu aldı. Ariel Toz Deterjan, “Orta (2,8)” puanla ancak ortalamayı yakalayabildi. En büyük hayal kırıklığını ise Lenor’un Aprilfrisch ürünü yaşattı. “Kötü (5,1)” notu alan ürün, beyaz çamaşırlarda leke bırakması ve mikroplastik içeriği nedeniyle eleştirildi.

Deterjan 3

ÇEVRE DOSTU SEÇİMLER ÖN PLANDA

Testte öne çıkan uygun fiyatlı ürünlerin birçoğu aynı zamanda çevre dostu içeriklere sahipti. Özellikle mikroplastik bulunduran ürünler çevresel değerlendirmede düşük puan aldı.

TÜKETİCİLERE YIKAMA ÖNERİLERİ

Sancoff Coffee Yozgatlılara kapılarını açtı Sancoff Coffee Yozgatlılara kapılarını açtı

Kuruluş, daha çevreci ve etkili yıkama için şu basit önerileri paylaştı:

·        Makineyi tam kapasiteyle kullanın

·        30–40°C sıcaklıkta yıkamayı tercih edin

·        Gerektiğinden fazla deterjan kullanmaktan kaçının

·        Ambalajları geri dönüştürün

Editör: Emre Akses