Emekli olacak vatandaşların ve emekli olupta işlem yaptırmak isteyen vatandaşların artık Ankara ile temsa geçmeden Yozgat’ta tüm işlerini halledebileceklerini ifade eden Duran Cesur, “Sizlerinde bildiği gibi SGK olmadan önce SSK, Bağ-Kur ve Emekli Sandığı vardı. Devlet Memuru olanların maaşları ve işlemleri Ankara’dan yapılıyordu. Pilot il uygulaması yapıldı ve Eskişehir-Bolu’da bu uygulama denendi. Üçüncü olarak da Yozgat tercih edildi. Sayın Valimizin de oluruyla burada bugün çalışmalarımız başladı. Ankara’dan 9 kişilik bir ekip geldi ve gerekli sistemi burada kurmak için çalışmalara başlandı. Umuyorum ki en kısa zamanda da hizmet vermeye başlayacağız” dedi. Konuyla ilgili olarak bilgiler veren Kamu Emeklileri Daire Başkanı İsmail Ertüzün ise,  9. Kalkınma Planı, 2009–2011 Dönemi Orta Vadeli Program, 60. Hükümet Programı ve SGK Stratejik Planı esas alınarak hazırlanan eylem planında Kamu Görevlileri Emeklilik İşlemleri Daire Başkanlığı görev alanında yer alan iş ve işlemlerin taşra teşkilatına devredilmesinin yer aldığını kaydetti.

       Bu şekilde SGK'nın hizmet kapasitesinin geliştirilmesi, sosyal güvenlik hizmetlerinin basitleştirilerek etkili, verimli ve kaliteli sunulmasının amaçlandığını ifade eden Ertüzün, şunları belirtti: "Söz konusu devir işlemlerinde Yozgat üçüncü sırada seçildi. SGK İl Müdürlüğü personeline mevzuat ve uygulamaya ilişkin teorik ve uygulamalı eğitim verilmiştir. Kamu Görevlileri Emeklilik İşlemleri Daire Başkanlığı görev alanındaki işlerden Devlet Memurlarının (4/C-Emekli Sandığı kapsamında) emeklilik işlemlerine ilişkin emeklilik sevk onayları Valilik oluru ile sonuçlandırılanlara ait işler (aylık ve ödeme işlemleri) yakın bir tarihinden itibaren SGK Yozgat İl Müdürlüğüne devredilecektir. Bu kapsamda vatandaşlar artık mail, faks ve diğer yollarla Ankara ile bağlantı kurmak yerine kendi bulundukları şehirlerden emeklilik işlemlerini halledebilecekler" dedi.

Editör: TE Bilişim