Yapılan araştırmalara göre internet kullanımı, tüketicilerin ihtiyaçlarını belirlemede ve ihtiyaçlarını temin etmesinde etkin rol oynuyor. Üç bilim adamı bu konuda siz haber 7 okurlarının da görüşüne başvurmak istiyor.
    Yapılan araştırmalara göre internet kullanımı, tüketicilerin ihtiyaçlarını belirlemede ve ihtiyaçlarını temin etmesinde etkin rol oynuyor. Bir ürünü satın almaya karar vermenin öncesinde ve satın alırken, hatta satın aldıktan sonra internet ortamındaki tüketicilerin bilgi paylaşımında bulundukları web siteleri, internet forumları ve perakende alışveriş siteleri tüketicinin satın alma davranışlarını etkilediği görüldü.
    İnternetin yaygınlaşması alışveriş alışkanlıklarımızı tamamen değiştirmemize sebep oluyor. Yapılan araştırmalara göre alışveriş yaparken bir ürünü almaya ihtiyaç hissettiren en önemli etken televizyon reklamları iken artık göz alıcı tasarıma sahip web sayfaları öne çıkmaya başladı. Alacağımız ürüne veya eşyaya karar verirken artık arkadaş veya komşularımızın fikirlerine değil, forum sitelerinde hiç tanımadığımız insanların uyarılarına değer vermeye başladık. Hatta kullandığımız ürünlerle ilgili fikirlerimizi de benzer tüketici forumlarında başkaları ile paylaşmayı önemsiyoruz. İnternet artık alışverişimizi de etkiliyor.
    Bu etkilenmenin derecelerini ölçmek üzere Karabük Üniversitesi’nden de bir grup akademisyen tarafından ülke genelinde bir araştırma yapılıyor. Araştırmada internet ortamındaki bilgilerin ne kadar doğru olduğu, tüketicilerin internet ortamındaki bilgilere ne kadar güvendiği ve bu bilgiler doğrultusunda satın alma kararlarını nasıl şekillendirdiği tespit ediliyor.
Editör: TE Bilişim