AÇILIŞI 6 KEZ ERTELENDİ

Yozgat’tan da geçen Ankara-Sivas Yüksek Hızlı Tren hattında test sürüşleri devam ederken, açılışının 6 kez ertelendiği, plansızlık nedeniyle maliyetinin 10 milyar lirayı aştığı, tünel ve viyadük boyutunun dört kat arttığı ileri sürüldü.

11 Haziran 2021 Cuma 00:27
AÇILIŞI 6 KEZ ERTELENDİ

Yozgat’ı da kapsayan Ankara-Sivas Yüksek Hızlı Tren hattının yapımına başlanıldığı 2009 yılının Mart ayından bugüne kadar açılışının 6 kez ertelendiği, son olarak 4 Eylül 2021 tarihinden itibaren yolcu taşıma hizmetine başlamasına karar verildiği açıklandı.
Ankara-Yozgat- Sivas Hızlı Tren projesinin temeli, 2009 yılının Mart ayının ortalarında Yozgat'ın Yerköy İlçesi Elmahacılı Köyü yakınlarında düzenlenen törenle atıldı. Dönemin Devlet Bakanı ve Başbakan Yardımcısı Cemil Çiçek'in katıldığı törene, Başbakan Recep Tayyip Erdoğan Eskişehir'den telekonferans sistemiyle katıldı. O yıllarda ‘İpekyolu Ankara-Yozgat-Sivas Yüksek Hızlı Tren hattı ilk etabı’ olarak adlandırılmasına karşın, son yıllarda Yozgat isminin çıkartılıp, ‘Ankara-Sivas Yüksek Hızlı Tren Hattı’ olarak telaffuz edilme başlanılan hattaki çalışmalarla ilgili olarak CHP Genel Başkan Yardımcısı Ahmet Akın tarafından rapor hazırlandı. Akın, proje kapsamında bugüne kadar çok sayıda ihale yapıldığını, güzergahın bile değiştirildiğini belirterek, ‘’YHT projesi, iktidarın plansızlığının ve kamu parasını nasıl savurduğunun en açık örneğidir’’ değerlendirmesinde bulundu. Akın’ın raporunda, ‘’Ankara-Sivas YHT projesinin inşaatına 2008 yılında başlandı. Yanlış planlama nedeniyle inşaat çalışmaları devam ederken hattın güzergahı da büyük oranda değiştirildi. Güzergahın değişmesi nedeniyle 10 bin 618 metre olan tünel boyutu 43 bin 742 metreye, 2 bin 730 metre olan viyadük boyutu da 11 bin 263 metreye çıktı’’ ifadelerine yer verdi. YHT hattının yapımında yaşanan karmaşanın büyük bir kamu zararı ve zaman kaybına da neden olduğunu ileri süren Akın, ‘’Proje kapsamında bugüne kadar yapılan harcamanın bugünkü değere göre 10 milyar liranın üzerinde olduğu hesaplanıyor. Bugüne kadar kaybedilen zaman ve yapılan harcamaya karşın projenin hala tamamlanmamasının nedeni ihalelere gerçek metrajlar üzerinden çıkılmaması ve projenin zemin-sontaj etütlerine dayalı olarak hazırlanmaması olarak belirtiliyor. İktidarın vaatleri tutmayınca, Ankara, Sivas YHT hattının bir bölümü henüz tamamlanmadan eski raylı sistem üzerinden çalışmasına karar verildi. Bu kapsamda proje henüz tamamlanmadan Eylül ayında açılışın yapılması için hazırlıklara başlandı. Hattın yaklaşık yüzde 20’sine denk gelen Ankara, Kırıkkale arasında mevcut konvansiyonel hat kullanılacak’’ diye belirtti. 
4 YILDA 6 TARİH
CHP Genel Başkan Yardımcısı Ahmet Akın raporunda, hattın ilk olarak 2012 yılında hizmete açılacağının duyurulduğunu vurgulayarak, ‘’Şubat 2017’de dönemin TCDD Genel Müdürü İsa Apaydın, hattın 2018 yılında işletmeye alınacağını söyledi. Şubat 2019’da Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan, hattın Haziran 2019’a yetişeceğini söyledi. Ekim 2019’da dönemin Ulaştırma Bakanı Cahit Turan, Mayıs 2020’de hizmete alınacağını söyledi. Mayıs 2020’de Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Adil Karaismailoğlu, 2020 yılı içinde hattın açılacağını duyurdu. Mart 2021’de Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Adil Karaismailoğlu, Haziran 2021’de hattın açılacağını bir kez daha ilan etti. Mayıs 2021’de Ulaştırma Memur Sen Şube Başkanı Sivas Şube Başkanı Ömer Vatankulu, Ankara-Sivas YHT hattının 4 Eylül 2021’de açılacağını kaydetti’’ diye konuştu.

Anahtar Kelimeler:
AÇILIŞI 6 KEZ ERTELENDi
Yorumlar
Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.