Tüketici, Tüketici Hakem Heyeti'ne başvurarak haklı bulundu ve emsal niteliğinde bir karar çıktı.
İNTERNET HIZI BEKLENENİN ALTINDA OLDUĞU İÇİN ABONELİĞİNİ İPTAL ETTİRDİ
2019 yılının son aylarında 90 TL ödeyerek internet aboneliği başlatan kişi, taahhüt edilen internet hızının beklenenden düşük olduğunu fark etti. Defalarca müşteri hizmetlerine başvuran tüketici, sorununa çözüm bulamayınca aboneliğini iptal ettirme kararı aldı.
CAYMA BEDELİ GERİ ALINDI
İnternet sağlayıcı firma tarafından kendisine 1200 TL cayma bedeli kesilen tüketici, hakkını aramaktan vazgeçmedi. 14 Ekim 2020'de avukatı aracılığıyla Tüketici Hakem Heyeti'ne başvurdu ve hukuk mücadelesini 31 Ocak 2021'de kazandı. Böylece ödediği cayma bedeli iade edildi.
"CAYMA HAKKI ÜCRETSİZ OLMALI"
Tüketicinin avukatı Emre Akman, alınan cayma bedelinin hukuka aykırı olduğunu belirterek, internet sağlayıcıların taahhüt edilen hizmeti sunamaması durumunda tüketicilerin ücretsiz cayma hakkına sahip olması gerektiğini vurguladı.
Ayrıca, Tüketici Hakem Heyeti kararlarının mahkeme kararı niteliğinde olduğunu belirten Akman, vatandaşların mutlaka haklarını aramaları gerektiğinin altını çizdi.