2016 yılında uygulamaya konulan yeni tip belgeler için vatandaşların büyük çoğunluğu başvurusunu tamamlarken, halen değişim yapmamış olanlar için son tarih yaklaşıyor.
BÜYÜK BÖLÜMÜ TAMAMLANDI
Yozgat genelinde bugüne kadar yüzde 98 oranında kimlik kartı ve yüzde 90 oranında sürücü belgesi başvurusu tamamlandı. Bu oranlarla Yozgat, belge yenileme sürecinde yüksek bir katılım gösterdi.
Eski tip sürücü belgeleri için belirlenen son başvuru tarihi 31 Temmuz 2025 olarak açıklandı. Aynı tarihe kadar tüm vatandaşların kimlik kartlarını da yeni sistemle değiştirmeleri planlanıyor. Valilik, bu sürecin gecikmeden tamamlanması için vatandaşlara çağrıda bulundu.
Valilik, hem Yozgat’ta hem de şehir dışında yaşayan vatandaşların mağduriyet yaşamamaları adına en kısa sürede Nüfus Müdürlüklerine başvurmalarını istedi. Başvuru işlemleri randevu sistemiyle kolayca yapılabiliyor.
10 YIL SÜREYLE YENİLENİYOR
Geçerlilik süresi 10 yıl olan kimlik ve ehliyetlerin 31 Temmuz’a kadar yenilenmesi gerekiyor. Nüfus müdürlüklerinde çok kısa sürede yapılan işlem sonrası yeni kimlik ve ehliyetler eve kadar kargoyla gönderiliyor. Öte yandan Yozgat’ta nüfus müdürlüklerinde yenileme oranları yüzde 98’lere kadar ulaştı.
NASIL YAPILIR?
İçişleri Bakanlığı'nın 1 Ocak 2017'de yürürlüğe giren düzenlemesi ile ehliyet, kimlik ve pasaport ile ilgili değişiklik kararı, yeni bir uygulamayı beraberinde getirdi. 21 Eylül 2020'de devreye alınan bu yenilikle ehliyet, kimlik kartına entegre ediliyor. 'Hayat Kimliğinle Kolay' uygulamasıyla yeni nesil sürücü belgelerindeki bilgiler, çipli kimlik kartlarına entegre ediliyor. Bu sayede vatandaşlar, trafikte yanlarında ayrıca sürücü belgesi bulundurma zorunluluğundan kurtuluyor. İl ve ilçe nüfus müdürlüğüne başvuran vatandaşlar, ehliyetlerini, kimlik kartına tanımlayarak tek kart taşıma kolaylığına erişebiliyor.
RANDEVU NASIL ALINIR?
Kimlik kartı ve ehliyeti birleştirmek için ilk adım olarak en yakın Nüfus Müdürlüğü'nden randevu alması gerekiyor. Randevu alma işlemi şu şekilde;
Nüfus ve Vatandaşlık İşleri Genel Müdürlüğü Randevu Al sayfasını açın.
"TC Kimlik Kartına Sürücü Belgesi Ekleme" seçeneğine tıklayın.
Çıkan ekranı onaylayın.
Kişisel bilgilerinizi girin.
İl ve ilçe seçin.
Adına randevu alınan kişiyi seçin.
Randevu saatinizi belirleyin.
GEREKLİ BELGELER
Kimlik ve emniyet bilgileri için gerekli belgeler Nüfus Müdürlüğü'nden randevu alındıktan sonra önem kazanıyor. Eğer yeni kimlik kartı ve yeni sürücü belgeniz varsa, bu belgelerle birlikte herhangi ek bir belgeye ihtiyaç duyulmuyor.