Çocuklar … 
O kadar farklı dünya ki tanımaya belki ömrümüz yetmeyecektir. Ama bu bizim onları tanımamıza engel olmamalı kesinlikle. Çocuklarımızı tanımadan onlar hakkında verilen her karar onlara çok büyük zararlar verebilir .Aslında siz onun iyiliğini istiyor olabilirsiniz ama beklide aldığınız karar onun zararına olabilir…
“Osmanlı mekteplerinde her çocuk kendi ilgi alanı ve yeteneğine göre değerlendiriliyor, ona göre eğitiliyordu. Bütün öğrencilere aynı dersler verilmiyordu. Ve mektebin duvarında da şu cümle yazıyordu;
BURADA HİÇBİR BALIK UÇMAYA, HİÇBİR KUŞ YÜZMEYE ZORLANMAZ….!!! “
Gelenekçi eğitim sisteminde çağdaş eğitim sistemine geçişin sesleri olan farklı zeka türleri bize bu yolda ışık olacaktır. Dünyada kabul edilen yedi farklı zeka alanı vardır. Bunlar; sözel, sayısal(mantıksal), görsel, bedensel, müzik(işitsel), sosyal ve içsel zeka dır. Her çocuk farklıdır cümlesini unutmadan çocuklarımıza yaklaşmalıyız geleceğimiz bunların farkına varmadan elimizden kayıp gidiyor… Ünlü bir piyanist, fizik profesörü, ünlü bir futbolcu, ünlü bir ressam, ünlü bir mimar daha niceleri… Ali Kuşçu (Matematikçi, Astronom ve Dil Bilimci), Hezârfen Ahmed Çelebi (Bilgin) , Oktay Sinanoğlu (Fizikçi, kimyacı),
Ahmed Cemal Eringen, Mimar Sinanlar ve daha nicelerini çıkaran bir milletiz…Kaybolup giden o kadar gencimiz var ki biz aslında geleceğimizi kaybediyoruz bu şekilde.
Bebekler doğumlarında genleri ile birlikte belli bir potansiyelle ailesinin özelliklerini alır. Bu potansiyel geliştirildiği sürece farkına varıldığı sürece gelişecektir aksine kaybolup gidebilir. 
İdeal öğrenme yöntemi
• Sözel zekaya sahip olanlar; şair, yazar, gazeteci ve politikacı,
• Sayısal zekaya sahip olanlar; bilim adamı, matematikçi ve bilgisayar programcısı,
• Görsel zekaya sahip olanlar; ressam, mimar, fotoğrafçı ve dekoratör,
• Bedensel zekaya sahip olanlar sporcu, aktör, dansçı, heykeltıraş,
• Müzik zekasına sahip olanlar müzisyen,
• Sosyal zekaya sahip olanlar danışman, öğretmen, siyasi lider,
• İçsel zekaya sahip olanlar psikolog ve psikoterapist olmaya daha yatkındır.
Bunlara bakılarak çocuklar kesinlikle sınırlandırılmamalı , çocuğun zeka tipi onun ilerde hangi mesleği seçmesinden çok , onun öğrenimini nasıl hangi yöntemle  gerçekleştireceğini ortaya koyar. Özetleyecek olursak çocuğun zeka tipi öğrenme şeklini belirler biz eğer zeka tipini öğrenebilirsek çocuğumuzun severek , sıkılmadan , ilgi duyarak iyi bir eğitim almasını sağlayabiliriz.
Çocuğu sevmek onun her istediğini almak değildir, onu sevmek onu İYİ TANIMAKTIR.