YOZGAT'ın yol sıkıntısı çözülene kadar, en azından yol kalitesi komşu illerin standartlarına ulaşıncaya kadar bu konuyu kaleme alacağıma dair söz vermiştim. Gözlemlerimin yanı sıra Yozgatlılardan gelen taleplerle yıllardır yaptığım üzere, sözümü tutuyorum ve bir kez daha bu konuyu kaleme alıyorum…
Bir hemşerimin isyanı üzerine, yıllardır çalışmaların bir türlü tamamlanmadığı Avrupa E-yolu kategorisindeki uluslararası E-yol ağının bir parçası olan ve Yozgat’tan geçen E88 “köy” yolu konusunu yetkililere bir kez daha hatırlatmak istedim.
Yetkililer derken, konunun muhataplarının yanı sıra bürokrat ve siyasetçilere de bir kez daha Yozgatlının bu çilesini duyurmak istiyorum.
Temmuz-Ekim ayları arasında yoğunlukla kullanılan ve doğuyu batıya, Yozgat’ı da Ankara’ya bağlayan E88 karayolunun Sekili’den sonraki bölümü içler acısı durumda!
Yozgat’tan Ankara’ya giderken Sekili ile Kırıkkale il sınırı arasında kalan bölümün durumu köy yollarından daha kötü durumda.
Öyle ki, Karayolları Genel Müdürlüğü çalışanları cumhuriyet tarihinde tecrübe ettikleri ne kadar yama-onarım uygulaması var ise yolun Yozgat Sekili ile “Kırıkkale il sınırı” levhası arasındaki bölümüne uygulamış!
Yolun bazı bölümlerinde şerit çizgileri yok! Olan çizgiler de yolun ortasında değil, yamuk yumuk…
Sanırım karayolları yama-onarım ekiplerinin staj bölgesi bizim Sekili bölgesi! Malumunuz, teknoloji gelişti. Yeni araçlarda “şerit takip sistemi” özelliği var. Yeni nesil bu araçlar yollardaki şeritleri takip ederek aracın diğer şeride geçmesini engelliyor veya sürücüyü bir şekilde ikaz ediyor.
Aracınızda bu özellik bulunuyorsa ve şerit takip sitemini açıp Yozgat’tan Ankara’ya gitmeye çalışırsanız maazallah kendinizi Sekili’nin karpuz tarlalarından birinde bulabilirsiniz!
Abarttığımı düşünenler olabilir. Yol orada, merak eden gidip bakabilir.
Ayrıca belirteyim, an itibarıyla herhangi bir yol bakım-yapım çalışması yok.
İşin acı tarafı ise Çorum ve Kayseri yollarında olduğu gibi komşu ilin il sınırına girdiğinizde sanki sihirli değnek değmişçesine yolların bir anda düzelmesi, tabir yerindeyse “kaymak gibi” oluvermesi.
Yozgatlıya hakaret gibi! Düşünsenize, aracınızla paldır-küldür yolda ilerlerken karşınıza “Kırıkkale il sınırı” diye bir levha çıkıyor ve ses bir anda kesiliyor…
Yazık bize!
Sadece bu da değil…
Kırıkkale’nin Çerikli beldesi ve Balışeyh ilçelerinde EDS (Elektronik Denetleme Sistemi) kullanılıyor.
Otomatik ceza yazan bu sistem nedeniyle sürücüler hızlarını 50-70 kilometreye düşürmek zorunda kalıyorlar, aksi halde sistem otomatik ceza uyguluyor.
Yozgat’ta ise halen eski düzen radar uygulamaları yapılıyor.
Örneğin Atatürk yolu…
Yozgat merkezden Bozok Üniversitesi’ne giden bir sürücü radar uygulaması nedeniyle 100. yıl sanayi sitesi bölgesinde hızını 50 kilometreye düşürmek zorunda kalıyor fakat bu radar uygulaması her zaman yok. En azından sanayi sitesinden üniversite kampüs girişine kadar EDS sistemi kurulsa ve burada okuyan öğrencilerin trafik kazalarına karışmalarının önüne geçilse…
Daha önce bu bölgede trafik kazası dolayısıyla yaralanan ve yaşamını yitiren öğrenciler oldu. Meraktan soruyorum; Kırıkkale’nin beldelerine bile uygulanan bu sistem Yozgat’a lüks olarak mı görülüyor! Umarım yetkililer Yozgat’ın yol çilesine bir an evvel bir çözüm bulurlar.
Biz yıllardır bu konuyu kaleme almaktan yorulduk, Yozgatlının yol çilesi daha ne kadar görmezden gelinecek?
Sağlıcakla…