YOZGAT'ın iki ana caddesi var. Birisi Sarraflar Caddesinden başlayıp Lise Caddesi istikametinde devam eden ana cadde; diğeri de: Sivas- Ankara istikametinde devam eden devlet yolunu temsil eden bulvar özelliğindeki caddemiz. 
    Bu iki ana caddemizin önemli Özellikleri var. Birincisi trafik akışını sağlayacak olan caddeler; ikincisi de ticari canlılığımızı sağlayacak olan caddelerdir. Aynı zamanda bu caddeler yaya trafiği için de önemli caddelerdir. Kısacası Şehrimizin yüz akı olan caddelerimiz.
    Her iki caddede hem ticari canlılığı hem de trafik canlılığın olması için düzenlemelerin yapılması gereken caddelerdir. Şimdiki özelliği ile bu mümkün mü? Kesinlikle hayır! Sarraflar Caddesinin Trafiğe kapatılmış olması isabetli bir karardır. Ancak daraltılan Lise Caddesi hem trafik için hem de ticari canlılık için ciddi sorunlar taşımaktadır. 
    Ankara- Sivas Caddesi- Ana bulvarı şehir için bir garabet özelliğindedir. Demir perde ülkesi gibi şehri ikiye bölmüştür. Trafik akışı normaldir ama, bulvar içindeki esnaflar için ticari canlılık ölü noktadadır. Karşıdan karşıya geçiş zorlaşmış, şehrin iki yakası birbirinden koparılmıştır. Bu caddeyi kurtarıp işlevlik kazandırmak boynumuzun borcu haline gelmiştir. Hem de ticari anlamda oldukça önemli bir bulvar özelliğindedir.
    Biz gazeteciyiz, yazarız; mimar, mühendis ya da şehir planlayıcısı değiliz. Haddimizi hududumuzu da biliriz. Bizler kamu yararı ve halkımızın rahat etmesi adına öneri ve teklifler sunarız. Takdir yöneticilerimiz ve devlet adamlarımızın işidir... Ülkemizin her yerinde Göze çarpan kapalı tüneller, alt geçitler var. Karadeniz sahillerini gezen herkesin ağzı açık kalıyor: Alkışlanacak gelişmelerdir bunlar. Devletimiz için Kapalı tüneller tapmak basit hale gelmiştir. 
    Peki bu ana bulvarımızı kurtarma adına Sarıhacılı girişinden başlayıp Köçekkömü çıkışından devam edecek olan bir kapalı tünel şehrimizi rahatlatmaz mı? Bence çok rahatlatır ve Ankara- Sivas Caddesi istikametinde devam eden ana caddemizi kurtarır. Hem trafik için, hem yayalar için hem de esnaf için on numara bir cadde olur. Yanlış mı ifade ediyoruz? Bu bir gözlemin sonucu Oluşan değerlendirmedir. Yöneticilerimizin dikkatini çekmek isteriz.
    Divanlı' dan geçecek olan çevre yolu nasıl olur diyeceksiniz? Olur,ama; kapalı tünelden de daha ekonomik olacağını düşünmüyorum. Çünkü bu alanda binlerce ekili tarla, tarıma elverişli alan var, hepsini yok edip verimsiz hale getireceksiniz. Çölleşeceğini ve çevresini de kirleteceğiz...
    Engeller kaldırılıp Ankara- Sivas Caddesini hem trafik için hem yayalar için hem de burada ticaret yapan esnaf için canlı ve akıcı hale getirirseniz  ( yani şehrin içine katarsanız) Yozgat'ın çehresini güzelleştirir ticari canlılığını sağlamış olursunuz. Kapalı tünel- alt geçiş devletimiz- Hükümetimiz için zor bir konu mu, ( yemin olsun ki ) sanmıyorum. Bir kaç aylık konu!...
    Şehir iç içine girmiş Karmaşık bir yapıyı canlandırıyor. Hangi caddeye girseniz insanlar mağdur oluyor: "Ekmeğimizle oynanıyor!" Diyorlar. Yani bulvar özelliğinde geniş caddeler açmak zor. Çünkü çok insanın canı yanıyor, ekmek teknesi kapanıyor,  şikayetler, mağduriyetler çoğalıyor.
    Bir başka mekanda yeni bir Yozgat yerleşim alanı da ayrı bir öneridir... Fakat şimdilik var olan imkanlar üzerinde halkın ve şehrin trafiğini rahatlatma adına çözüm Önerileri sunmak ve bunları uygulamak  daha mantıklı bir yol olarak gözüküyor deriz.
    Uzattık ama garabet haline dönüşen Ankara- Sivas caddesinin ıslahı büyük bir Önem arz ediyor. Yaya olarak Karşıdan karşıya geçip rahatça yürüyemediğiniz bir mekanda esnaf ne yapsın? Bu caddede hem trafik akışı rahat Olmalı, hem yaya rahatça geçebilmeli, hem de esnaf ticari alış verişini rahatça sergileyebilmeli.. Bizim düşüncemiz bu yöndedir. Yozgat diye bir derdi olan varsa onlara duyurulur!...