MERAK ediyorum Yozgat ‘ta Karayolları Genel Müdürlüğünün temsilcileri ne iş yapıyor? Bundan önceki yazımızda yazmıştık. Eski Pazar Yolu- Sarıtopraklık yolu olan tarihi bu yol şimdilerde hem trafiğe hem de yayalara kapatılıyor. Yozgat Karayolları Temsilcileri de buna seyirci kalıyor. Bu şehir sahipsiz mi, hiç mi sorumlusu yok cidden merak ediyorum.
Nereden mi söz ediyoruz? Anadolu Lisesi Kavşağı’ndan, Eskipazar Yolundan-Sarıtopraklık ve Kayseri yolu olarak bilinen 100 yıllık bir yoldan bahsediyoruz. Salı- Köylü Pazarı ve Çarşamba Sebze pazarının kurulduğu, Kapalı Pazar Yerinin dönüş noktası, ayrıca iki mahalleye ve iki okula geçiş noktası olan ana bir yoldan bahsediyoruz?.. Şimdilerde bu yol kapanmak üzere. Yol çalışması nedeniyle yayaların tehlikeli bir şekilde gelip geçtiği ve araç trafiğine kapatılmaya çalışılan yol!...
Kim düşündü, kim planladı bilmiyoruz. Aklın mantığı kabul edemeyeceği bir düzenleme... Neymiş efendim dönüş yeri eski Üniversite hastanesinin bulunduğu yere dönel kavşak yapılacakmış? Anadolu Lisesi kavşağı trafiğinin yaya geçişinin yoğun olduğu bir kavşak. Işıklı levhalarımız vardı, bu yeterli değil derseniz bir alt geçiş yaparsınız. Yolun trafiğe kapatılması kadar abes bir şey olamaz. Gerçekten soruyorum Yozgat’ta Karayolları Temsilcisi var mı, ne iş yapar? Yozgat bu kadar sahipsiz mi?
Yooo adam gibi soruyorum! Araştırın bi bu yoldan kimler geçmek zorunda? Bu yolun önemi nedir diye… O mahalle insanına sorun bu yol kaç yıldır açık ? 100 diyoruz ama belki de 200 yıllık bir yol. Hadi 100 yıllığından vazgeçin ama anayol özelliğindeki bir yolu kapatıyorsunuz yahu, bu ne mantıksız bir uygulamadır? Hangi mantıkla kapatılıyor sormak istiyoruz.
Yayalar için modern bir üst geçit yaparsınız. Ya da alt geçit yapılabilir. Hatta alt geçide müsait bir zemin var. Hiç biri olmadı, ışıklı kavşak vardı onu devreye sokarsınız. Tarihi yol özelliğindeki bir ana yolu kapatmak da ne oluyor Allah aşkına? Mantığım kabul etmiyor.
Şehri boydan boya bölüp Ankara ve Sivas Caddesine kurduğumuz sed yetmiyor bir de mahalle yollarına sed çekiyoruz. Buna ne denir bilmiyorum. Bu nasıl bir mühendislik çalışmasıdır. Olsa olsa bu şehri bilmeyen, Yozgat’ta yaşamayan bir mühendis gurubunun projesi olabilir. Yozgat gerçeğini bilmeyen bir ekibin mantıksızca aldığı karar olmalı…
Yozgat’ta çevre yolu zaruretinden bahsedenler acaba Sarıhacılı denginden girip Muslubelen çıkışından geçecek bir kapalı tünel projesini neden düşünmezler acaba? Çok maliyetli derseniz Divanlı güzergahından geçip gidecek bir çevre yolu yaparsınız olur gider…
Konum çevre yolu değil: Konum Eskipazar ve Kayseri Yolu- diğer ifadeyle Sarı Topraklık mezarlığı yolu. Bu yol bugünlerde kapanmak üzere. Hiçbir yetkili çıkıp da bu ana yolu kapatamazsınız demiyor, diyemiyor. Oradan geçtiğim kadarıyla mahalle sakinleri öfkesini dile getirip yetkililere sitem ediyor bu yol kapanır mı diye…
Sözün özü şu: Devlet yolları proje ve ihale karşılığı yolların yapımını şirketlere veriyor. Çoğunlukla şirketler ol ilden değil başka illerden olabiliyor. Çalıştığı ilin özelliğini, önemini bilmeyen bu şirketler projelerini kafalarına göre ayarlıyor. İşte o zaman devreye o bölgenin belediye başkanı, karayolları sorumlusu girmeli. Yolların önemini, insanların mağdur olmamalarını düşünmeli… Bu yabancı şirketlere yol göstermeli. Şimdilerde biz bunun cezasını çekiyoruz diyorum. Birileri alınabilir, birileri kırılabilir ben bilmem. Bildiğim bir şey var. Bu yolun kapatılması mantıksızlıktır, keyfiliktir ve iki koca mahalleye ceza kesmektir. Kimsenin bu keyfiliğe seyirci kalması beklenemez. Yanlış yanlıştır, doğru da doğru…Zaman geçmeden bu yanlıştan vazgeçilmelidir…