YOZGAT, tarihte önemli bir geçiş noktası olmasına karşın, bu özelliğini artık yitirmiş durumdadır. Adına 'ihmallik mi?' dersiniz, yoksa başka bir 'isim mi?' bulursunuz, bilemem.. Ama gerçek bu.. Artık Yozgat, Doğu Anadolu'yu Batı illerine bağlayan yol güzergahının dışına taşınmıştır. Doğu-Batı bağlantısı Kayseri ve Çorum üzerinden sağlanmaktadır. Yozgat üzerinden geçiş yolu ise  'tali' konuma düşmüştür, düşürülmüştür...

Bu yıl bitiyor...

Yıllardır, Doğu Anadolu bölgesindeki illeri Batı bölgesindeki illere bağlayan Uluslararası E-88 Karayolu'nda çalışmaların neden yavaş ilerlediğini kendi kendimize sorduk, durduk. Siyasiler, her seçim döneminde 'yol çalışmalarının devam ettiğini, bu yıl sonunda tamamlanacağını' söylediler. 'O yıllar geride kaldı ama Yozgat'ın yol sorunu hale devam ediyor', serzenişimize elimize tutuşturulan Ulaştırma Bakanlığı'nın 'ulaşım planlaması' ile ilgili kitapçıktan öğreniyoruz ki;  Yozgat'taki yol çalışmalarının planlaması bu yılın sonu gösteriyor. Yani, Yozgat'ta bölünmüş yol çalışmaları Ulaştırma Bakanlığı tarafından 2017 yılının Aralık ayında tamamlanmak üzere planlanıp, programa alınmış. Bu kitapçıkta; Yerköy-Yozgat-Sorgun arasındaki çalışmaların başlama tarihi 2007, Sorgun-Akdağmadeni arasındaki kesimin başlangıç tarihi ise 1997.. Her ikisinin tamamlanma tarihi ise 2017 yılının sonu. Demek oluyor ki; Yozgat'ın yol sorunu, çilesi bu yılın sonunda tamamlanıyor, tamamlanamasa bile önümüzdeki yılın ilkbaharında son rutuşlar atılmış olacak gibi görünüyor.

Atı alan Üsküdar'ı geçti...

Başa dönüyorum.. Uluslararası E-88 Karayolu'ndaki  çalışmalar en geç önümüzdeki bahara tamamlanacak ama ulaşımdaki hareketlilik yeniden sağlanabilecek mi?.. Tarihte Doğu-Batı, Güney-Kuzey bağlantılı yolların kesiştiği Yozgat, Cumhuriyet döneminde de bu özelliğini koruyarak, gelmiştir. Yaşı 40-50 ve üzerinde olanlar iyi hatırlarlar; günde en az 20-30 Tır gelip, geçerdi, bu yollardan. Van, Kars, Sarıkamış, Erzurum, Erzincan, Tunceli, Malatya, Sivas otobüsleri, yolcu almak isterdi de; Yozgattaki otobüs firmaları buna tepki gösterip, 'Yozgat milliyetçiliğine' vurgu yaparak, vatandaşların kendi firmalarının otobüslerini tercih etmeleri için telkinlerde bulunurlardı. Şimdi bu illerin otobüsleri, daha kaliteli yola sahip olan Kayseri ve Çorum hattını tercih ediyor...

Çözüm nedir?...

Olan oldu, her zaman olduğu gibi dün sahiplenemedik, bugün de dizlerimizi dövmenin anlamı yok. Bundan sonrasının planlamasını yapıp, sahiplenerek, 'medeniyet' olarak kabul edilen ulaşımın, Yozgat ekonomisine de katkısını sağlayıcı planlamalar yapmak durumundayız. Çevre Yolu da bunun ilk şartı gibi görünüyor...