YOZGAT 1966 yıllarından itibaren kara trenin yolunu gözlemeye başladı. Etütler yapıldı. Projeler çizildi. Maliyetli olabileceği söylendi. Ama beklenilen kara tren bir türlü Ankara'dan yola çıkamadı. Neden çok. Ama yapılamamasının nedenleri o yıllarda İstanbul'da gerçekleştirilen uluslararası ulaşım konularının tartışıldığı toplantılarda dillendirildi. Bakla dökülüverdi...
Toplantılarda, 'Türkiye gibi gelişmekte olan ülkelerde demiryolu ağının yaygınlaşması, Avrupa'da bulunan nakliye araçları üreten sektörü krize sokar. O yüzden Türkiye mevcut demiryolu ağı ile devam etmelidir. Aksi takdirde, Türkiye nakliyede kullanılan kamyonların çöplüğü haline gelebilir' uyarısı yapıldı. Türkiye'deki ulaşım ağının yaygınlaştırılmasının Avrupa'nın ekonomisiyle ilişkilendirilip, ertelenmesi konuşuldu. Bizde buna uyduk...
Sonrasında ulusal düzeyde yapılan başka bir toplantıda Ankara-Tiflis bağlantılı demiryolu hattı gündeme getirildi. Daha doğrusu Rahmetli Turgut Özal, tozlu raflardaki etüt projenin indirilmesi talimatını verdi. Bunun üzerine etüt proje ile ilgili çalışma yeniden başlatıldı. Devamı gelmedi. Bahse konu toplantıda 'Ankara-Tiflis bağlantılı demiryolu projesi hayata geçirilmesi durumunda, Ankara-Doğu Anadolu bağlantılı demiryolu hattı atıl kalma ihtimali bulunmaktadır. Zaten zarar eden Devlet Demir Yolları işletmelerinin sırtına bir de Ankara-Tiflis bağlantılı yolun maliyeti eklenmemelidir' görüşü benimsendi. Proje rafa kaldırıldı...

UMUT, KATIĞIMIZ OLDU...

Derler ya, 'umut fakirin katığı' diye. Bizimkisi de öyle. Yıllar geçti 2009 yılında, 'Kara Tren' bekleyen Yozgatlılar, 'Yüksek Hızlı Trene' kavuşabilme umudunu yöneldi. 840 trilyonluk harcama ile 2102 yılında bitirileceği söylendi. İnandık. Sonrasında 2014 yılında 3 milyar dolarlık harcamayla tamamlanacağı söylendi. İnandık. 2015 hedef gösterildi. İnandık. Olmadı '2016'da bitmesi kararlaştırıldı' denildi. İnandık.. Son sözü Başbakan Binali Yıldırım, tünel açılışında, 'Yüksek Hızlı Tren 2017 yılında hizmet vermeye başlayacak. Yozgat'ın artık hızlı treni var, yakında temeli atılacak Hava Limanı olacak. Bölünmüş yollar tamam. Geriye sadece bir deniz kalıyor, o da bu azimle olur, İnşallah' diye söyledi. İnandık... Ama yıl 2018 ortada bir şey yok...

PEKİ NEDEN...

Nedenler çok. Ama 2012 yılında beton asfalt bitecekti. 2013 yılına sarktı. 2018'e geldik. Bu yaz biter belki. Umudumuzu kesmememiz gerekir. Şu kesin, başlanılan işlerin tamamı birgün tamamlanacak. Yozgat ulaşım konusunda, denizyolu hariç her alandan altın devrini yaşayacak!. Ancak, 'ne zaman?' sorusu bu gidişle hep havada kalacak. Biz kendimize sahip çıkmazsak...