YOZGAT gündemine Havaalanı 1988 yılında 'stol tipi' adıyla girdi. O tarihten başlayan Havaalanı öyküsü, birden fazla gündeme getirilmesine karşılık, bir türlü hayata geçirilemedi. Son gelinen noktada, Kırıklı bölgesinden başlayan Havaalanı öyküsü, Deremum-Fakıbeyli mevkiinde başlatılan çalışmayla devam etti. Yozgat ile birlikte Çorum’un, özellikle turizm bölgesi Hattuşaş’ın hava ulaşım ihtiyacını karşılamak üzere planlanan havaalanı inşaatına 3 Haziran 2018 tarihinde başlanıldı. Yapımı devam eden Yozgat havalimanı, Yozgat şehir merkezine 15 kilometre mesafede Deremum-Fakıbeyli mevkiinde inşa ediliyor. 

HAVAALANI ÖYKÜSÜ

Yozgat’ta 1988 yılında ANAP tarafından kurulan kabinede bakan olarak bulunan Cemil Çiçek ve Lütfullah Kayalar, 'stol tipi havaalanı' konusunu gündeme taşıdı. Yozgat Valiliği tarafından Kırıklı bölgesinde, Tayyip Köyü tarım arazisi içerisinde yer alan 33 parselden oluşan toplam 288 bin 114 metrekarelik alan istimlak edildi, çalışmalara başlanıldı. Küçük yolcu uçaklarının inip kalkabileceği stol tipi havaalanının desteklenmesi amacıyla aynı dönemde Hattuşaş-Kapadokya bağlantılı Atatürk Yolu projesi devreye sokuldu. Amaç, gerek Kapadokya, gerekse Hattuşaşa gelecek olan turistler, her iki bölgenin ortasında yer alan bu havaalanını kullanacaklardı. Başlatılan çalışmalar devam ederken, bölgede rüzgarın oldukça fazla olduğu, hava boşluğunun bulunduğu belirtilerek, yapım durduruldu. Sonraki yıllarda da yapımından vazgeçilip, alan İl Özel İdaresi tarafından tarım alanı olarak kullanılmak üzere kiraya verildi.

UÇAK YERİNE NOHUT

Yozgat’ta inşa edilmesi planlanan havaalanı sahasından uçakların havalanması beklenirken, Nohut-Mercimek havalandı! 1989 yılında yatırım programına dahil edilen Yozgat Stol tipi havaalanı için Tayyip köyü yakınlarındaki toplam 288 bin 114 metrekaresi şahıslara ait olmak üzere toplam 468 bin 720 metrekarelik alan aynı yıl sonuna kadar 260 milyon liraya kamulaştırıldı. Yozgat Valiliği ile Ulaştırma Bakanlığı arasındaki karşılıklı yazışmalardan bugüne kadar sonuç alınamadı. Yozgat Valiliği kamulaştırılan alan üzerinde Bakanlık tarafından yatırım yapılmasını isterken, Ulaştırma Bakanlığı da mahalli imkanlarla pist sahasının yapılmasını istedi. 
Bu nedenle bir türlü inşaatına başlanılamayan Yozgat Stol tipi havaalanı sahası inşaatı 2001 yılı yatırım programından çıkartıldı. Yozgat Valiliği 468 bin 720 metrekareden oluşan havaalanı sahasında tarıma elverişli 288 bin 114 metrekarelik bölümünü 2002 yılının Eylül ayına kadar kiraya vermeye karar verdi.
1994 yılında da 800 milyon liraya tarım alanı olarak kullanılmak üzere 4 yıllığına kiraya verilen Yozgat Stol tipi havaalanı sahasını kiralamak üzere bölge çiftçilerinden Yaşar Doğan, İlyas Doğan, Ali Osman Babayiğit, Ercan Korkmaz ve Mahmut Zorlu ihaleye katıldı. Yozgat Valisi Hüseyin Önal başkanlığındaki komisyon huzurunda 1 milyar 8 milyon 399 bin lira ile başlayan ihalede, 1 milyar 261 milyon lira teklif veren Yaşar Doğan stol tipi havaalanı sahasını kiraladı.  
Çiftçi Yaşar Doğan, havaalanı sahasında bu yıl buğday ekimi yapacağını belirterek, “Havaalanımızın biran önce hizmete sokulmasını istiyoruz. Ancak bugüne kadar boş bulunan alanın İl Özel İdaresine gelir getirmesi amacıyla tarım alanı olarak kullanılması düşüncesini de yerinde bir karar olarak değerlendiriyorum” dedi.

GÜNDEMDEN DÜŞMEDİ

Yozgat'ın havaalanı konusu bu kez 1997 yılında gündeme getirildi. Demokrat Türkiye Partisi Yozgat İl Başkanı tarafından yapılan girişim sonucunda, Ulaştırma Bakanlığından ekipler geldi. Belirlenen birden fazla bölgede inceleme yaptı. Sonuçta Yozgat’ta havaalanı kurulmasının imkansız olduğuna karar verip, gittiler... 
4 Mart 1998 tarihli TBMM oturumunda Yozgat Milletvekili Abdullah Örnek, sözlü soru önergede bulundu. Devlet Bakanı Refaiddin Şahin, ‘’Yozgat ve yöresine hizmet vermek üzere, Valilikçe kamulaştırılan arazi üzerine, havaalanı uçuş üniteleri projeleri hazırlanarak Yozgat Valiliğine gönderilmiştir. Bugüne kadar, Bakanlığımız DLH İnşaatı Genel Müdürlüğünce, stol havaalanları inşaatı projesinden 460 milyon lira ödenek gönderilen Yozgat Havaalanı Uçuş Üniteleri İnşaatı işinin ihalesi Valilikçe yapılacaktır’’ diye, soruyu yanıtladı.

YENİ ALAN

Yıl 2000... DSP-MHP-ANAP koalisyon hükümeti iktidarda. Yozgat Valisi Hüseyin Önal,  Yerköy ilçesi Harkaşan bölgesinde belirlenen alanda havaalanı kurulabileceğini gündeme getirdi. Havaalanı sahası için belirlenen bölgede pist uzunluğunun ancak 1500 metre olabileceği, o nedenle alanın yetersiz olduğu vurgulandı. Aynı bölgedeki bir çiftlik Yimpaş tarafından satın alınıp, havaalanı yapılması şartı ile bağışlanabileceği belirtildi. Ancak, girişim bir kez daha sonuçsuz kaldı...  
Havaalanı konusu 2007 yılında dönemin Yozgat Valisi Amir Çiçek tarafından yeniden gündeme taşındı. Vali Çiçek, gurbette çok sayıda Yozgatlının bulunduğunu, havaalanı yapılması halinde bu insanların memleketlerine gelebileceklerini ve yatırım yapabileceklerini ifade etti. Bu yönde bir dizi çalışmalar yapıldı. Ama bu çalışmalardan da sonuç alınamadı, havaalanı konusu yeniden rafa kaldırıldı... 

GELİNEN NOKTA

Geçtiğimiz yıl Cumhurbaşkanı Yardımcısı Fuat Oktay, Yozgat Havalimanı inşaatında incelemelerde bulundu, yetkililerden çalışmalara ilişkin bilgi aldı. Oktay, Yozgatlının heyecanla beklediği önemli altyapı projelerinden birinin de havalimanı projesi olduğunu belirtti. Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan'ın yerel seçimler öncesi Yozgat ziyaretinde havalimanının 2022'de hizmete açılacağını paylaştığını anımsatan Oktay, çalışmaların belirlenen takvime uygun ilerlediğini ve inşaatın hızla devam ettiğini yerinde gördüğünü söyledi. Pist uzunluğu 2 bin 600 metre olacak havalimanının ihale edilen kısmının yüzde 30'unun tamamlandığı bilgisini aldığını aktaran Oktay, Cumhurbaşkanı Erdoğan'ın açıkladığı açılış takvimiyle uyumlu şekilde havalimanını hizmete açacaklarını ve Yozgat'a yeni bir değer daha katacaklarını ifade etti.
Yozgat Havaalanı inşaatı hız kesmeden devam ediyor. Yakından takip edilen havaalanının süresi içinde bitmesi bekleniyor...