Ulaştırma Bakanı Habib Soluk, bakanlığa ait şantiyeleri ziyaret etmek ve bir dizi incelemelerde bulunmak üzere hafta sonu Yozgat’a geldi. Valilik ziyaretinde basın mensuplarına açıklamalarda bulunan Bakan Soluk, Yozgat’ın duble yol ağı ve hızlı tren projesi çalışmaları hakkında önemli bilgiler verdi.

8 YILDA

279 KİLOMETRE DUBLE YOL YAPILDI

            Yozgat il sınırları içerisinde bin 23 kilometre yol ağı bulunduğunu, bu ağın bir bölümünün devlet, bir bölümünün ise il yolu olduğunu belirten Bakan Soluk; “Bu yol ağının bir bölümü devlet yolu, bir bölümü il yolu. Devlet yollarının bir bölümü de bölünmüş yol, Acil Eylem Planı içerisinde yer alan yaklaşık 320 kilometre bölünmüş yol vardı. Bu bölünmüş yola ulaşılmış durumda şuanda. Bunun 43 kilometresi 2003 öncesi yapılma, 279 kilometresi ise 2003 ile 2010 sonu itibari ile tamamlanarak trafiğin hizmetine verilen güzergahtır.

            Bölünmüş yol olabilecek 63 kilometre yol ağı daha belirlendi, bununla birlikte 385 kilometreye çıkmıştır. 385 kilometrelik kesime ulaşmak için 63 kilometrelik yerimiz var. Buranın 31 kilometresinde çalışma var, 32 kilometrelik kesimi de projelendiriliyor.

            Biz çalışmalarımızı 5’er yıllık periyotlarla bir biri ile mukayese ile gideriz. Dolayısıyla mukayeselerimizi yaparken o yaptı, bu yaptı şeklinde değil, sadece yaptığımız hizmetleri ölçme açısından öncesi ve sonrası şeklinde değerlendirmeleri yaparız” dedi.  

YOZGAT

KOMŞULARINA

YOLLARLA

BAĞLANDI

            Bakan Soluk, Yozgat’ın 7 ile komşu olan merkezde İpek Yolu güzergahında bulunan bir il olduğunu söyledi.

            “Bu 2010 yılı itibari ile Sivaslı olduğum için net biliyorum, Aralık ayında zorlama ile Sivas’a bölünmüş yolla biraz kusurlu olarak Sivas’a bağlanmış oldu” diyen Bakan Soluk, duble yol çalışmaları ile ilgili şu bilgileri verdi: “Yine 2010 yılının Haziran veya Temmuz’unda da Kırıkkale’ye bağlandık. Onun dışında bölünmüş yollarla başka yere bağlanan bir il değiliz. İnşallah bu sene Sorgun, Sarıkaya, Boğazlıyan üzerinden Kayseri’ye bağlanacağız. Çorum’a bağlanma noktasında Kayseri bölgemiz kendi kesimine düşen yeri Alaca üzerinden tamamladı ama Çorum tarafından Samsun bölgemiz henüz tamamlayamadı. Onunda bu sene tamamlanacağını düşünüyorum. Dolayısıyla Kuzey’e Sorgun üzerinden Samsun’a, dilerse Doğu İran sınırına kadar, Edirne’ye kadar Yozgat artık bölünmüş yollarla ulaşacaktır.”

98 TRİLYON

YOLLARA HARCADIK

            Soluk, Karayollarının 2010 yılında Yozgat il sınırları içerisinde 98 milyon (trilyon) TL’lik harcama yaptığını söyledi.

            Önceki yıllarla kıyaslama yapan Soluk; “Bu bir 1 Ocak 1998’den-2003’e kadar 5 yılda Karayolları Genel Müdürlüğü’nün Yozgat ili sınırları içerisinde harcadığı para 27 milyon, 1 yılda yapılan yatırım 98 milyon TL. Genel toplama bakıldığında da 333 milyon.

            1 Ocak 2003’ten, 1 Ocak 2011’e kadar da Yozgat il sınırları içerisindeki yapmış olduğumuz total harcama 333 milyon” dedi.

ÜNİVERSİTE

YOLUNU YAPACAĞIZ

            Bakan Habip Soluk, 2 buçuk kilometrelik üniversite yolunu tamamlayacaklarının da sözünü verdi.

            Soluk, üniversite yoluyla ilgili şu bilgiyi verdi: “Üniversiteyi geçince 2 buçuk kilometrelik kesim var, yapması benden elektrik hattını gidermek sizden. Orada bir kör nokta var, Allah korusun herhangi bir çocuğumuzun burnunun kanaması bizim için bir vicdan azabı olur.

YOZGATLI TRENLE LONDRA’YA KADAR GİDECEK

            Ulaştırma Bakanı Habib Soluk, Yozgatlı’nın Hızlı Tren’le Londra’ya kadar gidebileceğini bildirdi.

nDevamı 2’te

Baştarafı 1’de Yozgat'ta yapımı devam eden İpekyolu Hızlı Tren Projesinin sadece "Ankara-Sivas hattı" olarak adlandırıldığını hatırlatan Bakan Soluk, bunun sadece proje olduğuna dikkat çekerek, şu bilgileri verdi: “Şefaatli'den Kayseri'ye demiryolu bağlantımız zaten var. Yerköy'den itibaren Kayseri'ye kadar olan bölüm Yüksek Hızlı Treni olacak. Orada kalmayacak, nereye gidecek? Nevşehir, Aksaray'dan Konya'ya bağlanacak, Konya'dan Karaman, Ulukışla, Gaziantep, Halep'e bağlanacağız. Konya'dan Antalya'ya bağlayacağız. Ankara Polatlı üzerinden İzmir'e bağlayacağız, Bursa'ya bağlayacağız, örümcek ağı gibi. Karayollarında direksiyonu kırdığınızda gidebildiğiniz güzergahlara kısmet olursa kısa ve orta vadede, buradaki hedefimiz 15 bin kilometredir, bunun 10 kilometresi hızlı tren, 4-5 bin kilometresi yük ve konveksiyoner hat- demiryolu ağı ile gidebileceğiz. "

            Bakan Soluk, Ankara-Tiflis bağlantılı Yüksek Hızlı Tren Projesinin ilk ayağını oluşturan Ankara-Yozgat-Sivas arasında çalışmaların ihalesinin yapıldığını, Ankara-Kırıkkale-Yerköy bölümünün ise ayrı projelendirilerek, yapılması konusunda çalışmaların devam ettiğini bildirdi.

            Projenin Yerköy-Yozgat arasında hattın zeminden dolayı 10 kilometre kuzeye kaydırıldığını, buna bağlı olarak Sorgun-Akdağmadeni arasındaki sapmanın ise farklı ve yanlış yorumlandığını dile getiren Bakan Soluk, şöyle konuştu:

            "Yerköy-Yozgat arasında yerleşim merkezi olmadığı için bunu hiç kimse dillendirmedi. Bu tarafta yerleşim merkezi olunca, o zeminden dolayı güzergahtaki kaçışımız değişik anlamlara çekildi. Oysaki asla kasıt söz konusu olamaz, biz yatırımcıyız coğrafyanın elverdiği ve ekonomik olan yer bir numaralı tercih edeceğimiz yerdir. Zeminden dolayı Yerköy-Sivas arasında sağlıklı gidemedik.

            Şu anda Yıldızeli-Tokat kavşağında projelendirme yapıyoruz. Maalesef orada da alevminyumların olduğu bölgeye rastladık, yumuşak bir zemine denk geldik, orada buradaki kadar sıkıntımız söz konusu değil, kısa bir mesafe. Bu projeyi ikiye bölmeyi düşünüyoruz, Yerköy-Kırıkkale arası bir proje, Kırıkkale-Ankara arası bir proje olarak ayrı çözmeyi düşünüyoruz. Arkadaşlarımız bunun üzerinde çalışıyorlar.

            Projelerimiz bitme aşamasına geldi, yalnız Elmadağ'da 20 kilometrelik bir alanda arayış içerisindeler, o tarafa mı kaçalım, bu tarafı mı kaçalım? Eminim en kısa zamanda bu sorunda çözülecek. Bu durum Ankara-Yozgat-Sivas arası hızlı tren projesinin 2015 yılındaki açılışını etkilemeyecektir. "

Editör: TE Bilişim