Milliyetçi Hareket Partisi (MHP) Genel Başkan Yardımcısı ve Yozgat Milletvekili Mehmet Ekici, güzergah değişikliği iddiası ile gündeme gelen Yozgat'tan geçecek hızlı tren hattının son durumunu Ulaştırma Bakanı'na yazılı bir soru önergesi ile sordu. Tarım ve Köyişleri Bakanına da birkaç sorusu olan Ekici, Yozgatlılar adına yanıt istedi.
    Zaman zaman verdiği soru önergeleri ile Yozgat'ın sorunlarını Türkiye Büyük Millet Meclisi'ne taşıyan, konunun muhataplarından açıklamalar isteyen MHP Genel Başkan Yardımcısı ve Yozgat Milletvekili Mehmet Ekici, bu kez iki bakandan Yozgatlılar adına yanıt istedi.
    Ekici'nin ilk soru önergesi hızlı tren güzergahı ile ilgili oldu.
    Ulaştırma Bakanı Binali Yıldırım'a cevaplandırılmak üzere 4 soru yönelten Ekici; “Ankara-Yozgat-Sivas olarak planlanan ve halen Yerköy-Yozgat-Sivas güzergahında inşaatı devam eden hızlı tren projesi ile ilgili olarak, hızlı tren güzergahının, fiilen proje inşaatının  devam ettiği dönemde değiştirildiği yönünde Yozgat kamuoyunda birtakım iddialar ortaya atılmıştır.Şahsınızın ilimizi bir ziyaretinde ise konuya ilişkin olarak sorulan soruya cevap olarak tarafınızdan , güzergahın belirlenmesinde arazi şartlarının belirleyici olduğu yönünde bir açıklama yapılmıştır.Ancak proje üzerindeki güzergah ile uygulama arasında bir fark olup olmadığı net olarak ifade edilmemiştir” dedi.
    Ekici, öncelikli olarak Yerköy-Yozgat-Sivas hızlı tren projesinde ihaleye çıkılan güzergahta uygulama sırasında  bir değişiklik yapılıp yapılmadığını sordu. Yeni güzergahla ilgili Yozgat kamuoyunda kafa karışıklığının yaşandığını belirterek, sorularını şu şekilde sıraladı:
    “Bir iktidar milletvekilimizin konuya ilişkin olarak mahalli basın organlarına çıkan beyanı şu şekildedir:
    ”Birinci güzergah, Doğankent-Kadışehri-Yahu-Yıdızeli hattıydı.Bizim sıcak baktığımız hat buydu.İkinci güzergah, Sorgun-Kadışehri güzergahıydı.Üçüncü güzergah ise şu an ki tespit edilen Akdağmadeni'ne 15, diğere beldelere 30 kilometre mesafede istasyon bulunan güzergah.Bütün ısrarımız birinci güzergah içindi fakat teknik nedenler göz ardı edilemiyor.2014'ün ortalarına doğru Sivas-Ankara yolunun açılacağını umut ediyoruz.”
    Bu ifadelerden hareketle proje aşamasında  kabul edilen güzergah hangisidir, uygulama sırasında değişiklik yapılmışsa yeni güzergah hangisidir  ve değişiklik  yapılmasına sebep olan teknik ve coğrafi şartlar nelerdir?
    Şayet böyle bir güzergah değişikliği yapılmış ise hem proje hem de uygulama aşamasında bu işlemin Bakanlığınıza getirdiği ek bir maliyet var mıdır?
    Varsa ne kadardır?
    Projenin Ankara-Yerköy ayağı ile ilgili proje yapılmış mıdır? Yapılmadıysa ne zaman yapılacaktır? Proje yapıldı ise fiili olarak tamamının (Ankara-Yozgat-Sivas) bitirilmesi ile ilgili bakanlığınızın takvimi nedir?”
TARIM BAKANINA DA SORDU!
    Milletvekili Ekici, Tarım ve Köyişleri Bakanı Mehdi Eker'e de 13 soruluk bir önerge sundu.
    Yozgat Belediyesi'ne ait Et Entegre Tesisi'nin Et Balık Kurumu'na devredilip devredilmeyeceğini Bakan Eker'e soran Ekici, böyle bir niyetin ne zaman gerçekleşeceğine dair de tarih istedi.
    Ekici, Toprak Mahsulleri Ofisi Genel Müdürlüğü bünyesine alınacak portein cihazları ile ilgili de yanıtlanmak üzere 8 maddelik soru önergesini Bakan Eker'e sundu.

Editör: TE Bilişim