Erbakan Yozgat'ta konuştu: Halkımız rantçı belediyecilikten bıktı! Erbakan Yozgat'ta konuştu: Halkımız rantçı belediyecilikten bıktı!

Yozgat’tan geçen, açılışı 6 kez ertelenen, maliyeti 10 milyar lirayı geçen Ankara-Sivas Yüksek Hızlı Tren Hattı (YHT), tamamlanmamasına karşın 4 Eylül'de Cumhurbaşkanı ve AK Parti Genel Başkanı Recep Tayyip Erdoğan tarafından törenle açılacak. 
Açılışla ilgili hazırlıklar tüm hızıyla devam ederken, Yozgat Gar İstasyonu’nun bulunduğu Divanlı Mahallesi’nde de yoğun bir çalışma devam ediyor. Yozgat Şehir Merkezi’nden YHT Garına ulaşmak isteyenler 7 kavşaktan geçmek zorunda kalacak. Ulaşımın son ayağını oluşturan Divanlı Mahallesi girişinden istasyon garına kadar olan kesimde bölünmüş yol çalışmaları devam ederken, istasyondaki son rötuşlarla sürdürülüyor. 
Eray Görgülü’nün T24’te yer alan haberine göre, 4 Eylül’de Ankara’dan yola çıkacak tren, hattın tamamlanmaması nedeniyle, Kayaş-Balışeyh istasyonları arasını konvansiyonel hat (klasik tren hattı) üzerinden saatte 60 kilometre hızla gidebilecek. Risk uyarılarına karşı ise yolcuların Ankara'dan Kırıkkale'ye otobüsle taşınması seçeneği üzerinde duruluyor. Temeli 2008 yılında atılmasına karşın açılışı bugüne kadar altı kez ertelenen Ankara-Sivas YHT, Sivas Kongresi'nin yıldönümü olan 4 Eylül günü Cumhurbaşkanı Erdoğan'ın da katılacağı törenle açılacak. Uzunluğu 393 kilometre olan Ankara-Sivas YHT güzergahı boyunca, Ankara Gar, Kayaş, Elmadağ, Kırıkkale, Yerköy, Yozgat, Sorgun, Akdağmadeni, Yıldızeli ve Sivas olmak üzere 10 istasyon bulunuyor. 250 kilometre hızla elektrikli ve sinyalli olarak işletilecek hattın Ankara Kayaş-Kırıkkale Balışeyh kesiminde ise çalışmalar henüz bitirilemedi. Edinilen bilgiye göre TCDD yetkilileri, açılış günü ve sonrası için iki seçenek üzerinde duruyor. Trenin Kırıkkale Balışeyh istasyonuna kadar konvansiyonel hat üzerinden en fazla 60 kilometre hızla gidebileceği değerlendirilirken, risk uyarılarına karşı da yolcuların Ankara'dan Kırıkkale'ye otobüsle taşınabileceği ve bu kesimdeki inşaat bitene kadar yolculuğun bu şekilde yapılabileceği ifade edilebiliyor. Hızlı tren hattının tam olarak bitirilmeden açılmasını eleştiren Birleşik Taşımacılık Çalışanları Sendikası (BTS) Genel Sekreteri İsmail Özdemir, ‘’Eksik projeyle yine kazalara davetiye çıkarılmasın’ uyarısında bulundu. İktidarın geçmişteki bildik tavırlarına devam ettiğini ifade eden Özdemir, ‘’Ankara-Sivas YHT hattında çalışan arkadaşlarımızdan aldığımız bilgilere göre, inşaatın henüz tamamlanmadığını görüyoruz. İktidar geçmişteki bildik tavırlarına devam ediyor. Yıllardır çalışmayı bitiremedikleri ve müteahhitlere para yetiştiremedikleri için göstermelik bir şekilde 'Sivas'ta hızlı tren işletmeciliğine başladık' demek istiyorlar. Fakat, bugüne kadar ortaya konulan ihmaller nedeniyle geçmişte yaşanan kazalardan ders çıkarılması gerekirdi. Hızlı tren setinin Kayaş'tan Balışeyh istasyonuna kadar konvansiyonel hat üzerinden gidecek olması büyük risk barındırır. Düşük süratte gitse bile hemzemin geçitler var. Bunlar büyük risk. Altyapı güvenli hale getirilmedikçe bu hattın açılması çok büyük bir yanlış. Geçmişteki hataların, kazaların olmamasını temenni ediyoruz. Endişe verici bir durumla karşı karşıyayız’’ ifadelerini kullandı.

Editör: TE Bilişim