DÜNYA devi...
Bir içecek firması
Lâkin bir uyuşturucu gibi...
İçen bir daha bırakmıyor, müptelası oluyor.
206 ülkede faaliyet gösteriyor.
Amerikan devi COCA COLA dan bahsediyorum.
Son zamanlarda tüm ulusal kanallarda iki reklam gözünüze çarpmıştır.
Benim sadece çarpmakla kalmadı sinirlerimide tepeme çıkardı.
Reklamın ana teması EMPATİ
1. Reklam
Empati kurmak zor mu
Birbirimizi daha iyi anladığımız bir dünya
Empati kendine soru sormakla başlar.
2. Reklam bir futbol sahasında. Maç bitmiş kırmızı takım yani coca cola(!) kazanmış. O neeee.
Trübünde bizim meşhur sol ayak ile kornerden goller atan Mustafa Hoca. Bir dönem Galatasaray'ında antrenörlüğünü yapan hocamız.
Ayakta...
Alkışlıyor...
Birden yenen takımında  seyircileri ve takımı başlıyor alkışlamaya.
Ekranda başlıyor yazmaya.
Kaybeden takım alkışlanmaz.
Birbirimizi daha iyi anladığımız dünya Empati ile Empati soru sormakla başlar.
Neyi soralım?
Nerden başlayalım.
Hadi bunu geçtim.
13 Temmuz 2002’de Coca Cola’nın sahibi CNN’de yaptığı açıklamada, "Temmuz ayının tüm gelirini ve bundan sonra ki ayların kâr paylarını İsrail ordusuna devredeceğiz.” demişti.
Öte yandan Coca Cola`nın yaptığı reklamlardan birinde aynen şöyle deniliyor: ''Coca Cola iç, İsrail`i destekle. Amerikan ürünlerini destekleyerek, İsrail`e destek verin.`
Gelin şimdi empati ise, hep birlikte yapalım.
Yıl 1996. Lübnan'daki Kana mülteci kampına düzenlenen kanlı saldırıda çoğu kadın ve çocuklardan oluşan 109 kişi can verdi.
Tarihin en büyük katliamlarından birini İsrail 2002 yılında Cenin'de işledi. Cenin'deki mülteci kampına zırhlı birliklerle saldıran İsrail ordusu, 1300 sivili katletti.
Ve nice katliamlar...
Albümler...
Çocuk ve kadın cinayetleri...
Ya sahilde oyun oynayan çocukların üzerine atılan bombalar...
Empati idi değil mi?
Bütün Türk milleti ve Alem-i Islam ayakta alkışlayalım mı?
Neyi?
Neden?
Niçin?
Empati (anlamı)
Kişinin başka bir kişinin istek ve duygularını anlayabilmesi, başka bir kimsenin halini kavrayabilmesi durumu. Kişinin kendisi başka bir bilincin yerine koyarak, söz konu­su bilincin duygularını, isteklerini ve düşün­celerini, onun bu yaşantılarını o anda belli etmeksizin anlayabilmesi.
Ya da KENDİN İÇİN İSTEDİĞİNİ KARŞINDAKİ BİREY İÇİNDE İSTEMEN.
Şimdi
Coco Cola yetkilileri ve bu reklamı yapanlar!!!
AKLIMIZLA DALGA GEÇMEYİN..
Bir yanda
Zulüm...
İşkence...
Katliam yapacaksın sonrada EMPATİ REKLAMI!!! yapacaksın.
Ya ADAM GİBİ REKLAM YAPIN...
Ya da KALDIRıN BU REKLAMI!!!
Selam ve dua ile.