Öğrencilerle karşılıklı etkileşim çerçevesinde gerçekleştirilen çalıştayda öğrenme, etkili öğrenme, yaratıcı drama yöntemi, etkili öğrenme ve yaratıcı drama gibi konu başlıkları kapsamında katılımcılara bilgiler veren Eğitmen-Danışman Dr. Tülay Üstündağ; “Öğrenme, kalıcı ve izli davranış değişikliğidir, yapıp ederek, gözleyerek yani yaşantılarla edinilir. Kendimizle ve başkalarıyla olan etkileşimle elde edinilir. Yaşantı ürünüdür.” ifadelerini kullandı. 
Etkili öğrenmenin öğretenin yaşantı alanı ile öğrenenin yaşantı alanının ortak yaşantı alanı oluşturması sonucu kazanılacağını belirten Dr. Üstündağ; “Etkili öğrenmenin olmazsa olmazları teknik, yöntem, yaklaşım, duyulardır. Bunların öğrenmede etkisiyle ilgili yüzlerce çalışma sonucuyla karşılaşabilirsiniz. Yüzde 83 görerek öğreniyoruz. Yapıp etmek ise yüzde 90’larda unutmamayı hatırlamayı ve kalıcılığı sağlıyor.” şeklinde konuştu.
Yaratıcı drama eğitim programlarında sık duyulan ve bireysel gelişime büyük katkıda bulunan bir yöntem diyen Dr. Üstündağ  yaratıcı dramayı şu sözlerle anlattı: 
“Yaratıcı drama disiplin olarak bilgi üretmesiyle, ürettiği bilgiyi sınamasıyla ve yeniden o bilgiyi düzenlemesiyle karşımıza çıkan bir kavramdır. Yani yaratıcı drama doğaçlama rol oynamadır, tiyatro ya da drama tekniklerinden yararlanarak bir olaya değinir ve oyunsu süreçlerle anlamlandırır ve canlandırır. Yaratıcı drama yöntemi ise eğitimcinin yoğurt yiyişidir. Yaratıcı drama yöntemi dediğimde tıpkı program geçiştirme sürecindeki gibi planlama, uygulama ve değerlendirme süreci vardır. Tıpkı bir yaşam döngüsü gibi birbirini bütünleyen bir çemberdir. Başlangıç, geliştirme ve sondan oluşur.”
Çalıştayın sonunda Eğitim Fakültesi Dekan Yardımcısı Yrd. Doç. Dr. Hilmi Süngü katılımlarından dolayı Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Öğretim Üyesi Dr. Tülay Üstündağ’a plaket takdim etti.

Editör: TE Bilişim