EĞİTİMDE “Eğitimde kaliteye ulaşmanın gerekli şartları yerine getirmeden başarı elde edilemez.. Kaliteli meslek, kaliteli hizmet ve kaliteli ürüne ulaşabilmenin temelinde eğitimin  kalitesi yatmaktadır. Başarılı  olma Kaliteli  eğitimle başlar, kaliteli eğitimle biter. Eğitim sürecinin en önemli boyutu eğitim kalitesidir. Eğitim kalitesi ise eğitime tabi tutulmuş kişilerin, kendi eğitimleri ile ilgili bilgi, beceri ve davranışlarıyla toplumun ihtiyaç ve isteklerine beklenen düzeyde ve derecede cevap verebilmesidir.
İyi eğitilmemiş, kaliteli meslek sahibi olmamış insan gücüyle kaliteli hizmet ve kaliteli mal üretmek mümkün değildir. İyi yetişmemiş bir teknik personelle herhangi bir  fabrikada kaliteli mal üretmek mümkün mü? İyi yetişmemiş bir sağlık personeli ile hangi kaliteli sağlık hizmeti sunulabilir? Buna benzer konularda misaller daha da çoğaltmak mümkündür. Günümüzde bütün dünya eğitimde kaliteyi yakalamak için yoğun bir çaba sarf etmektedirler. Çünkü eğitimde en iyi kaliteyi yakalayan milletler  kaliteli gelişmeyi de yakalamış demektir.
Eğitimde başarının ve kalitenin baş aktörü öğretmendir. Verimlilik öğretmenin niteliği ile orantılıdır. Nitelikli öğretmen yetiştirmek kaliteyi yakalamak isteyen ülkelerin öncelikli işi haline gelmiştir. Eğitimde kalite, verimlilik ve etkinlik profesyonel öğretmen kadrosunda, öğretmenlikte profesyonel meslek kalitesi ise bilimsel esaslara dayalı öğretmen yetiştirme modelinde düğümlenmektedir. Çünkü her alanda hizmet kalitesinin yükseltilmesi, mesleki kalitenin yükseltilmesine bağlıdır.
Öğretmenlik formasyonunu tam alamamış bir öğretmen öğrencinin ruh dünyasına nüfuz ederek kafasına gerekli bilgileri yerleştirmesi mümkün değildir. Bunun için öğretmenin, psikoloji, sosyoloji, eğitim tarihi, eğitim psikolojisi, eğitim sosyolojisi, ölçme, değerlendirme, eğitim metotları, eğitim programlan, eğitim teknolojisi, psikolojik danışma ve rehberlik gibi pedagojik formasyon derslerini yeterince almış olmaları gerekir.               
Toplumsal ideali, kültürlü, mesleğinde yeterli, araştırıcı ruhlu ve ahlaklı insan yetiştirmede öğretmen bir numaralı etken kişidir. Fakat bunun için önce öğretmenin kendisi iyi yetişmeli ve mali yönden tatmin edici ücret verilerek kendisini tamamen mesleğine vermesi sağlanmalıdır. Öğretmenin tek düşüncesi eğitim olmalıdır.
Gerçek bir eğitim programı, çocuklara milli birlik duygusu ve ideal vermelidir. Bu duygu ve ideal çocukta bir hamleci ruh meydana getirerek, eğitim kalitesini artıracağı muhakkaktır. Bunun için eğitim ve öğretim programları milli kültüre uygun olmalı ve bulunduğu toplumun bünyesine, örf ve adetlerine ters düşmemelidir. Her millet, çocuğunu kendi değerleri içinde yoğurarak geleceğe hazırlamaya çalışır. Milletler varlığının korunmasında eğitimin değerini ve yerini çok iyi bildiğinden genç nesilleri tarihine, kültürüne ve kendi aslına yabancılaştıracak zararlı etkilere karşı büyük bir duyarlılıkla korumaya önem verir.
Eğitim-İnsan gücü-istihdam ilişkisinin sağlıklı bir dengede olabilmesi için okullarla işyerlerinin işbirliği yapması şarttır. Sanayinin ve işyerlerinin hangi çeşit ve hangi standartlarda meslek mensuplarına ihtiyacı olduğunu okulların işyerlerinden tespit etmesi ve ona göre, ihtiyaç ölçülerinde okullarda elemanları yetiştirmesi lazımdır. Uygulamalı eğitimin işyerlerinde yapılabilmesi için de bu işbirliğinin yapılması şarttır.             
Meslek seçiminin kabiliyet ve yeteneklere uygun olması başarı, verimlilik ve kaliteyi artırır. Kabiliyet ve yeteneğine uygun meslek seçimi yapamamış kişilerin sevmedikleri mesleklerin eğitimini alması insan gücü israfı olduğu kadar eğitimde başarısızlığa, kalitesizliğe ve mezuniyetten soma da kendi mesleğinde çalışmama gibi kötü neticelere yol açar.
Zamanı iyi kullanmak, boş zamanlan eğitici faaliyetlerle geçirmek, hobi alışkanlığım elde etmek eğitime önemli bir katkıdır. Zamanı faydalı işlerle değerlendirmek sürekli eğitim ve yetişkin eğitiminde de çok önemlidir. Boş zamanlarını okuyarak geçirmek, güzel sanatlarla uğraşmak, mesleki gelişimim sağlamak veya üretici faaliyetlerde bulunmak eğitim kalitesine en Önemli katkıdır.”